zondag 6 augustus 2017

Vrouwen!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Woman. I can hardly express. My mixed emotions at my thoughtlessness. After all, I´m forever in your debt. And woman. I will try to express. My inner feeling and thankfulness. For showing me the meaning of success.  Ooh, well, well. Doo, doo, doo, doo, doo.'
Uut 'Woman' van John Lennon

Het kan vanmorgen zo maar eens zo'n dag worden. Een zonnige zondag en dat ik een ode aan het schrijven ben over vrouwen in het algemeen. Misschien vandaag eens geen nieuwe lofzang over de twee mooiste en liefste meisjes van de wereld. Ze lagen net nog allebei naast mij, de ene keek behoorlijk zwoel en de jongste telg toverde haar grootste glimlach onder de net gewassen dekens vandaan. 
Moos en ik maar stoer doen, halve acrobatische capriolen uithalend om zo iets na zeven uur indruk proberen te maken op de meest geweldige creaties die wij tweeën ooit hebben ontmoet. 
Raymond van het Groenewoud had gelijk toen hij zong: Meisjes zijn 't allermooist op aard, niets dat hun schoonheid evenaart. Zij rijdt met de brommer en ik op de fiets zongen andere Belgen weer....Nu, ruim 25 jaar later snap ik pas de tekst van Clouseau dankzij gisteren. Weet niet of Koen 'm ook zo had bedoeld maar lekker boeiend die Wauters!
Vrouwen lopen lichtjaren op ons mannen voor, wat ik je brom. Maar ja, ik fietste ruim veertig jaar lang dus een Zundapp of Kreidler was aan mij niet besteed laat staan een Honda. Ik trapte mij een ongeluk om maar een paar meter vooruit te komen. Ik had vaak de wind tegen en anders draaide die 's avonds wel in zo'n richting dat ik er 's nachts weer wakker van lag. Wat ik eerder nog begreep was in de nachtelijke uren voor mij een volslagen mysterie geworden. En ontrafelen ho maar.....Vroeg de Cock met cee ooo cee kaa om raad maar betrapte mij zelf altijd op heterdaad. Iets van die strekking. Vrouwen leken in mijn ogen altijd een stapje harder te zetten. Niet dat ik ooit de 10 kilometer binnen het uur zou lopen maar hopelijk begrijp je de strekking van mijn onsamenhangend verhaal. 
Gisteren zag ik een stel mooie vrouwen. Moest om de ene lachen, kreeg van een ander een brok in mijn keel, bij een derde dronk ik gezellig koffie mee en nummer vier ging voor het vluchtige plezier. Zag van de week een elftal vol vrouwen die mij konden bekoren dat ik er zelfs een potje bier voor op tafel had gezet. Mijn lief een mooie Chardonnay en ik een koude Weizen. Hoop niet dat vrouwtje Simons dat beledigend vindt. Anders neem ik de volgende keer een donkere Weizen, raakt ze helemaal in de war en verstrikt ze in mijn hersenloze gedachtengangen en rare kronkels. Wat u kan, kan ik beter.....Wat ik je brom!
Sprak gisteren mooie vrouwen en dito mensen die er toe doen! Je kunt wel zeggen dat deze week bij mij de vrouwen de boventoon voerden. Het ging veel over vrouwen in mijn eigen vierkante meter. Pakte ouderwets mijn handschoenen op. Vrouwen met verdriet en vrouwen die successen vierden. Vrouwen die bromsnorren bespeelden met scharen en onnavolgbare schijnbewegingen. Vrouwen die ons mannen weer op het verkeerde been zetten. Vrouwen die mij weer een gang naar de glasbak in het vooruitzicht stelden. Maar mij wel een mooie avond bezorgden. Je bent niet alleen, wij zijn hier. Voor jou en voor ons allemaal. Onze liefde is groot, jij en ik zelfs als we slapen gaan. Laten wij ons gaan. Dan is er niets meer te verlangen, dan dicht tegen jou aan. Guus komt langs als je 'm nodig hebt maar dat geheel terzijde. 
Het is appels met peren vergelijken. Ons nationale vrouwenelftal vergelijken met mannen is gewoon niet eerlijk. Wij staan en vrouwen gaan bijvoorbeeld zitten al sta ik thuis bijna nooit meer.
Maar ik neem mijn hoed en pet af voor de Lieke Martens, Sari van Veenedaals, Daniëlle van de Donks, Jackie Groenens, Shanice van de Sandens en de Vivianne Miedema's van deze Europese Kampioenschappen. (Foppe) de Haan voelt zich thuis in dit kippenhok. Prachtig toch, dat deze nestor van het Nederlandse voetbal in de herfst van zijn loopbaan onze zomer mooi maakt! 

Al die zure opmerkingen van mensen als Waterreus, de Mos en meer van die zelfbenoemde analisten. Zuurder dan zuur. Waarom? De meiden van coach Wiegman doen het fantastisch. Zelf ik zat er de laatste twee wedstrijden klaar voor. Ouderwets met een potje bier en hapjes. Geen worst maar licht geraakte ham van een lief vrouwtjevarkentje, volle kaas van een mooie zwangere koe en voor de fijne bite biologische komkommers met een lichtgedraaide aioli van rechtsdraaiende yoghurt.
De coach van Denemarken zei het gisteravond treffend. Als je het niks vindt, kijk dan niet! Je moet vrouwenvoetbal niet met mannen gaan vergelijken....Klopt als een zwerende vinger. En of wij de laatste tijd zo verwend zijn gemaakt door Sneijdert en consorten. Daar zit nu zelfs een Advocaat op, ik bedoel maar....hoe ver zijn wij eigenlijk weg geraakt van een eerlijke rechtsgang. Als dat balletje maar eens gaat rollen...
Neuh, geef mij dan maar al die mooie vrouwen. Met schoenen waaronder nopjes prijken.
Maar ook vrouwen die sportschoenen dragen met drie streepjes maar mijn liefste meisje met haar kekke roze koptelefoontje liefdevol in hun armen nemen. Die het liefst Mouna wil opeten....bij wijze van spreken. Mouna staat op! Niet van zes tot tien in de ochtend maar gewoon 's avonds op een verlate zomeravond in downtown Hardenberg. Kun je mij wegdragen hoor......Zoals ik al zei, ik heb genoten van vele vrouwen. Gewoon omdat meisjes het allermooist op aard blijven. Niets wat hun schoonheid evenaart. 
En toch gaan wij mannen ondanks dat wij thuis de wereld in de zunne hebben nog regelmatig de verkeerde kant op. Vreemd? Thuiskomen is toch veel mooier als ergens anders de weg kwijt raken.....Het leven is mooi maar je moet het wel willen zien! Overal is wel wat maar dat wij vandaag Europees kampioen gaan worden staat als een paal boven ons vruchtwater!
Het is misschien niet de ode geworden aan de vrouwen buiten 43 om die ik voor ogen had, maar het is wel mijn manier. Ik stap nog steeds op de fiets maar het lijkt net of ik de brommers beter kan bijhouden. Ik keek vanmorgen door het pas gewassen raam, de glazenwassers hebben hun best gedaan. Gelukkig hadden ze naast de zeem nog veel meer textiel bij de hand. Gelukkig wel, ik denk namelijk in beelden en ik onthou best veel. Moest lachen om al die appies en handige harries! Gelukkig is roaming nu ook in het buitenland net zo goedkoop of duur als hier in Nederland. Anders kosten vrouwen je buitenshuis ook ook nog eens een godsvermogen. Appende vrouwen zijn best grappig.....  
Ik zag mooie vrouwen in Hardenberg, Mariënberg, Oud-Lutten en op de TV. Gelukkig hebben wij de foto's nog en misschien wel rammelende eierstokken. Zo heeft elk nadeel weer zijn voordeel en dat de eitjes ff op de bon zijn. Wie weet hoe anders de bevruchting zou zijn verlopen.....Laat de heren glazenwassers volgende week maar ergens anders de raampjes poetsen. Je krijgt er zo'n bende van....
Fijne zondag. Veule wille vandage. Joah, mag wel zo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten