zondag 19 juli 2020

BvdT! (BBQ voor de Toekomst!)

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'I've got sunshine on a cloudy day.
When it's cold outside i've got the month of may.
Well I guess you'd say.
What can make me feel this way?
My girl (my girl, my girl, my girl)
Talkin' bout my girl (my girl).
Uut 'My Girl' van The Tempations.

Moi, ben ik weer.
Weekje van de radar geweest.
Had vorige week namelijk niet zoveel te klagen, had zelfs de bande vol met wind al fietse ik niet over het bulzand hen, wij hebben inmiddels hier klinkers liggen...
Nou klaag ik niet veel hoor, al lijkt dat soms wel een beetje als je wekelijks mijn regels door de zinnen leest.
Ik voer nou éénmaal vaak op de zondagmorgen graag een goed gesprek met mijn oude laptop.
Mijn stembanden kunnen zo mee voor het nageslacht, kan ik nalaten aan de wetenschap, gebruik ik bijna niet!
Dat werd mijn gisteren nog verteld...hahaha. Wat dat betreft valt de appel bij Moos heel ver van zijn stamboom.
De tikgeit haalt meestal zijn schouders op, ik tik en het zwarte apparaat zwijgt meestal in alle toonaarden.
Lul maar raak voor een knaak hoor je 'm denken terwijl ik mijn bovenkamer weer eens ernstig pijnig en mijn gedachtengangen spreekwoordelijk toevertrouw aan het witte papier. Het staat er altijd, zwart op wit gedrukt.
Dan zal het wel waar zijn of een kern van waarheid bevatten. Lul-ijzers belanden meestal bij het oud papier.
Een MRI-scan van de week leerde mij gelukkig wel dat er enige hersenactiviteit is, niet dat alle draadjes op de juiste manier zijn aangesloten. Geen IKEA-bouwpakket derhalve maar toch.
Schroefje A valt niet automatisch Schroefje B bij.....Hou altijd een paar moertjes over...
Vannacht besefte ik het pas. Buurman & Buurman & Buurman & Buurman & Buurman hebben potverdikkemei een partij opgericht.
BvdT! De BBQ voor de Toekomst!
Als Johan Derksen erover nadenkt om toe te treden tot de Partij voor de Toekomst (PvdT), nou ja op de lijst te willen worden geparkeerd van het cluppie van Henk Krol (oud 50Plus) en Henk Otten, wie zijn wij dan...?
Johan Derksen kan voor meer reuring zorgen dan de Klavers en Jettens van deze wereld.
Veel woorden, weinig wol...
Wat ik oe brom!
Over een simpel potje voetbal gaat het allang niet meer.....Veel stof die nog meer reuring geeft tot anders (na)denken. 
Half Nederland valt over zijn woorden en de keurige linkerhelft snapt de humor van deze rechterkant totaal niet meer. 
Akwasi verkeerd geinformeerd.....Blij dat ik achter de Iessel en bij deze Vecht woon.
Waar wij niet kijken op een kleurtje meer of minder. Wil jij je huis wit verven, doe het dan....Zwart is tevens prima. Als het maar past in het tijdsbeeld van gisteren. Rome werd niet op 1 dag gebouwd en Hardenberg zeer zekers niet. Hier wordt de komende jaren nog wel gepolderd, de skyline van dit Vechtstadje zal nooit meer 1980 zijn. Soms 20cm te hoog, of te laag....het is maar van welke kant je het wilt bekijken. Kan die anderhalve meter ook niet 20 cm worden, of gewoon weer lekker klef op en aan elkaar....??
Waarom ik nou ineens aan een droge schuur en een natte doos moet denken is mij een raadsel....Ik heb de banden in ieder geval niet nat...laat staan leeg....Er valt altijd wel wat te zeuren maar wij hebben een cluppie opgericht waar je als rechtsgedraaide Nederlander wel bij wilt horen. Vooral dom ouwehoeren...ergens in het midden uitkomen...
De Partij....euh de BBQ voor de Toekomst. Je moet wat in deze hardvochtige tijd kreeg 18 juli jl. gestalte....
Je kunt allerlei wilde plannen maken totdat je een ons weegt (al vijf kilo in de min maar dat terzijde) maar gooit dat Kut-Corona niet roet in het eten? Onze toekomst is nog even ongewis....Daarom BvdT!
Onze partij heeft maar 3 motto's, te weten Bier, Gezelligheid en BBQ. Niet schoppen tegen de gevestigde orde aan.
Neuh, het moet wel leuk blijven. Het idee ontstond al pratend aan de zelfgemaakte tafel van Han de Buurman.
Nadat Benno, de andere buurman, bekende fan te zijn van die club uit Eindhoven stroomde ineens het water zo de schuur in bij een andere buurman en sprong op de slaapkamer van de buurman twee huizen verder toevallig het licht (weer) aan.
Pantarei, alles stroomt...niets blijft. Waarom ik tevens ineens aan LiMiTec moet denken is mij tevens een raadsel, Helder Licht - Stromend Water. Goed motto trouwens, daarover hoor je mij niet klagen!
Ach, voorzitter Benno hakte snel wat vastzittende knopen door. Waarom ook niet, als TroubaBeach een succes aan de Vecht is waarom niet gewoon achter ons huus. Wij gooien wat zand op de parkeerplaats, er ligt hier nog genoeg van dat witte zand en anders wel wat afgegraven zwarte zand.
Je wikt en weegt, je moet iedereen te vriend houden anders barst er weer een discussie los, los zand in dit geval.
Kevin, die andere buurman, steekt de BBQ vast en zeker an en neemt wat mooie stukken vlees mee van zijn werk. Moet kunnen. Leuk wark heb je dan. Kun je een borrel op drinken. Ach zo had gisteravond iedereen zijn of haar eigen inbreng.
Geen Brand in de meterkast maar gewoon in de koelkast. Mooi om ff te spieken bij de buren, hoe hebben zij de boel ingericht. Nog even wat ideeën opdoen....Smaken verschillen maar laat het je vooral smaken.
Je moet het samen doen hè, beter een goede buur dan een verre vriend. 
De BvdT! dut niet moeilijk.
Ik verwacht hier vooralsnog geen afvallige partijleden die willen verkassen naar elders, het gras bij de buren is altijd groener maar de één hef 'm van echte sprieten en de ander hoeft nooit meer te maaien....
Buurman Snoeck voelde zich tevens als een vis in het water bij Han en Corine achter het huus op het droge...
Hij zocht iets bij het strand van Callantsoog maar kwam met een mooie en fraaie Bos thuus....
Hij vergaloppeerde zich niet, geen nachtmerrie dit keer aan de andere kant van het land.
Elke weg leidt naar Hardenberg, ook die weg in Julianadorp en Callantsoog blijkbaar....duzz
Geen Snoeck maar gewoon de prins op het witte paard blijken te zijn. Eigenlijk wonen wij allemaal bij elkaar om de hoek....en wij voelen ons kiplekker. Over de grens ook maar niet altied nuchter!
Zo heeft de één geen verstand van voetbal maar zitten Ajax, Feyenoord en PSV wel gebroederlijk aan één tafel gewoon ff de BBQ veur de Toekomst te bespreken....
Dat doel hadden wij niet voor ogen maar de avond was nog jong en gescoord werd er sowieso al was het diep in blessuretijd.
De zondag had de zaterdag al afgelost en ja hoor...Precies om kwart over zes tikte Mouna mij op de schouder....Wakker Worden! Wakker Worden.....Ik hoorde in de verte Jovink het al schreeuwen....
euh...sorry zingen en anders de Voederbietels wel.
Niet op de Zwarte Cross, dat doen wij volgend jaar wel weer....of niet dan?
Wij kunnen niet in de toekomst kieken, morgen kan alles weer anders zijn.....
Tja, vrijdag werd mijn dag toch anders. Kreeg een appie....Ina was overleden....
Je wist dat die dag zou komen....maar toch! Riep geen Potverdikkemei of had even geen dikke schik...
Neuh, ik vloekte en nog een keer. Tuurlijk, het hielp voor geen meter en luchte zekers niet op! Maar je wilt iemand verantwoordelijk stellen...Waarvan Akte!
Ina, één van mijn eerste schoolvriendinnetjes....is er niet meer. Zij heeft de strijd tegen die klotenziekte ook verloren...Was geen beginnen aan. Ze stond al meteen op een onoverbrugbare achterstand.
Ze wist al snel dat de toekomst voor haar niet oneindig was. 47 jaar...Dat is potverdikkemei niet oud!
Sloot even later mijn ogen en moest aan haar denken....en aan mijn onbezonnen jeugd!
Waar je nog geen partijen hadden die elkaar de tent uitvochten, waar een BvdT! nog echt toekomstmuziek was. Waar je nog jaren vooruit kon plannen. Waar je op de eerste dag van het nieuwe jaar al wist wanneer de bouwvakborrel zou plaatsvinden...Wat er ook gebeurde, die ging gewoon door....
Waar Meester ter Horst gewoon Meester ter Horst bleef en niet Juf Janneke...
Waar iedereen bleef leven....Waar mensen pas dood gingen als ze echt oud waren geworden!
Moest denken aan de Beerzerhaar, aan haar vader en moeder....Pannenkoeken bakken met Jannie.
De droge sloot aan de Beerzerhaar waar het goed toeven was als toekomstige brugklasser, de eerste voorzichtige kusjes....
Meester Herbert, de Hoekstee....Fietsen langs het kanaal, voetballen op het oude sportveld, dansen in de modder, kamp in Ootmarsum....Vooral geen moeilijk gedoe...Groep 8 was nog gewoon de zesde klas!
Ina zag haar toekomst niet langzaam maar met zevenmijlslaarzen razendsnel dichterbij komen totdat er geen nieuwe morgen meer voor haar was.
Een hard gelag. Bewonderingswaardig hoe zij met haar aangekondigde dood omging. Gewoon knap hoe zij het leven hier op deze aarde wilde achterlaten voor haar kinderen.....Dat zij met een gerust hart kon vertrekken naar later, naar elders....Ook al klopt het hart niet meer. Maar Ina, jij bent pas dood als wij jou vergeten zijn.
Dus je blijft nog wel even voortleven in de harten en gedachten van iedereen die jou gekend heeft....
Ik volgde jou op gepaste afstand, veel meer dan die anderhalve meter. Soms sprak ik jou, de laatste keer in het UMCG in Groningen.....
Zag een klassenfoto liggen bij mijn Moe op de tafel. Jij en ik, wij alletwee zittend in klas 3 (nu groep vijf) samen met klas 4 op de foto. Foto van een mooie tijd. Hadden we maar een tijdsmachine, hadden we maar de kracht en de moed om iedereen die er toe doet hier op aarde te houden.
Tuurlijk, dat kan niet, wordt het veel te vol op deze aardkloot maar gezellig zou het dan wel zijn......
Daarom maar een BBQ voor de Toekomst plannen....Partijvoorzitter Benno is al bezig met plannen.
Beter een goede buurman dan een verre vriend(in)....
Doe ze daar boven de groeten. Knuffel je Pa en Ma maar eens lekker.
Snapt het leven zichzelf nog wel....?? Hij maakt er zo langzamerhand echt een zooitje van....
Tot die tijd genieten wij volop van het leven. Want if you can't beat them, Join them!
Vanmiddag maar het leven vieren met wat leuke mensen......Nu we er toch zijn.
Fijne zondag.
Joah, mag wel zo...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten