zondag 12 september 2021

#Heftig!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Merk je het dan niet?
Hoe iedereen twijfelt, hoe iedereen worstelt met dezelfde shit.
Merk je het dan ook, hoe iedereen voor zich denkt, ik ben de enige die ermee zit?
Maar kijk om je heen, zie wat je ziet. Je bent niet de enige, je bent de enige niet.
Kijk om je heen, zie wat je ziet. Je bent niet alleen. 
Merk je dat dan niet, dat grote verlangen. Hoe iedereen zoekt, maar waar en waarnaar?
Merk je dat dan niet, hoe iedereen hunkert, hoe iedereen suffert en niet weet van elkaar...

Je bent niet alleen, we zijn hier met velen. Die het wel wat kan schelen. Je bent niet alleen.
Merk je het dan niet? 
Uut 'Merk Je Het Niet' van De Dijk

Moi, ben ik weer.
Klopt, wederom weekje van de radar geweest. 
Kop vol met dingen die eruit moesten maar misschien 'te persoonlijk' waren voor dit podium.
Vandaag al niet veel beter, doe toch maar een poging omdat een stemmetje in mijn achterhoofd mij enigszins dwingend maant om vandaag mijn vingers te laten dansen op het toetsenbord, een soort van hardnekkige verslaving.
Zoals je een alcoholist zijn biertje niet moet ontzeggen, een gelovige niet zijn kerk en de evenementensector niet haar feestjes.
Gooi los die boel, wees Denemarken!
Accepteer dat er mensen (gewoon) overlijden, ook aan dit klotenvirus. Gaan toch ook mensen dood aan kanker, aan hartfalen, de griep, een longontsteking of dat ze op de verkeerde weg zitten.
Dat verdwijnt ook niet meer. Is onderdeel van geworden. Wat ik oe brom!
Sorry, dwaal weer af....Deze pandemie kost meer dan alleen maar levens.
Want als ik niet schrijf voel ik mij op één of andere manier leeg, niet de man die ik op dat moment misschien wel wil zijn.
Klinkt gek, misschien heel vaag. Lekker belangrijk. 
Kan zijn dat jullie deze onzin hierboven nooit komen te lezen, kan zo zijn dat ik alles weer wis waar ik net nog volledig achter stond. Heb wel eens vaker wat op papier gezet waarvan ik later dacht: Goh, had je dat nou niet anders kunnen zeggen.....
Lees wel eens wat terug. Zou het nu anders verwoorden of het gewoon niet opschrijven. Niet alles hoeft gedeeld te worden met jullie aan de andere kant van deze tikgeit.
Weet ik, maar toch! Laat me, laat mij dan maar....Het moet er toch uit op één of andere manier, vroeg of laat. Sorry, het is iets groter, groter dan mezelf.
Ik laat echt niet het achterste van mijn tong zien, al denken sommige mensen juist van wel...
Dat is één van de grootste reden dat ik soms een weekje van de radar ben, dat er dan anders spaanders vallen die ik eigenlijk niet wil hakken. Want als ik éénmaal zit te schrijven dwaal ik als een soort van tijdreiziger kriskras door mijn eigen gedachten, pak ik onderweg van alles mee en zie ik soms pas later wat ik nou eigenlijk echt heb medegedeeld.  
Ik hou graag het stuur in eigen handen, zit niet graag op de passagiersstoel. Het gevoel hebben, euh houden dat jij en jij alleen de richting kunt bepalen. Dat kan natuurlijk niet altijd. 
Ben allang niet, zoals Moos het zegt, vrijgeselig meer (vrijgezel dus). Heb rekening te houden met anderen, zowel op privé gebied als in het zakelijke en op tal van andere gebieden. 
Die tijd is voorbij, dat ik alleen op de barkruk in mien stamkroeg de wereld kon overzien. Lekker veilig.
Ik, mijzelf en ondergetekende waren het snel met elkaar eens. Dan doe je het toch lekker niet...!!
Later is allang begonnen. Harrie Jekkers heb ik sowieso wat vaker in mijn kop zitten de laatste tijd. 
Sta aan de zijlijn en kijk naar een wedstrijd van iemand anders, weet niet of het team wat ik support aan de winnende of verliezende hand is en/of deze wedstrijd uberhaupt te winnen valt. 
De echte winnaars zijn de verliezers die nooit opgeven....verliezers zijn soms de mooiste winnaars.
We worstelen niet allemaal met dezelfde shit, iedereen twijfelt zich een ongeluk. Bij sommige spookt het voortdurend en eindigt het op de eerste hulp of een verdieping hoger, een andere ontspringt net de dans en het is koord achteraf (gelukkig) dik genoeg gebleken. 
Vechten tegen schimmen uit het verleden. Je moet het maar kunnen. 
Weet niet wat de tactiek is. De naam van de trainer luistert (gelukkig) niet naar de Boer, op de bank zit een oude rot in het vak, een type van Gaal. Ik het het gevoel dat het goed komt maar de eerste helft is maar net begonnen en voorlopig kunnen wij het doel nog niet vinden. Ik zit mij wel te verbijten op de bank, zie dat het niet lekker loopt, gooi wel een visje uit bij de trainert maar die volhard nog in zijn van te voren uitgedokterd plan en wil (voorlopig) nog niet van wijken weten. 
Het besef is er wel dat het anders moet, het roer om. Niet meer 3-4-3. Het systeem moet volledig op de schop. Waarom niet met opkomende backs en vanaf de zijkanten de diepte in...??
Met de kennis van nu weten we dat, achteraf natuurlijk en die koe met dikke kont..., dat wij zo de strijd niet gaan winnen. Maar wie ben ik....? Soms gaan mij ook dingen boven de spreekwoordelijke pet!
Ben maar een simpele boer uit het Oosten maar woonde vroeger wel naast de drie wijzen....
Jullie snappen er steeds minder van hè, begrijp ik volkomen. 
Maar het is wel weer mijn manier om iets te duiden. 
Het was een heftig weekje niet in de laatste plaats door 100 uur voor het KWF. 
Radio 2 besteedde de hele week aandacht aan de collecteweek voor het Kankerfonds. 
100 uur lang kon je plaatjes aanvragen. Maandagavond stond de collectant bij ons voor de deur, ik scande de QR-code. Wie is niet iemand verloren aan die K.Kanker?
Tuurlijk doneer je dan...Elke euro is er één. 
Regelmatig, in de tijdelijke auto naar het werk of op de terugweg naar huus, waren de ogen behoorlijk vochtig. 
Verhalen die binnen kwamen als een donderslag bij heldere hemel. Het kan altijd nog erger...duzz!
Een jochie van vijf die meneer kanker op bezoek kreeg en die weigerde om te vertrekken....
Fan van PEC Zwolle, alleen voor hem hoopte ik dat ze gisteravond de eerste puntjes pakten, ook al speelden ze tegen AJAX. Potverdikkemei, zijn leven amper begonnen. Jochie is Mouna min 1 levensjaar. Moet je toch niet aan denken aan wat nu vrolijk door de kamer huppelt hulpeloos in een groot ziekenhuisbed ligt aan allerlei draadjes en chemokuurtjes.....We worstelen (gelukkig) niet allemaal met dezelfde shit, maar toch. Elk huus hef zijn eigen kruus te dragen....
Gelukkig hebben wij Van Gaal op de bank zitten. Die trekt alles recht wat ooit krom is geslagen.
En zo, door alle shit en onzin raakt ook mijn kop wel eens vol. Kan ik lopen langs die Vecht wat ik wil maar raak ik het niet kwijt. Ja, een paar kilo's....Dat is een mooie bijkomstigheid terwijl het er af moet.
Als je begrijpt wat ik bedoel! 
Ach en gisteren zat ik ineens hardop te janken bij Miss Montreal, Zo Mooi zong ze....
De tekst greep mij bij de strot, net zoals honderd andere liedjes die deze week voorbij kwamen.
Sterk spul die Tripels van Karmeliet. Ik liet de waterlanders maar gaan....Niemand die het zag!
En later, tijdens Studio Sport, won Ajax dus van PEC maar stiekem hoop ik dat het jochie van 5 de wedstrijd wel gaat winnen. Voor mijn part in de slotfase, bij het sluiten van de markt, als iedereen al vrede heeft met wederom een overwinning van deze kloten tegenstander.
Dat het dekselse jochie in blessuretijd, met zijn korte pootjes en vrolijke glimlach, de verloren (wed)strijd alsnog tot ieders verrassing naar zich toe zal trekken. 
De gelijkmaker strak in de kruising schiet en in de absolute slotseconden de bal over de uitgelopen keeper heenwipt......Kanker met 3-2 naar huis stuurt, de overwinning uit het vuur sleept. 
Wanhoop niet, wanhoop nooit. 
Opvallend veel nummers van de Dijk passeren de revue merk ik nu.....Merk jij het ook?
Merk wel dat Moos en ik gisteren een heftige beslissing hebben genomen.
Onze favo-fastfood keten is officeel KFC geworden. Vlak voor het echt druk begon te worden in Zwolle zaten wij heerlijk met zijn tweeën te eten. Bucket vol met kip en smullen maar.....
Soms, zo af en toe, misschien 1 of 2 keer per jaar moet je jezelf laten gaan. 
En soms, soms hoeven jullie niet te snappen wat ik misschien nu allemaal weer bedoel. 
Ik snap mijzelf soms ook niet. Dat krijg je er van als je negen van de tien keer onzin schrijft. 
Als je dan eens echt wat hebt te zeggen luistert er niemand meer.....haha
Je bent niet alleen, wij zijn hier met velen, die het wel wat kan schelen...
Fijne zondag. Joah, mag wel zo...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten