zondag 11 augustus 2024

#NeW Gold Dream (21-22-23-24)!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Sittin' on the beach, the island king of love.
Deep in Fijian seas, deep in some blissful dream.
Where the goddess finally sleeps.
In the lap of her lover dubdued in all her rage.
And I'm aglow with the taste of the demons driven out.
And happily replaced with the presence of real love.
The only one who saves.
I wanna dance with you...
I see a world where people live and die with grace.
The karmic ocean driep up and leave no trace.
I wanna dance with you...
I see a sky full of the stars that change our minds
And lead us back to a world we would not face.'
Uut 'Dance with You' van Live!

Moi, ben ik weer!
Ben niet zielig, wil ook niet zielig gevonden worden.
Mij mankeert niet zoveel!
Dat gezegd hebbende....
Maar ik blijf het gewoon ontzettend kut vinden dat mijn kinderen herinneringen aan het maken zijn zonder dat ik er 'Live' bij aanwezig ben op verschillende vakantieadresjes in den lande.
Omgekeerd zal dat ook hetzelfde zijn, tuurlijk. Waarvan akte! 
Kan er niet aan wennen en ik ga er ook niet aan wennen. Wen er maar vast aan.
Nogmaals, je hoeft geen medelijden met mijn persoontje te hebben. Verre van dat.
En jullie kunnen er alles van vinden dat ik door moet, niet moet zeuren en zo, kop op, rug rechten, het wordt toch niet anders, zo is het nu éénmaal, anderen gaan ook verder etc. etc. etc. 
Kan allemaal wel zo zijn. Maar ik vind het niks, 3x niks zelfs. 
Mijn plek wordt ingenomen door zo'n suggoraat papa (of mama) die het beste met mijn kinderen voor heeft. Wil ik allemaal wel geloven, maar het is niet ik. 
Heb er ook niet om gevraagd maar wel min of meer het antwoord gekregen zonder dat ik het vroeg!
Snap je, dat gezegd hebbende. Nog een weekje en dan zijn ze weer twee weken onafgebroken bij mij. Omdat het zo gaat.
Maar blijf het niks vinden die hele dekselse teringbende. 
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. 
Ben niet de enige Papa zo op deze aardkloot, eentje van 1 op 3 maar ik deel mijn mening en uit 'm ook.
Kun je alles van vinden, lekker boeiend! Maak van je hart geen moordkuil, graaf er één voor een ander.
Deze Simpele Ziel blijft Nieuwe Gouden Dromen dromen (21-22-23-24). Je moet wat...
Wat ik ook bijzonder kloten vind, uitermate teleurstellend zelfs, dat je hier in het centrum nog steeds aangeschoten wild bent. Hardenberg is een wolf in schaapskleren.
Gisteren werd (wederom) een argeloze toeriste, volgens mij uit Brabant gezien de tongval, bijna gegrepen door een robuuste stalen ros voortgedreven door behoorlijk wat elektriciteit en bereden door een ruiter die amper zijn teugels kon laten vieren. 
Deze 'boze meneer' had zijn E-bike duidelijk niet onder controle, kwam doldwaas de hoek omzetten en ternauwernood wisten wij deze mevrouw te behoeden voor een enkele reis richting de Eerste Hulp in ons mooie Saxenburgh Medisch Centrum.
Dat is om de hoek, begrijp mij niet verkeerd, dat hebben wij hier goed voor elkaar, maar toch!
Wij zijn toch die gastvrije gemeente? Zo geworden door gewoon blijven te doen, onze kracht!?!
Nog steeds hebben wij de boel niet voor elkaar in de Voorstraat en aanverwante steegjes en op de kale markt die binnenkort groen wordt aangepakt. Mooi man....
Maar los eens die (h)ach(t)elijke situaties op tussen fietser (meestal E-bikes) en het ontwetende winkelende publiek. 
Kijk, de inwoners van de Gemeente Hardenberg weten inmiddels dat je op je tellen moet passen als je gaat voor een fijn truffelworstje bij Jan of een mooi Zeeuws spekkie bij Slagerij Hoff. 
Maar die mevrouw uut het zuiden van Nederland was echt geschrokken. 
Zo oud was ze nog niet eens maar ze werd pardoes tien jaar ouder. Het misstond haar niet!
Haar man, die dacht dat ik haar wilde beschermen, was ook niet zo blij en terecht!
We hebben knappe knoppen zat daar in dat lelijkste gemeentehuis van Nederland zitten, het probleem is al jaren bekend maar we wachten gewoon op zo'n 'Als het kalf verdronken is' momentje.
Dan dichten wij pas de put! Zal het zo zijn? Dat is toch onze eer te na! 
Ik weet inmiddels dat ik over mijn schouders moet kijken. Links, rechts, nog een keer links en dan pas oversteken. Vergeet het ook wel eens en dan slingert nog net zo'n behendige fietser om mijn tombola heen. Ik verdenk ze er ernstig van dat er eerst iets ergs moet gebeuren voordat er echt actie wordt ondernomen. Weet ook niet wat de oplossing is, alleen Mavo hè.
Dat fietsers rechts moeten houden en wij wandelaars/bezoekers links of omgekeerd! 
Zeg het maar, of tijdens openingstijden van winkels niet meer fietsen....Of gewoon rustig an doen.
Dat fietsers te gast zijn in het centrum, zoals sommige auto's nu in woonwijken moeten zijn.
Daar heeft toch wel iemand in dat gemeentehuis voor doorgeleerd, voor vraagstukken als deze? 
Of vraag ik nu iets heel bijzonders, iets heel geks? 
Ik vraag dit natuurlijk voor een goede vriend en voor het eerste slachtoffer die gaat vallen...
Aangeschoten wild. Het verhaal van roodkapje en de grote boze wolf.
Als het straks mijn dochter en/of zoon is die wordt aangevallen door zo'n oncontroleerbare E-bike waar oe dan, zeg niet dat ik jullie niet heb gewaarschuwd. Ik trek oe dan over de balie, maakt mij niks uut hoe groot ie dan bent.
Ik maak al zo weinig mee van de kinderen, veel herinneringen maken ze al zonder mij...hahaha.
Zijn wij zo'n deugvolk aan het worden...? Dan kan dit obstakel toch ook uit de weg worden geruimd?
Jemig, wat bereikte de hedendaagse jankcultuur weer een extreem dieptepunt deze week!
Dat het sensatiekrantje 'Der Bild' grootst uitpakte met de jankkop 'Hockey Skandal' is logisch. 
Daar bestaat dat sportkrantje van. Hun verdienmodel. Het wordt geconsumeerd als gods woord in een ouderling bij onze Oosterburen. 
Maar dat notabene onze 'goegemeente' over elkaar heen viel om een spontane actie van een 22(!) jarig kereltje te veroordelen tot op het bot. Het een smet op de gouden medaille te noemen, hem voor alles uit te maken en vooral te vooroordelen. Kom op zeg. Wij zijn toch allemaal 22 geweest. 
Die Duco Telgenkamp stond stijf van de adrenaline, nadat hij ons net na 24 jaar weer hockeygoud had bezorgd!
Hij had net de beslissende shoot-out achter die Duitse keeper met zijn grote bek geslingerd! 
Dan doe je misschien domme dingen. Slim was het niet maar ik heb ook wel eens een speler van Banthum onheus bejegend nadat wij na jaren weer eens wonnen op Moscou. Kom op, zeg. 
Hou de Notre-Dame (kerk) alsjeblieft in het midden. Getverdamme, wij zijn een deugvolk van de eerste order geworden. Altijd het braafste jongetje van de klas willen zijn. Getverdamme....
Droom toch eens grote dromen! Over de onbezonnen (re)acties van die Duutsers, met die achtelijke spits voorop, die verhaal kwamen halen wordt amper gerept. Ja, Duco begon...
Neuh, die Duutser begon met zijn grote bek in de Zeitung. Vast behoorlijk opgeklopt door dat sensatieblaadje BILD. Ons beeld van wat goed of fout is raakt aardig vertroebeld. 
Dat die Torwart nr. 74 op zijn shirt had staan is natuurlijk puur toeval, of niet? 
In '88 maakten wij ons niet druk toen Hansie van Breukelen krom gebogen over Frank Mill de hele 2e Wereldoorlog op hem probeerde te projecteren of toen onze huidige bondscoach het shirtje van Olav Thon langs zijn achterste 'Ass' haalde. Las deze zomer nog een mooi interview met deze Thon in het fraaie blad SANTOS. Zo kan het ook. Alle Menschen werden (vroeg of laat) Brüder, of zoiets!
En wat deed Duco nou helemaal precies? Een simpel zwijgvingertje en een tikje tegen zijn Duitse helm! Volgens mij kon die Torwart er ook wel om lachen. Auch Torhüter sind Menschen las ik ooit op een T-shirt tijdens het beklimmen van de Keulse Dom. Jarenlang gezocht naar dat shirt, kan ik 'm natuurlijk ook gewoon laten drukken bij onze vrienden van MP. 
Onsportief? Mee eens. Niet chic, klopt. Maar ik vond het een storm in een glas water maar veel inwoners van ons kleinzerige deuglandje gingen helemaal los op sociale media...
Wat dacht die Duco wel niet? Hij moest gestraft worden, die medaille inleveren. Het was zo'n smet...
Hallo, na 24 jaar zijn we weer Olympisch kampioen geworden! Gaan we voorbij aan feiten...?
Allemaal van die types die zelf nooit iets sportiefs hebben gepresteerd en van achter zo'n schermpje allerlei meningen de wereld in helpen. Ik doe niet veel anders, ok...maar toch!
Later bood Duco zijn excuses aan. Prima, had ie voor mij niet hoeven doen. Ik ben ook 22 jaar geweest. Spijt heb ik sowieso van sommige acties in- en rondom het veld. Met de kennis van nu had ik het misschien destijds anders gedaan. Hij kijkt mij niet meer aan als ik 'm bijna tegen het lijf loop, boeiend! 
Wij zien meestal wel de splinter in iemand andermans ogen maar vergeten gemakshalve onze eigen balk. Jongens, wat een ge-emmer. Ben gewoon trots op deze jongens. Heb niks met hockey maar nu even wel, niks is een mens vreemd hè en succes kent meerdere vaders (of moeders). Dat kan ook. 
Alles moet tegenwoordig maar kunnen. Roomser zijn dan de paus ooit was. Ik kots er op!
Alles kan en we laten gewoon 1 op 3 huwelijken klappen....Waarom, omdat het kan! 
Bevalt het niet, streep er door en weer overnieuw en gewoon van vooraf aan beginnen. 
Het Ja van vroeger stelt tegenwoordig geen donder meer voor.....Allemaal eigenbelang! De kinderen die redden het wel joh, doen het hartstikke goed. Hebben er helemaal geen last van.....
Gaat dit nog steeds over Hockey, geloof het wel. 
Wees blij dat je er nog bent. Zag van de week dat het ook anders kan. 46 jaar en einde oefening!
Potverdikkemei en dan maken wij ons druk over zo'n zwijgvingertje en een tikje tegen het helmpje. 
Onze jankcultuur in een notendop! 
Dit was het vanmorgen, daar moeten jullie het maar mee doen. Ik heb niet de waarheid eerder de leugen voorhanden. Wilde het over Barbecue vol Liefde hebben of de nieuwe single van Snow Patrol.
Ach, ik wil zoveel maar vooral dat mooie gezin terug! Daar gaan we weer....hahaha. 
Blijkbaar vind daar ook iedereen wat van, wat ik oe brom!
Mag ook al geen bier meer drinken op de Boshoek. Waar mijn verstand zat...?
New Gold Dream. De simpele zielen hadden het over 81-81-83-84, ik vertaal 'm ff naar nu (21-22-23-24).
Someone, Somewhere in Summertime. Misschien hebben ze dat wonder niet voor niks beloofd!
Promised you a Miracle, je moet ergens in (blijven) geloven. Hockeygoud na 24 jaar bijvoorbeeld.
Winnen van de Duutsers. Blijft mooi. Duco was onze Marco van Basten. Die doet en zegt ook niet altijd de slimste dingen. Vinden wij ook van alles van....Glittering Prize! Maar hij maakte ons wel kampioen net als Duco. Duzz...
Fijne zondag. 
Joah, mag wel zo.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten