zondag 10 juni 2018

Brabant & Boxershort!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'Nu we samen mogen dromen. Is een grote wens vervuld, het huis waarin we wonen, altijd in geluk gehuld. In het donker langs het water, hand in hand tot aan de sluis. Je wangen gloeien niet veel later, we zijn weer terug, we zijn weer thuis. We vergeten alle twijfels, overboord gaat alle angst. Binnen brandt een vreugdevuur, binnen rolt er rode wijn, binnen voel je niets van wind en regen.
Hier kunnen wij gewoon gelukkig zijn.'
Uut 'Gewoon Gelukkig Zijn' van Guus Meeuwis.

Hij sliep er ongeveer van 1883 tot 1885. In het mooie pittoreske dorpje Nuenen, gelegen in de Meierij van 's-Hertogenbosch. Onder de rook van grote stad slokop Eindhoven.
Ik lag er gisteravond ook, toevallig op één oor net als Vincent van Gogh dat misschien tevens wel deed in al die nachten vol twijfels dat hij er huisde. Weet niet of hij toen al dat ene oor miste, lekker boeiend ook!
Wij sliepen in het zuiden van het land, in het warme bad wat Noord-Brabant heet.
Een mooie herberg in een rustgevend dorpje, maar een paar kilometers verwijderd van Eindhoven de gekste! Genoten met een grote G. Wij hadden de eer om als speciale gasten, ze worden ook wel eens VIPS genoemd, maar zo very important vinden wij onszelf nie, het concert van Guus Meeuwis bij te wonen. Compleet met eten vooraf en een dikke borrel na afloop.
Begonnen met een Gin-Tonic, scheutje Grand Marnier en zo'n takje groen wat kietelde met enkele ijsblokjes. We sloten de avond af bij de buren van ons hotel met een lekker speciaalbiertje. Weet al niet eens meer wat het was. Alles ging er gisteravond- en nacht in als Gods woord in een katholieke maar vrome ouderling. De oude kerkklok schudde mij wakker via het andere oor....al sliep ik nie!
Alleen maar mooie mensen ontmoet. Een vriendelijke taxichauffeur en vanmorgen zo'n aardige bourgondische buschauffeur die ons de weg wees in het voor ons onbekende Eindhoven op zoek naar de auto bij het PSV-stadion. Elk voordeel heeft zijn nadeel, op de wc's en in het stadion kwam ik al aardig wat van die lampen tegen. Voormalige PSV-coryfeeën. Voor een Ajax-Adept is plassen op een roodwitte wc met een lachende Jeroen Zoet vol in je gezicht geen sinecure, zeker als daar Van Bommel nog eens bij staat te grijnzen. Probeer dan maar een plas te produceren met een straal die indruk maakt op het volk!
Lag dus vanmorgen op één oor na een geweldige zaterdagavond met San. Keek naar beneden, lag in een gestreepte boxershort op een springbox in Brabant. Zal Vincent ook zo naast zijn geliefde hebben gelegen, of hadden ze toen in de achttiende eeuw nog geen boxershorts van het merk....weet ik veel?
Ben niet zo van de merkgerelateerde onderbroekjes...Voor mij geen Bjorn Borg of die voorgevormde boxershort van Bamigo. Ok, mijn achterwerk verdient het beste, ben ik met jullie eens. Die welgevormde billen hebben een mooi strak katoenen stoffie nodig. Maar Bamboe....?? Je krijgt er volgens mij ook een sok bij, die reclame op TV...Wordt er altijd zo klein van, die modellen hebben halve onderarmen daar van onderen zitten wat ik je brom. Mijn gestreepte boxershort heeft een streepje voor maar is gewoon van de Lidl of van die Textielgigant uut Geesteren/Nijverdal. Lekker simpel, twee stuk voor 5 euro. Daar is die kleine jongen van mij dik tevreden mee...
Even een kleine zijtak. Je denkt 's morgens gewoon anders als je wakker wordt in Brabant, Nuenen om precies te zijn. De aardappeleters in het park aten gewoon door terwijl wij ze passeerden op weg retour richting Eindhoven. Het was een nacht zoals Guus 'm ooit beleefde, blijkbaar, al hadden wij onze kledingstukken netjes opgeruimd en was de fles wijn  niet leeg. Zo zijn wij hier in het Oosten. Op de foto met mentale Theo, een groet naar Hans (van Breukelen) en Ilse lachte weer zo lief. Weet niet of die glimlach voor mij was bedoeld, maar toch. Je komt niet voor niets samen uut het Oosten al voelde ik mij bijzonder welkom in Brabant. Mag ook gezegd!
Het was toch al zo bijzonder weekend. Vrijdag voor de tweede keer naar Her Majesty, die Crosby, Stills, Nash & Young wederom tot leven wekten. Lekker gegeten bij BaiYok, Thai op zijn allerbest! Mmmmmm
Gisteravond ook al zo lekker. Van twee sterren-chef Dick Middelweerd onder signatuur van Guus zelf.
Dan heb je geluk ook...Heerlijke smaken vonden haar weg naar onze borden. Het gezelschap van het leuke en lieve stel Sjoerd en Kris uit Zoetermeer maakte het plaatje gewoon perfect.
Tot voor gisteravond waren wij volslagen onbekenden voor elkaar....Maar we gingen zitten en pas rond de klok van twaalf uur namen wij bij het PSV-stadion afscheid van elkaar.....
Leuk hoe dingen soms gaan....Het was de magie van zo'n avond die je soms eens hebt. Geluk!
Alles viel in elkaar als een geoliëd slot. Mooi..zelfs kaarten bestellen voor Lohues op de wc in het Philips Stadion lukte wonderwel, Mien moat uut Drenthe giet 26 oktober gigantisch elektrisch in de weer met zijn Fenders en zo en wij zijn er bij...Nu al Skik van!
Hoop dat die trend zich nog even doorzet, dat de professor in Rotterdam ook zo'n leuk weekend heeft gehad. Dat hij machtig veule zin heeft aan de operatie komende dinsdagmorgen. Dinsdag mag ik mij melden in het Oogziekenhuis, the eye in the sky. Het giet dan eindelijk gebeuren...Benieuwd wat hij aantreft aan de binnenkant van mijn rechteroog. De voorbereiding was meer dan uitstekend. Ik heb, herstel wij hebben een fantastisch weekend gehad. Mooie dingen gezien...en die wil ik blijven zien....
Gewoon Gelukkig Zijn!
Joah, mag wel zo....Fijne zondag!
Hier blijft het licht branden, café het einde van de wereld is nog lang niet dicht!
Denk er zelfs aan wintersport te gaan houden in Zoetermeer.....
Waarom niet....als wij maar Gewoon Gelukkig Zijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten