zondag 7 januari 2024

#Thijs!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'As 't er wat te zeggen is, zeg 't dan zo as 't is.
En doe nie net as of ik niks kan hebben.
Geleuf me maar ik kan d'r tegen, je hoefen nie alles af te wegen.
En ok nie aal te vraogen wat 't er is.
As 't er wat is dan heur ie 't wel, dan zeg ik heus wel wat mij bezig haolt.
Maar ingewikkeld wordt 't nie, want ingewikkeld doen is vleden tied.
Ik geleuf nie da'k 't anders zeggen kan, Man ik ben d'r flauw van.
Ik geleuf nie da'k 't anders zeggen wol, Man ik ben d'r flauw van, net zo flauw.
Wat mij nou steeds verboast is waorum mensen net as 't klaor is.
Altied weer van veuren af an beginnen...'
Uut 'Ben d'r Flauw Van' van Skik. 

Moi, ben ik weer!
Nog de beste wensen voor 2024. Veel heil en zegen.
Geluk in tuk, sportief geneuzel en zo maar vooral een gezond nieuw jaar. 
Officieel mag bovenstaande volgens de geleerden niet meer.
Na Driekoningen (gisteren) is het schijnbaar einde oefening, waarvan akte!
Maar ja, de uitzonderingen bevestigen toch de regel. Of niet dan?
Want anders had iemand gisteren op de voetbal ook de ere-titel 'Lid van Verdienste' wel gekregen, wat ik oe brom.
Nu voldeed deze beste man niet aan de geldende eisen/regeltjes wat bljjkbaar in onze statuten staan beschreven, heel lang geleden eens opgemaakt en genoteerd vlak na de 2e wereldoorloog.
De leden maken toch samen onze mooie roodzwarte club, niet de regeltjes! Of zie ik dat verkeerd?
Of zijn we bang dat er anders teveel mensen komen te hangen aan de muur in onze bestuurskamer?
Ik hang er zelf ook al enkele jaren tussen, dat is geen verdienste hoor. Deed en doe nog steeds dingen voor de club die ik leuk vond/vind. Het is appels met peren vergelijken....als je het mij vraagt!
Gemiste kans, zekers eentje voor open doel. Jammer, want we komen de laatste tijd toch al zo moeilijk tot scoren. Deze kans was niet te missen, dus toch! Helaas. Gefeliciteerd!
Want niemand had zijn vinger opgestoken als hij dit jaar wel naar voren was geroepen om zich te laten kronen tot lid van verdienste! Ere wie ere toekomt!
Maar dat vinden wij soms verrekte moeilijk op het Westerpark. Vaak moet je eerst doodgaan om de loftrompet in je achterste te ontvangen van deze en gene, uitzonderingen daargelaten...haha!
Ik zal u verder niet vermoeien, laat ik het hier maar bij laten. Sommige teentjes zijn aardig kort geknipt. Maar ja, u vertelde mij toch echt zelf dat ik mij de laatste tijd niet meer zo aan het ergeren was, mij niet oppierde over de verkeerde dingen, niet vingers op plekken pleegde te leggen waar het bijkans van ging stinken. U was die verhalen wel eens zat over al mijn mislukte zoektochten naar mijn toekomstige ex'en, het geneuzel over Moos & Mouna, over al mijn verschillende gemoedstoestanden, alle culinaire avonturen ten spijt etc. etc. en meer dan van dat geouwehoer en gespui.
Ik heb nieuws. Ik ga lekker verder op de oude voet! Dit is mijn spreekbuis, ik neuzel vaak een eind de zondagmorgen in. Ik heb er nu al jaren last van ook al doet het niet echt pijn....Ik kan niet anders.
De ene keer is het niks, de andere keer niet veel beter. Ik weet het! Maar nooit stoppen met proberen.
Probeer het wel wat korter te houden. Die mening deel ik wel met jullie, te vaak spring ik van de hak op de tak en heb ik teveel woorden nodig om iets te duiden. Ik ben daarvoor in therapie, dus binnenkort moet dat zijn vruchten gaan afwerpen! Heb er ook pillen veur. Aldoende leert men. 
Maar Thijs!
Thijs is sinds enkele dagen in ons familiare midden. Thijs is het nieuwe kereltje wat de wereld een stuk mooier gaat maken, daar ben ik van overtuigd!
4 januari kwam Thijs Dorgelo onze wereld binnen gescheurd. Hij overschreed meerdere malen de maximale snelheid. Voordat Guus en Iris het wisten kwam ie met gezwinde spoed uit het geboortekanaal. Het is er iene van Dorgelo dat zag je zo....Hij was er in een floep en zucht. Hallo!
Hartstikke mooi. Weer zo'n eigenwieze Dorgelo er bij op deze aardkloot. Waar oe. Mien Moe is ineens getransformeerd van Oma tot OvergrootMoeder en mien breur gepromoveerd naar Opa eerste klas. Krijgt ie nou ook last van zijn prostaat? Ik vraag dit natuurlijk voor een vriend. Enfin.
Wat maakt het mij dan. Oudoom? Ik weet het niet. Weet wel dat ik verrekte bliede ben voor Guus en Iris. Lieve en leuke mensjes die dit wonder, zonder hulp van boven, hebben geproduceerd! 
Dat hebben ze knap gedaan. Nog niet zo lang geleden had ik kleine Guus in mijn armen, amper enkele uren nadat hij ter wereld was gekomen. En nu, nu heeft hij ook het mooiste beroep van de wereld! Vader zijn tot st. juttemis.
Draaide gisteravond een liedje om. Vaak wordt het nummer 'Family Tree' van de geweldige Amerikaanse Band 'Venice' gespeeld als er iemand wordt begraven of gecremeerd. Een soort van troostnummer als je iemand in je familie moet gaan missen. Het nummer geeft kracht en waarmee je als familie je elkaar kunt vasthouden in het verdriet wanneer je afscheid neemt van 'één van ons'.
Want het kan troost bieden dat je weet dat je familie altijd zal blijven groeien met een (stam)boom als metafoor. Er vallen bladeren van de boom maar er komen ook elk jaar weer nieuwe bladeren bij.
Er is verdriet maar ook fijn om te weten dat de (stam)boom zal blijven groeien....Maar Moos en/of Mouna neem de tijd er voor hoor....
Ik zag gisteren in de omdenkfase. Thijs zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat onze boom weer een nieuwe tak heeft waar wij iets aan kunnen ophangen...Het nummer van de broers en neven Lennon gaat over verlies maar ik vond gisteren ook (zij het na de nodige biertjes) dat het ook kan duiden op een nieuw begin.
Moest trouwens ook denken aan het nummer (IJzeren) Thijs van Rowwen Hèze, maar ik denk niet dat onze Thijs al gek is van Judas Priest en dat hij de muziek van Jack Poels nu al kut vind....haha
Je moet voor het gemak maar even de teksten van deze twee bands lezen. Vooral die van Venice snijdt houdt, familie is zo belangrijk. Ook als je familie roodzwart gekleurd is, dan maakt een fotolijstje meer of minder aan de muur niet zoveel uit. Het gaat om de familieband! Waarvan Akte.
Hoe is het verder dan? 
Nou, prima heur! Jaar mooi begonnen. Leuke mensen mogen ontmoeten en er ook alweer afscheid van genomen. Zo gaat dat soms! 
Mooi rond getourd in het land van Daniël. Op plekken geweest waar ik nog niet eerder was geweest, er stond niet eens een hunebed. De N34 Hunebed Highway blijft schijnbaar mijn weg naar het nieuwe leven...Ik zal u er vandaag niet mee vermoeien. Geluk in tuk!
Tevens wat kilometers in de benen gelopen. Je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw maar meer tussen oud en nieuw en de kerst. Wat ik oe brom! Met dat gegeven in mijn oren geknoopt gaan wij er weer eens een wat gezondere januari van maken. Minder gerstenat, minder hapjes etc. en een wat gezondere levensstijl. Ben sowieso een boom van een kerel maar er zitten ondertussen genoeg takken aan...
Ach ja, het lukte deze week nog niet echt! Vrijdagvond stond een potje biljarten op het programma. 
Een avondje ouderwets stoten met drie ballen tegelijk. Ik had geen keus! We hadden er zelfs vijf! Voor ieder één. 
Al was Robert het glad vergeten en stond Bert zich voorzichtig op te warmen in het verkeerde café.
Ard, Harold en ik waren wel op tijd inpandig bij Café Mans. Robert kwam alsnog na een berichtje in de app en Bert fietste snel van Geert deur het bulzand richting Mainbarg nadat hij tot het besef kwam dat hij de verkeerde kroeg had gekozen. 
Ach, het maakte niks uut. Gezellig was het en gezellig bleef het. Tien over rood! Bij acht sta je vast en moet je er nog twee maken voordat je, als je wilt winnen, afsluit met een driebander of eentje van los. 
Ik snap het ook niet, daarom won ik ook niet, maar dat geheel terzijde! Soms is het moeilijk om ballen goed te raken, vraag dat maar aan onze spitsen.
Er valt nog genoeg te winnen dit jaar! 
Het valt trouwens niet mee om het niet over mijn stokpaardjes te hebben. Kreeg wel een foto van ze, lachend op een strand in Julianadorp. Daar was ik eerder gewoon bij! Blijft een raar gezicht.
Zij daar, ik hier! Alleen verbinding via draadjes en golven....Op die Golven dansten wij eerder samen!
Gelukkig kruipt bloed waar het niet gaan kan. Ik ben een eikel, maar ik leer, elke dag een beetje meer.
Ik stapte maar door over de Wieke. Na het biljarten was de snertloop een dag later een welkome afleiding. Stap voor stap dichter bij het doel van onze club! Allemaal van het gas af...
Maar ik zeg derhalve: Gas op die lolly. Zaterdag 20 januari moeten wij er meteen staan tegen Kloosternarigheid!
Die ploeg van Tempelman even gaar stomen, de oren wassen en niet laten opdrogen!
Had gisteravond best wel leuke gesprekkies, zowel 1 op 1 als via die draadjes en golven...
Onbekend maakt onbemind hè. Luisterde ondertussen naar The Tribute of the Bands.
CCR uut Almelooooooo was lekker heur en ook dat live-bandje wat Toto nadeed klonk prima de luxe.
Later nog ff Bauke die met die Snollebolleke op zoek ging naar Elvis, wat een stem heeft die vent uut Emmen. Mooi man. Blijf je mondje roeren.
Ik hou d'r wel van. Beetje muziek on the side, Blond biertjes van Noabers en dom veur oe uitkieken..
Daar ben ik wel erg goed in, al zeg ik het zelf. Heb ik niet voor doorgeleerd maar wel cum laude geslaagd.
Luisterde later naar wat oud werk van the Nits. Sketches of Spain, Dapper Street, Bild Am Sonntag.
Had Skik in mijn eentje en Lohues maakte vroeger al geweldige platen. Hij is momenteel bezig met zijn nieuwe LP, dus vooral niet storen. Als een kunstenaar bezig is moet je hem laten begaan....Werk in uitvoering, wij horen het begin maart wel wat het is geworden! Goed Goaan.
Was er niet flauw van, ik voeg er namelijk niet altijd zout bij! Dat hoefde ook niet bij de snert van Martine.
2023 zou het jaar worden...neemt 2024 het stokje dan over? 
Goh, die oude nummers blijven maar komen Nu ' Liebling...van Berlijn' van de Frank Boeijen Groep....van 1 van zijn eerste albums uit de vroege jaren tachtig. Liebling, Wo bist du....?? 
Als Frank Duits begint te zingen dan kun je helemaal niet meer volgen. 
Spotify hef er zin an. Ik hou d'r van, ben er helemaal niet flauw van. 
De ene muts is de andere nie. Gewoon kop d'r veur houden.
Fijne zondag. Joah, mag wel zo...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten