woensdag 30 maart 2016

De eerste van zes!



Voorbeschouwing Mariënberg – s.v. Juliana’32   
(Zaterdag 2 april, sportpark Het Westerpark in Mariënberg)

Komende zaterdag zijn wij op het Westerpark gastheer voor onze vrienden van Juliana'32 uut Hengelo.
'Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen'
Deze markante uitspraak tekende  men ooit op uit de mond van Johan Cruijff.
Hij had er nog zo'n eentje...
‘In voetbal is het simpel: je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent, moet je zorgen dat je op tijd vertrekt’.
Bij ons op het Westerpark lopen, heb ik soms het idee, mensen rond die dezelfde Cruijffiaanse en onnavolgbare wijsheden bezigen. Bij Cruijff sloeg het nog ergens op en had die geboren Amsterdammer uiteindelijk altijd gelijk anders had hij het wel beter uitgelegd.
Bij voetbalvereniging Mariënberg is dat laken helaas van een heel ander pak. Ze halen er allerlei vreemde statistieken uit verborgen archiefkasten bij. Je raakt vaak je gezond verstand kwijt.
Echter, voor de ploeg van trainer Hans Pullen is het allemaal niet zo moeilijk meer. Neuh, het is bijzonder simpel geworden, wat ik jullie brom. Appeltje-Eitje!
Gewoon de resterende zes wedstrijden winnend afsluiten en wij zijn verzekerd van het toetje.
Of breekt ons uiteindelijk toch het feit op dat wij ooit te laat zijn vertrokken….?
Het is een raar seizoen, althans die mening ben ik toegedaan. Wij wisselen als eerste elftal te vaak van teveel gedaanten en dan heb ik niet over Daan Brinks! Waarvan akte.
Keek van de week eens naar de stand op onze site. Een derde stek. 20 wedstrijden, 37 punten.
Dat hadden er meer maar ook een stuk minder kunnen zijn. Is het glas halfleeg of halfvol?
Tegen onze vrienden van Juliana’32 heb ik ‘m liever halfvol, als u begrijpt wat ik bedoel.
Maar ditmaal geen lofzang over het gerstenat. Alhoewel ik niet uitsluit dat ik zaterdagavond, op een later tijdstip, een biertje van de Twentse Bierbrouwerij uut Hengelo tot mij neem.
Nog zes wedstrijden. Ik loop ze even met u door…..tis een korte wandeling heur! Vier keer thuus en maar twee keer uut. Zes finales, zes keer de mouwen opstropen!
We beginnen tegen Juliana’32. Op 7 november van het afgelopen jaar namen wij daar geheel onverdiend de volle buit mee. Terwijl iedereen al genoegen nam met een gelijkspel bracht middenvelder Arjan Breukelman met een indrukwekkende solo bij het sluiten van de markt vreugde in onze roodzwarte harten. Een gestolen overwinning maar wel lekker hooor, zo in de slotfase.
Nu moeten wij maar laten zien dat wij normaal een driepunter binnen kunnen halen. Ik zeg 3-1.
9 april zijn wij gastheer voor Blauw-Wit. In Holten ging het tevens bijzonder moeizaam, we wonnen wel met 2-4 maar best was het allemaal niet. Kortom, dat kan beter…Ik hou het opnieuw op 3-1.
Na een inhaalweekend reizen wij 23 april af naar Zelhem waar Zelos wacht. Thuis vergaten wij te winnen van de Zelhemmers. Dus dat moet dus recht worden gezet, ik denk een 1-3 zege.
2x Hofsink, 1x Plaggenmars. Wie weet staan wij dan al wat vaster op de 3e stek en kunnen wij ons onderweg zelfs een gelijkspel veroorloven. Maar vooral niet verslappen, stijfsel bij de was. Op voormalig Koninginnedag, 30 april dus, komt RKSV op bezoek. Daarover hoef ik helemaal geen woorden aan vuil te maken, dat moet gewoon 3-1 worden. Punt, uitroepteken. In mei resteren
ons dan nog twee competitieduels. Drienerlo arriveert via spoor 3 in Mariënberg. Laten we ze dan ’s avonds laat maar op de trein zetten richting Enschede via Almelo met een klinkende 3-1 nederlaag. Het slotaccoord dit seizoen is in Lemele waar het op zaterdag 14 mei hopelijk niet voor de tweede keer in successie vlaggetjesdag aan de witte kalklijnen zal gaan worden. Om af te sluiten in stijl gok ik op een 1-3 overwinning met twee buitenspeldoelpunten waar een vreemd luchtje aan zit.
Voetballen is simpel, zo moeilijk is het allemaal niet! Als je ergens op tijd wilt komen moet je gewoon vroeg genoeg vertrekken. Het nieuwe elan zit ‘m voor ons dit jaar in het behouden van de derde plek.
6x winnen met 3-1 en dan hebben wij allemaal het glas halfvol, dat beloof ik jullie van ganser harte.
Wij trappen zaterdag af om half drie en het duel staat onder leiding van de heer Moeken.
Veule wille. T(r)ap d’r nog iene in.
(AD)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten