zondag 4 juni 2023

#Random Live Festival, Part 2!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Always said you were a youthquaker, Edie. 
A stormy little world shaker.
Oh, Warhol's darling queen, Edie.
An angel with a broken wing.
The dogs lay at your feet, Edie.
Oh, we caressed you cheek. 
Oh, stars wrapped in your hair, Edie.
Life without a care, but your not there.'
Uut 'Edie (Ciao Baby) van The Cult. 

Moi, ben ik weer! 
Het tankstation liet een mooie jeugdherinnering vollopen met ouderwetse diesel! 
Verrek, dat nummer had ik lang niet meer gehoord. Edie (Ciao Baby) van The Cult. 
We moesten diep in ons geheugen graven maar dan is zo'n telefoontje wel een luxe en uitkomst tegelijkertijd. 
Robert had 'm eerder, eerlijk is eerlijk, zo'n Daniël Ortega gevalletje van weleer...
Ik zocht het in Therapy! en/of andere 'grunge' bandjes maar inderdaad het was een nummer van The Cult! Lekker man! Ging ik vroeger heel goed op. 
Zat toch weer een beetje in mijn post-Mavo periode, het jaar dat van Basten nog op aarde was ('88).
Gasoline Station beukte er sowieso lekker op los, ontdekte een nummer van Judas Priest! Diamonds and Rust! 
Dat was de zonde waard! Geen kus van verraad maar gewoon (h)eerlijke muziek op een mooie zaterdag. Ondertussen mooi te keuvelen met heren uut Kloosternarigheid! Volgend jaar weer? 
Random Live Festival, editie nummer 2, kan ook weer als geslaagd in de boeken. 
Volgend jaar alleen nog een paar meer tappuntjes regelen maar voor de rest niks, maar dan ook niks veranderen. Het concept stiet als een huus!
De vier heren van Random Five hadden weer drie superbandjes geregeld. Mooi man!
Naast Gasoline Station waren dat Take an Asprin, The Green Monkey's en natuurlijk hunnie zelf. 
Het idee is zo simpel maar klopt gewoon aan alle kanten. Wij, het publiek, in het 't midden en vier bandjes die ons omringen met de lekkerste nummers gemaakt in ruim zestig jaar popmuziek. 
Tuurlijk trapte de organisatoren zelf af. We hoorden ze toen wij in de rij stonden om binnen gelaten te worden. De zon op standje 25 en gaan met die banaan!
De locatie bij Expition Outdoor is super. Paar statige oude eikenbomen complimenteren het geheel. 
Zat daar nou Ludwig ook trots te wezen? Denk vast dat ie gisteren een luikje boven in den blauwe hemel open heeft geschroefd en stiekum heeft meegeluisterd! Kon het niet laten om even een paar keer naar boven te kijken. Natuurlijk geen wolkje aan de lucht maar rook toch een diesellucht! 
Ik tankte voldoende! Het was gezellig met een grote G. 
Nieuw leven blazen in soms oude vriendschappen. Hoe is het met joe dan? Kerel, kerel nog niks veranderd. Nog altied met die Bouwhuis op stap? Jemig, ze is nog steeds betoverend mooi!
Op de Mavo durfde ik haar bijna niet aan te spreken, nu had ik met haar het hoogste woord! Knuppel!
Was blij dat ik op tijd was verhuisd van Moscou naar de Hardenbergerweg nr. 27 in Loozen, precies tussen Hardenberg en Gramsbergen in. 
Zat namelijk een beetje, heel veel, in gewetensnood. Op sportpark Moscou in Banthum speelde mien cluppie de 2e wedstrijd in de nacompetitie voor lijfsbehoud in de 3e klasse. 
Maar ja, aan de andere kant, had de kaarten voor Random Live Festival ook al bijna 5 maanden in huus. 
Geheel tegen mijn gewoonte in vertrok ik nog in de eerste helft bij de onvervalste kanaalderby om tegen half vier op de fiets te stappen richting het Random Live Festival met Ard en Fero. 
Toch voelde het niet goed! Voelde raar, zoiets van mien cluppie in de steek laten! 
Mijn hoofd was dan misschien in Loozen, de oren ook maar mien hart was een kilometer of 10 verder.
Via draad en golven hielden Ryan en Lampie mij mooi op de hoogte! Verfriste twitter wel 100x, bang dat ik wat zou missen. Maar wij bleven maar voor staan op die Banthumers. Gek genoeg! 
Ongelooflijk. Het hele seizoen bakten wij er maar weinig van en in de slotfase van de competitie en nu dan in de nacompetitie komen wij ineens tot leven. Wij versloegen The Green Pride met 0-3 en dat notabene in hun eigen huis. Rolf zag ik nog wel scoren. Geweldig, onze nestor! Respect voor deze man! 
Thijs had een geweldige uittrap, Rolf liet de bal twee keer stuiteren en lepelde toen het leder over de kansloze Karel Pullen in het lege doel! Geweldig. Zal ik toch maar blijven.....
Tuurlijk niet! Passie nummer twee wachtte op mij. Muziek en gezelligheid. Bier en liefde! Harde noten en zachte handen.
Maar bij het kopje koffie bij Ard en Feronique zag ik dat het nog steeds 0-1 stond. Pas toen wij de fietsen hadden geparkeerd in het naastgelegen weiland appte Ryan dat Brian de 0-2 binnenschoot. 
Lampie appte het ook dus moest het wel waar zijn! Ik juichte, zag mensen kijken. Die vent spoort niet! Staat nog buiten het festivalterrein en is nu al kachel! Boeiend! Lekker belangrijk. Mien cluppie stiet veur! 
Nadat wij de poorten van de hemel waren gepasseerd was het nog even wachten op het laatste fluitsignaal. Lampie verhaalde al, komt goed Dorgelo. Jullie spelen lekker, Banthum heeft weinig in de melk te brokkelen en Roy liet uiteindelijk het doek vallen voor onze vrienden van de club VKV (vijf kilometer verderop). In de slotfase tikte of kopte hij de 0-3 binnen. Wat een ongekende luxe. Wij zijn zekers nog minimaal een week 3e klasser. Kieken of wij het kunnen blijven volhouden. Banthum zakt door dit resultaat naar de 4e klasse. Einde van de kanaalderby? 
Ik twitterde nog wat, feliciteerde de jongens en de telefoon kon in in de binnenzak van mien korte broek. Deze Boa, tijdelijke collega van Gijs en consorten, was goed te passe! 
Want Random Live Festival is genieten! Heerlijke muziek, vergeten nummers die vanmorgen nog door mijn hoofd spoken. Oh ja,....die is ook lekker. Teveel om op te noemen....
Veel Golden Earring, maar ook bijv. Talking Heads en Pearl Jam! 
Mooi om Take an Asprin weer live te zien. De gebroeders Kampman, allebei grijs aan de slapen, maar nog altied in de jeugd van hun 3e leven. Lekker bandje, veel nederpop klassiekers maar ook veel andere shit. Lekker, ooit opgericht om de LSD van de Havo (Jan van Arkel) op te leuken....Vrolijke bende derhalve. 
Tuurlijk. De Dijk - Dansen op de vulkaan - nu deden ze het bij de Zwieseborg! Wat mis ik Huub toch!
Kerel, gooi er eens een tourtje in. Desnoods alleen jij met een gitaartje. Waarom niet! Hier achter het huus hebben wij nog een mooi zaaltje waar het prima toeven is. 
The Green Monkey's. Ook geweldig. Lekker bandje. Scheurende gitaren. Mooie live-versie van Alive!
Ooit heb ik ze nog geinterviewd. Heel lang geleden voor de Stentor! Ze hadden toen hun oefenruimte boven het bedrijf RRS, daar achter de Oale Delle in Ane. Misschien nu nog wel Ze waren toen beginnend maar staan inmiddels live wel hun mannetje hoor! Geweldig. Goeie stem die zangert Neil. 
Drummert die niet stil kan zitten en Tim die op zijn bas lekker plukt aan de snaren. En wat die gitarist allemaal uut z'n gitaar weet te toveren. Lekker man! 
Goede wijn behoeft geen krans, maar toch! Gasoline Station met good-old Frits Ekkel op gitaar. 
Die kerel giet vast en zeker met zijn gitaar het graf in, wat ik oe brom! Lekkere oude nummers....
Kende niet alles maar Judas Priest was tevens een parel en natuurlijk Edie van The Cult. 
Jeugdsentiment! Nog wat leuks gezien, Alfred? De dames van onze Dijk-cluppie zijn wel een beetje nieuwsgierig of ik nog wat op de kop kan tikken. Ja, als je hier een leuke dame zou treffen weet je zeker dat ze van muziek, gezelligheid en biertjes houdt. Maar ik was er nog niet zo mee bezig geweest. Tuurlijk genoeg mooie vrouwen gezien. Zag er meteen al één hoor toen ik het festivalterrein betrad maar zij is nog steeds Eredivisie hè en ik slenter onderin de Keuken Kampioen Divisie wat doelloos rond....watertrappelen!
Ach, had er ook geen zin in om mij zelf voor gek te zetten. Hoop is uitgestelde teleurstelling!
Had geen zin om mijzelf beter voor te doen dan ik eigenlijk ben! Had gewoon behoefte aan dom geouwehoer, biertje in de hand en luisteren naar goede muziek van deze vier bandjes! Geen moeilijk gedoe. Ben niet in de wieg gelegd voor daten! Die opleiding heb ik ook niet afgemaakt! Geen diploma aan de muur. Alleen veel brevetten van onvermogen.
Tuurlijk, sluit mijn ogen nooit. En toen ik eindelijk een leuk vrouwpersoon zag hoorde ik van Ard dat zij op vrouwen valt....Collega van Fero. History repeating! Heb ik weer. Vind ik iemand leuk, totale pakketje, valt die leukerd op vrouwen! Kan best een oud wijf zijn hoor....Ben er niet zo mee bezig! Nieuwe antenne misschien? Gevoelssprieten van nul komma nul.
Waarom weet ik ook niet, want vanmorgen alleen wakker worden went nog steeds niet hoor....Daarom zo blij dat meestal Moos of Mouna naast mij liggen als ze thuis zijn. Vind ik best wel gezellig! Hoi Papa, wakker? 
Wil wel iemand maar ook weer niet iedereen. Vind het moeilijk om vrouwen die mij (wel) leuk vinden af te wijzen, rij liever rechtdoor, als je begrijpt wat ik bedoel! Ben niet kieskeurig maar de nood is nou ook weer niet zo hoog. Wil gewoon een leuk iemand. Eentje die mij snapt, die past in het plaatje. 
Zal wel zoeken in een hooiberg zijn maar ik denk dat ik haar, One Fine Day, wel vind en anders niet!
Maar goed! Geen vrouw overboord. Nog niet! 
Random Five ging tevens vreemd. Ineens stond er een zangeres op het podium. Waren ze toch weer even met z'n vijven. Ouwe Jongens Krentenbrood maar dan met een wit bolletje er tussen! Lekker met oude kaas. Het verhoogde de feestvreugde alleen maar. De gastheren speelden ook weer meer dan prima! Mooi dat het initiatief van deze band zo breed wordt gedragen en liefdevol omarmd door Hardenberg en omgeving! Een schot in de roos.
Gouden formule, lekker simpel maar wel doeltreffend! 
Je zag iedereen genieten! Mooi dom ouwehoeren. Hoe simpel kan het leven (soms) zijn. 
Was het altijd maar zo. Was het altijd maar zondagmorgen en/of zaterdagmiddag. 
Ook op dit festival leek de (boze) buitenwereld mijlenver! Was het festivalterrein maar de wereld!
Kwam het allemaal goed! Hadden we geen Markje R. of Sigrid K. nodig! Deed iedereen zijn ding.
Soms een plas, dan weer een scheet en even later samen lachen om die grap uit de oude doos! 
Random Live Festival, Part 2! was goed te doen. Het afpilsen bij Sevens ook weer uit de kunst!
De zus van Dick en Willems van de postbode! Blijft een superleuke kroeg! Waar je je welkom voelt!
Zo'n beetje nog de enige bruine kroeg die Hardenberg heeft! 
Ach, het was zo'n dag gisteren die mijn leven een stukje lichter maakt! Straks komen de kinderen weer. 
Zie dat ik vroeg ben! Had nog wel een paar uren kunnen slapen. Maar slapen is iets waar ik ook niet voor door heb geleerd. Dat komt er de laatste jaren niet meer van! Lig dan niet wakker als je begrijpt wat ik bedoel. Probeer wel eindjes aan elkaar te knopen....Het grote waarom!
Killing Joke. Ja, juist heren. Love like Blood! Hoorde Edie sinds tijden weer....Lekker hoor!
Zo nog weer luisteren naar Judas Priest. Kus van verraad! En toch raak ik maar niet uitgekeken! Gek hè
Fijne zondag. Joah, mag wel zo...





2 opmerkingen:

  1. Hoop is uitgestelde teleurstelling...???
    Alfred toch. Ik heb geleerd: als de hoop verdwenen is, is de strijd gestreden!

    BeantwoordenVerwijderen