zondag 17 februari 2019

GezondHeid!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Sometimes, All I need is the air that I breathe. And to love you. 
All I need is the air that I breathe. Yes to love you. All I need is the air that I breathe,'
Uut 'The Air That I Breathe' van the Hollies

Droom meestal mijn dromen van één en dezelfde mooie en bijzondere vrouw.
Hoe ze zachtjes heupwiegend met haar billetjes schud, steevast verschijnt er dan een glimlach rondom mijn mond van hier tot Tokio. Het gebeurt natuurlijk allemaal in mijn onderbewustzijn, in mijn Michael Stipe slaap van de heren van REM zeg maar. Kunnen ook The Romantics zijn met Talking in my Sleep, of the Big Sleep van de simpele zielen. Van die dingen duzz.
Het tentenkamp wordt tevens meteen geslagen in de springbox, het Dekbed Open in al haar opgetrokken schoonheid!
Maar vannacht had ik een andere godin bij de kop. Hygieia, de godin van de gezondheid. Dochter van Asklepios (God van de geneeskunde en genezing) en Epione (de Godin van de pijnverzachting). Door sommige mensen die er verstand van schijnen te hebben wordt ze gezien als de personificatie van de gezondheid, properheid en hygiëne. Eerder, toen de Romeinen er nog toe deden, werd Hygieia vereeneenzelvigd met andere Romeinse Godinnen als Salus (heil) en Valetudo (ook van de gezonde leer).
Charlie's Angels maar dan volslagen anders....Als u begrijpt wat ik misschien bedoel!
Maar Hygieia heeft geen zachte billetjes, die van haar zijn van steen. Behoorlijk hard. Althans dat denk ik, ik weet alleen hoe haar gezicht er uit ziet. Zag haar laatst op een sokkel staan met alleen haar hoofd, de rest van haar lichaam moet je er maar bij fantaseren.
Gezondheid!
Gezondheid is een toestand van algeheel welbevinden waarin er geen sprake (meer) is van lichamelijk letsel of ziekte. Een volledig lichamelijk, geestelijk en maatschappelijk welzijn met daarbij de afwezigheid van ziekte of andere lichamelijke gebreken.
Het moet wel de huidige situatie zijn waarin mien grote moat Bert zich ondertussen heerlijk zit onder te dompelen. In een warm bruisend bad van Gezondheid! Het schuim van zijn mooie vrouw ziet afglijden als ware het dat Ina in de reclame van Bros ligt te acteren.....Afgelopen week nam hij namelijk de laatste vier zware pillen die hoorde bij zijn maandenlange Chemokuur. Bert schijnt genezen te zijn verklaard. Mien godin Hygieia sloeg een succesvol pact met een andere God, wat ik oe brom! De hemel keerde terug op aarde!
Amper zes maanden geleden sloeg het nieuws van Bert in als een bom. Meneer K. kwam op bezoek en was niet van plan om weer te verkassen. Hij wilde zich voor altijd nestelen aan 't Kanaal in Banthum. Die klotenziekte had het gedurfd mien moat uit te kiezen om vervolgens zijn gigantische kloten-tentakels genadeloos in het lichaam van Bert te projecteren. Maar Bert en Ina zaten niet bij de pakken neer.....Neuh!
Ze hadden het volle vertrouwen en geloof in een goede afloop en zie hier....Nu lijkt het erop dat Bert weer schoon aan de haak is. Het appie en filmpje wat ze stuurde in ons Etentje App deed mij veel. De altijd zo nuchtere Bert pinkte zelfs een traantje weg. Voor zes maanden terug waren wij absoluut not Amused en gisteren zaten ze als de Koning en de Koningin te rijk deze periode culinair af te sluiten bij Amused!
Mooi Man, One down nog eentje te gaan in onze vrienden- en kennissenkring. Want Linda staat aan de vooravond voor haar grote avontuur in India. Vannacht richtte ik mij tevens tot mijn godin Hygieia, het voelde absoluut niet als vreemdgaan. Want San lag naast mij...en ik kende Hygieia nu al een poosje. By the way, alles voor het goede doel!
Binnenkort gaat de lieve vriendin van San terug waar ze ooit tot leven kwam om daar een nieuw leven op te halen. Hopend dat haar stamceltherapie het gewenste effect en resultaat zal hebben wat haar slopende ziekte MS (Multiple Sclerose) zal stoppen. Het geld is bijna binnen (75.000 euro), de tickets zijn reeds geboekt en Linda is al bezig met de voorbereidingen. Wauw, wat is zij sterk. Ze meet amper anderhalf meter maar ik vind haar een echte Reus, een absolute Grootheid. Goliath, maar dan in de goede zin van het woord. Voor enkele weken terug was daar het slotbenefiet middels een foute bingo. In Taveerne Tivoli in Raalte van haar lieve en goede vriendin Eva waren ruim honderd vrienden, familie, kennissen etc. aanwezig om nog even flink met de geldbuidel te zwaaien. Alleen maar respect kun je krijgen voor iemand die zo lang op een kruispunt heeft gestaan. Maar Linda wil Leven. Ze wil nog niet gaan hemelen en verdomme dat mag zij ook nog niet!
Linda gaat naar India en ik bad vannacht tot mijn godin Hygieia, nou ja ik smeekte haar bijna om weer een pact te sluiten. Maakt mij niet uit met wie, het mag met Boedhha, het mag met Allah of weer met God zijn (het werkte met moatie Bert) als het maar soelaas biedt. Maar Linda wil ik heel graag over enkele maanden weer terug zien in haar geliefde Zwolle. Ik wil heel graag zien dat mijn San haar vriendin weer liefdevol kan omhelzen. Dat MS een halt is toegeroepen, niet verdwenen maar wel kilometers op de achtergrond geparkeerd. En daar blijven nu, voor altijd en eeuwig!
Zo droom ik mooie dromen. Soms droom ik van de vlam in de pijp en scheurend over de Brennerpass.
Zo heb je zelf een scheur in mijn eigen Brennerpass. Mijn fysieke en geestelijke ongemakken in een notedop. De laatste weken waren kloten maar ze staan in schril contrast wat Bert inmiddels achter de kiezen heeft en wat Linda nog voor de kiezen krijgt.
Het zal niet makkelijk worden. Maar weet dat wij, San ook en velen met ons, elke avond op zijn of haar eigen manier zal bidden tot een hogere macht. Alle beetjes helpen. Gezondheid is een groot goed!
Een gegeven waar je niet altijd een paard van krijgt toebedeeld, het wordt zekers geen nachtmerrie. Linda mag straks ook weer mooie dromen dromen. Misschien wel van haar prins op het witte paard. Bert mag ook weer dromen, hij heeft zijn prinses al binnen en als Linda straks weer Linda 2.0 is komt alles goed.
Keep the Faith, heb er vertrouwen in. Ik zal op mijn manier, wij zullen op onze manier voor je duimen.
Met een beetje hulp van boven en van mien lieve Godin Hygieia.
Fijne zondag. Joah, mag wel zo....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten