zondag 21 april 2024

#Iets Speciaals!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'If you could see what I see now, you gotta know
I'm looking up, oh, so proud.

The one I used to hold is, oh, so special.
Mmm, and every setback now but a chance to grow,
if further proof you're phenomenal.

You better believe it that you are something special.
Afraid to fail, oh, same as afraid to try. 
These are the days to accept all the invites
'Cause you're so cool and, baby, on the level.
Oh, and someday you may find yourself in the place that I now do.
And someway you you're gonna have to let it go and I got proof.
'Cause my heart, it aches and breaks but I believe in you.
It's the truth'
Uut 'Something Special' van Pearl Jam (LP: Dark Matter, 2024)

Moi, ben ik weer. 
Welke idioot zit 's nachts om half één tegen een pop van ca. 45 cm te praten.
'Oh Suus, heb je gepoept, zal ik jou even verschonen...'
Speelde het spelletje perfect mee. Had net Mouna verplaatst van 'The Master Bedroom' naar haar eigen.
Plasje laten doen op de WC toen ze halfdronken vroeg of Suus nog wakker was.
'Hoorde haar net praten in haar slaap, Papa. Misschien heeft ze wel geplast. Wil je even kijken?
Tuurlijk lieverd. Die gek was ik dus. Alles voor mijn dochter hè net zoals Eddie Vedder er over zingt op de nieuwe plaat van Pearl Jam (Dark Matter). 
Weer zo'n ouderwetse, steengoeie LP met Eddie's kenmerkende stem. Doet wat met je. Althans wel met mij. 
Vooral als hij zingt over zijn dochters (Something Special). Ik hou d'r wel van! 
In 'Wreckage' hoor ik vaag Tom Petty, dat is mooi want Tom is er al jaren niet meer..
Dood ben je pas als wij jou zijn vergeten. Heb ik nieuws voor jou Tom, nog lange niet!
Maar kan net zo goed even later Guus Meeuwis horen als hij de liefde voor zijn kroost bezingt in 'Als ze Danst', vergeet nooit meer mijn gestolen gevoel in een vol PSV-stadion toen hij het zong! 
Net alsof ik 'm snapte. Ie hebt gelijk, stom hè. Ik vind het zo lekker.
Niets is een mens vreemd. Doet Edwin Evers vrijdagmiddag ook, draait de platen kriskras door elkaar.
Geen lijn in te ontdekken maar wel weer lekker vertrouwd. Sinds afgelopen vrijdag draait Evers de plaatjes vrijdagmiddag aan het Kruiwiel 3. Mooi dom ouwehoerend het weekend in. Dat kunnen we, zit ook een deel van onze kracht in. 
Mouna is nu druk met Suus. Weet nog niet wie de vader is maar daar kom ik achter....
De Marsweijde kan nu wel twee weken dicht zitten maar de onderste steen zal boven komen! Wis en Waarachtig!
Ze moeten niet te lopen knooien met mien dochter!
Prachtig, hoe ze helemaal opgaat in haar rol als moeder. Je ziet dingen terug, je hoort jezelf soms praten door de ogen van een kind! Ziet ze wat ik soms zie...? Hoop het eerlijk gezegd niet. Blijf nog even zo.
Ze is echt Something Special, klopt helemaal Eddie Vedder! Betoverend en verdoofd!
Grote broer is ook wakker. De meeste slaap heeft ie boven laten liggen als hij wrijft in zijn ogen. 
Hallo Papa. 
Hij gaat nog even terug naar boven, zondagmorgen blues....Moos wordt steeds meer een pré-puber. 
Lekker even liggen in bed. Ik reken het goed. Zondagmorgen moet gewoon de hele week zijn.
Zo eenvoudig is plezier! Ze hebben geen idee hoeveel ze geven. Van geven is nog nooit niemand arm geworden. Uitspraak van iemand die het leven snapt! Keer op keer verbaas ik mij weer over hem...
En eigenlijk ook niet! We worden allebei ouder, hij spoort, ik ook (soms).
We werken allebei niet bij de NS maar vertrekken nooit te laat omdat we het schijnen te weten...
Soms aan een half woord genoeg! De reactie was fijn om gisteren te lezen binnen de witte lijnen!
Genoten met een grote U. Weet nog niet of het voldoende is maar soms moet je gewoon van zaterdag tot zaterdag het vlaggenschip leren waarderen. Dit volhouden jongens, de gladiolen graag.
Zijn ook 11 van die Something Specials als je begrijpt wat ik misschien bedoel.
Tja, voetbal.
De belangrijkste bijzaak in het leven hè maar als Mouna en Moos er ook nog eens bij zijn dan is het geluk bijna compleet. We wonnen niet, hadden ook kunnen verliezen! 
Wij hebben onze eigenaardigheden maar die club VKV ook! 
Sommigen leren het nooit! Zien wel de splinters maar ontwijken de balken in hun eigen ogen! Jemig.
Zal nooit vrienden met hem worden! Wat heb je toch tegen ons? Get a Life.....
Ach! Verbeter de wereld een beetje en begin bij jezelf. Ik heb ook wel eens onzin uitgekraamd!
Nog steeds, soms blijft de bevalling zwaar wegen. Mag wel eens een onsje minder....
Maar als je niks hebt te zeggen hou je dan gewoon stil. Douw een pretkegel in je grote mond. Af.
Stilte past vaak beter dan droeftoeteren. 
Suus zit nu bij ons aan de keukentafel. Mouna bindt haar vast aan de stoel met touw waar wij anders de rollade's en porchetta's mee aan elkaar houden. Geweldig! Denken uit praktisch oogpunt! Heerlijk.
Wat ik zeg, was het maar elke dag zondagmorgen. Kan niet, weet ik....We moeten ook voetballen.
Maar toch. Zondagmorgen kan mij de hele wereld gestolen worden. Dat zou wat zijn...
Kom je de deur uitgelopen is de hele wereld weg. Foetsie. Hoe ver je ook kijkt. Prachtige vergezichten.
Niks geen haat meer maar ook geen liefde dan...?
Ik vraag dit natuurlijk voor een vriend. Las vanmorgen het laatste nieuws op AD. 
Daar wordt je toch niet vrolijk van. Ze twitteren (of X'en) elkaar de tweede kamer uit!
Word er zo moe van! Je moet samen door één deur maar je FransTimmert de deur al dicht voordat de sleutel amper in het slot zit! 
Roepen vanaf de zijlijn is zo makkelijk. Deed ik gisteren ook. Ik had die bal wel langs Karel geknald.
3 punten meegenomen vanaf het verre Moscou. Ik was gisteren niet Zwitserland zoals de familie Wind!
TV'ers (tijdelijke collega's) werden weer fijne mensen. Biertje? Rustig met de pretkegel want ik mocht nog rijden. Langs het kanaal terug naar huis, tevens vijf kilometer verderop (VKV). 
De wind voert het woord! Nog steeds. Het begon al op de boot naar Terschelling toe en ruim 12 jaar later voert de wind nog vaak het woord bij mij. Weet niet of die andere helft er ook nog wel eens aan terug denkt. Toen de deur nog open stond, wij er allebei makkelijk doorheen pasten....
Als ik zo kijk naar Mouna en Suus, Moos boven hoor lachen denk ik wel eens: welke afslag hebben wij samen gemist. Deed gisteren een rondje rotonde, lachen joh....Moos snapte hem, Mouna nog niet!
Maar ja, van het concert des levens krijgt niemand een program. Was het maar waar. 
Stiekum even koekeloeren op de volgende pagina. Duurt het concert nog lang? 
Sorry, ben misschien niet te volgen. Even wat feiten op een rijtje zetten dan....
Wat kun je komend weekeinde heen als de voetbal even een zaterdagje overslaat?
Koningsdag. Wat dacht je van om Koningsdag te vieren op het mooiste sportpark in deze regio?
De gouden driehoek Mariënberg - Beerzerveld - Beerze organiseert komende zaterdag de eerste Koningsdag in Reprise! Terug naar eerder, terug naar toen de gulden nog van hout was!
Enkele leuke enthousiastelingen (goed gespeld?) hebben de spreekwoordelijke koe bij de horens gevat.
Het niet gelaten bij alleen maar ideeën ontsproten bij (te)veel gerstenat maar daadwerkelijk een leuk programma in elkaar gespijkerd voor ieder wat wils....Jong & Oud.
Koningsdag 2024 vier je natuurlijk op het Westerpark. Precies op de grens van Mariënberg en Beerzerveld. Allemaal op de fiets of met de benenwagen. Ga zitten in het gras en geniet met volle teugen. 3x Hoera voor onze Koning en Koningin. 
Las dat de populariteit tanende is...Nou, ik zie Maxima nog steeds graag, U ook? 
Ach, het is ook nooit goed! Ik ben nog wel wies met ons Koningshuis. Ik vind daar niet alles van!
Tuurlijk, ze kriegt veul te veule centen. Dat mag echt wel wat minder! Maar ik zou niet met ze willen ruilen. Jullie wel? Zou WA ook van zo'n meid verzekerd zijn geweest als ie geen Prins was....maar bijvoorbeeld een Pennen Zusammensteller....Ik had Edith bijna geschaakt totdat ze weer een Obstler voor iemand anders in moest schenken. De loper ging de Koning voorbij.
Leven en laten leven.
Oh ja, was het vorige week vergeten. Of ik had er geen ruimte voor, ik lul vaak al veel te veel.
Moet eerder de pen in het azijn dopen in plaats van iets anders....
StoeteRock 2024. Reed gisteren door Banthum onderweg naar Moscou. Lijkt ver, is het niet!
Zag ik het doek hangen. StoeteRock 2024. Oh ja, is ook zo....
Op bijna de plek waar vroeger de NOH-bakkerij stond. Ouwe Jongens krentenbrood! 
Het zeer gemoedelijke (rock)muziekfestival voor de oudere jongere. Schaar ik mijzelf ook onder.
Maar na ca. 30 jaar begint dat leven al hè. Voel je absoluut niet bezwaard als je jezelf nog niet onder deze categorie schaart. Iedereen is welkom, in Banthum sluiten ze niemand uit behalve twee zaterdagen in het jaar. 
Drie totaal verschillende bands spelen zeer herkenbare klassieke rock-covers. Voor een ieder wat wils, geen EuroPapa derhalve. Denk Groot! Ludwig had het fantastisch geworden, waarvan akte!
Ze beginnen om klokslag 20.00 uur aan de van Rooyensweg. 
VanMoke. Doorgewinterde muzikanten, van horen zeggen, begeleiden de jonge energieke zangers Ran.
Vol enthousiasme en dito stem stort zij zich in nummers van Kate Bush, The Gathering, Skunk Anansie en Heart. Volgens de kenners laat zij de rillingen over jouw rug lopen. Kijk, een win-win situatie.
Hierna volgt The Trutones. Een band uut Ierland. Kan ook bijna niet anders, zo'n beetje de hele organisatie zijn van die Ierland-adepten. Groen hè. Langzamerhand kan ik weer wennen aan die kleur.
Henk OutSideTheHouse was er een groot voorstander van. Alfred, zei ie, dat ga je leuk vinden.
De drummert, Michael Christie, staat bekend als één van de beste drummers van Ierland. 
Ze spelen voornamelijk muziek uit de roerige jaren zeventig. Pink Floyd, The Who, ACDC en zelfs The Golden Earring. Super toch. Elk jaar is deze band één van de hoofdacties op het befaamde Rory Gallager Festival en nou gewoon in Banthum aan het kanaal. Het kan verkeren....
Als de nodige pretkegels de revue zijn gepasseerd wordt de bijzondere 2e editie van Stoeterock afgesloten door The Streets. Ze willen het slaperige dorpje Banthum (niet mijn woorden, don't shoot deze boodschapper) wakker schudden met hun snoeiharde en retestrakke rock. 
Als je van Songfestival muziek houdt zou ik niet komen anders bestel snel je kaarten.
Vorig jaar was het ook donders gezellig! Stukje muziek, hamburgertje van de plaat en mooi dom ouwehoeren met elkaar. Ineens ga je Banthumers leuk vinden en leren waarderen....Kusje?
Dat dus! Het Dijk-cluppie is er ook weer bij! Het is in het Hemelvaartsweekend, zaterdag 11 mei. Behouden vaart dus. Hemelen kan altied nog.
Wij hebben die middag, denk ik, net Voorwaarts aan de zegekar gebonden, zoniet dan mag die trainert er van ons meteen blijven hangen....Wij moeten deur, ie ook maar wij zekers....
Sprak gisteren tevens de nieuwe trainert van ons. Even voorstellen, weet hij meteen wie die onzin elke week schrijft. Goede indruk. Mooie jonge kerel, denk dat hij Stoeterock ook wel leuk vind als is ie nog maar 24 jaar. Mouna vind Skik nu al leuk en Moos de jaren tachtig. Top!
Leeftijd is maar een getal! Muzikale opvoeding, soms nog belangrijker dan voetbal hè.
Something Special! De wind voert het woord! Spread out the love....
Fijne zondag. Joah, mag wel zo....



5 opmerkingen:

  1. 'Wat dacht je van om Koningsdag te vieren op het mooiste sportpark in deze regio?'
    Bovenstaande zinsnede uit je epistel gehaald en dacht: hee Alfred ga jij op Koningsdag naar Westbroek in Ommen ;-)
    Veel plezier op Stoeterock en uukiek'n op de terugweg met de fietse, niet 't kanaal injaag'n!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha....Grapjas. Wij hebben niet het mooiste sportpark maar wel vertrouwd. Vorig jaar miste ik bijna de brug en dus richting het kanaal. Zal wat minder met drinken...

      Verwijderen
  2. Soms krijgt het bier de schuld, maar ik vermoed ook een vorm van nachtblindheid..., of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trouwens, nieuw onderdeel in Ommen op Koningsdag is Fiets 'm d'r in, bij de Zon, over de Vecht.
    Is dat niet iets voor jou als (bijna) ervaringsdeskundige (bijna het kanaal ingefietst)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voornamelijk het bier....Ik heb een bril hè
      ik las in de column van Bart Nijstad, die vond het niks...
      Over zo'n klein balkje, ik weet het niet....
      Hou wel van nat maar niet van een pak

      Verwijderen