zondag 5 december 2021

#GodOnlyKnows!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'But I still believe. I still believe. Through the cold and the heat.
Through the pain and through the tears.
Through the crowds and through the cheers.
Oh, I still believe.
I'll march the road, I'll climb this hill down on my knees if I have to.
I'll take my place up on this stage.
I'll wait 'til the end of time for you like everybody else.
I'm out on my own walkin' the streets. Look at the faces that I meet.
I feel like I like I want to go home. What do I feel, what do I know?
But I still believe, I still believe. Through the shame and through the grief.
Through the heartache, throuhg the years, through the waiting, throuhg the years. 
I still believe...
Uut 'I Still Believe' van The Call (niet in mijn top2000 lijstje, hoe dan??)

Moi, ben ik weer!
Alles komt goed. Ja, bijna alles komt goed!
Gelukkig vond babypiet Ozosnel, stapte de Hoofdpiet uiteindelijk niet op en vonden ze toch nog de sleutel van de pakjeskamer.
Pakjesavond kan vanmiddag doorgaan, gelukkig maar. 
Mouna sprong een gaatje in de lucht vanmorgen, Moos gaf haar een HighFive en ik had weer de tranen in mijn ogen.
Ondanks het feit dat ik een beetje voorkennis had kwamen de waterlanders wederom...Ouwe dwaas!
Gisteravond had ik namelijk ook al gekeken, notabene zonder de kinderen. Mouna lag al een verdieping hoger te ronken na vrijdagavond het grootste deel van de nacht in de weer te zijn geweest met toiletbezoek van het boven- en onderkantje. Moos had de koptelefoon op en luisterde naar zijn eigen versie van de top2000 en niet naar wat Dieuwertje had te vertellen. Weer een ander iemand had Oma op bezoek...
Moos had voornamelijk baggermuziek op staan, hoorde ik door de koptelefoon heen.
Hij lachte zich wel een breuk, niet Jan maar hij kon er wel wat van. Dus ik keek alleen naar het Sinterklaasjournaal. Heerlijke TV....Nostalgie, jeugdsentiment!
Gelukkig kwam alles op de laatste dag toch nog goed. Sprookjes bestaan (nog) en ze leefden nog lang en gelukkig. Benieuwd wat ze vanmiddag van de kadootjes gaan vinden nu de sleutel is gevonden? Moos kan straks voor zijn naam DJ zetten want hij krijgt zijn eigen muziekset. Gaaf man, best wel jaloers. Ik moet het doen met de Ipad of mijn eigen telefoon. Ben bang dat ik 'm van de zomer ook nog wel eens ga gebruiken als we achter het huis een feestje geven....Beetje plaatjes mixen en deze in het luchtledige gooien. 
Want iedereen heeft baat bij muziek. Heb gewoon zin in de zomer. Dit jaar sla ik liever de herfst, de winter en de lente over....
Nou ja, wie weet krijg ik vanmiddag wel een transporteer- of tijdmachine en bevind ik mij morgen gewoon op een warme zomerdag ergens langs een rustig kabbelend riviertje, speciaalbiertje in de hand, een worstje en kaasje in de koelbox en de kinderen spelend met de jongens van de buren.
Wie weet.
Ik ga toch maar overstag. Verstand komt met de maanden...zeg maar.
Heb gisteravond voor het eerst de thuistest maar gedaan. Vroeg of laat moet iedereen eraan geloven. If you can't beat them, join them. Of iets van die gelijke strekking. 
Eigenlijk vind ik het klinkklare onzin. Als je niet snottert, je niet ziek voelt of geen koorts heb etc. etc. vind ik het eigenlijk onzin om je thuis te laten testen...
Maar ik wil tevens geen spelbreker zijn. Gisteren hebben ze notabene bij mij de 3e vaccinatie in mijn bovenarm gejast. 
Elk nadeel had nu een keer zijn voordeel. Je hebt een immuunziekte of je hebt het niet. 
Uitnodiging lag al enkele maanden in Mijn-UMCG omgeving te wachten maar pas sinds kort heeft de priklocatie hier in Hardenberg weer haar deuren her-opend, En, ach ik dacht...Nu het op loopafstand is rij ik er maar ff langs. Gelukkig geen prikangst en wat ik de laatste jaren allemaal voor troep binnen heb gekregen kan zo'n simpel prikje er ook nog wel bij. Deze was met een chip, werd mij verteld, dus ik ben vanaf nu redelijk lokaliseerbaar...haha, Grapje natuurlijk. Meest van de tijd huis ik gewoon aan de Voermanstraat. Ik hoef niet meer zo nodig er op uit, die tijd heb ik gehad. Ik zit het liefste, als de kroegen en kathedralen toch niet open zijn, thuis. Sommigen hebben andere behoeftes, prima. Ikke niet. Luister dan veel naar muziek, vooral vergeten muziek. Wat komt straks die DJ-set van Moos goed van pas. Wordt nog vechten wie er straks als eerste op mag, haha. Denk dat ik het verlies, als mijn kinderen maar blijven winnen voelt het niet aan als een nederlaag. Als je begrijpt wat ik misschien bedoel. 
Maar goed, dwaal weer eens ernstig af. Ik had over de thuistest. Kreeg er eentje die speciaal voor mannen zoals ik ben was ontwikkeld in een speciale lab van de brouwerij. 
De Thuis-Covid-Test. Kost wat, maar dan heb je ook wat....
Volgende week komen ze pas via de school van Moos maar ik bezondigde mij gisteravond reeds aan de speciale thuistest voor mannen. 
De instructie was simpel. Pak een flesje bier en probeer eraan te ruiken. Als je het heerlijke bier kunt ruiken, drink deze dan en kijk vervolgens of je het tevens kunt proeven. 
Als je kunt proeven en ruiken dan heb je naar alle waarschijnlijkheid geen Covid!
Maar je wilt toch zeker zijn. Niet een ander besmetten. Je doet het niet alleen voor jezelf, jullie kennen ondertussen de beweegredenen wel. Dus ik deed de test nogmaals, nam een nieuw flesje en volgde keurig de instructies op het etiket. Maar de twijfel won het telkens van mijn niet gespeelde angst.
Tja, vanmiddag moet pakjesavond wel door kunnen gaan, dus ik testte mij nogmaals....Iemand moet het voortouw nemen. Ik wil niet langer aan de zijlijn staan. Op de barricaden staan. 
Uiteindelijk heb ik de test, volgens mij, ik heb ze niet allemaal geteld hoor een keer of zeven, 8 gedaan. Je zou van de hele situatie er bijna alcoholist van gaan worden...haha.
En godzijdank, ze waren allemaal negatief.  Maar deze ochtend twijfelde ik toch, mocht uitslapen van de kinderen tot net geen acht uur, maar ik stond op met barstende koppijn. Pien in 't dak. 
Of de bouwvakkers van hiernaast stonden ook in het weekend te hameren en te zagen...Jemig. niet te filmen. Ben ik gewoon weer aan het twijfelen geslagen. Hebben ze toch gelijk...? Heb de gebruiksaanwijzing nog eens gelezen. 
Bij twijfel herhaal de test totdat u zeker bent van het feit dat u geen Covid onder de leden hebt. 
Heb net de flesjes (half negen in de ochtend...??) al geselecteerd in de koelkast. Keurig op rij voor het geval je het straks niet allemaal meer helder ziet...Je moet ook aan alles denken, looproute al uitgestippeld. Hoe kom ik zonder kleerscheuren van de keuken naar de stoel en vice versa.....Ben bang dat het wederom niet bij 1 thuistest zal blijven als je begrijpt wat ik bedoel. 
Want straks heb ik virus toch opgelopen, je doet het niet alleen voor jezelf hè. Mijn moeder en mijn schoonouders zijn er vanmiddag ook. Die wil je niet infecteren met het virus. Ik hou mij keurig aan alle regels en maatregelen al vind ik sommigen sterk maar dan ook sterk overdreven, echter in mij woont geen spelbreker.....Ach, aan deze speciale test voor mannen kan ik wel wennen. Heb straks een eigen DJ in huis, hij slingert vanavond vast en zeker kneiterds van hits de zwangere ruimte in. Alle remmen los en op elk potje past een dekseltje....Wat ik oe brom!
Muziek. Ik heb tig lijstjes van zogenaamde Facebook-vrienden gezien. Wat ben ik een arsenaal aan nummers vergeten, maar dat terzijde. Maar volgens mij wordt die Top2000 flink gemanipuleerd.
Ik word zo langzamerhand een top2000 Wappie. Ik vertrouw het voor geen meter meer want hoe kan het in godsnaam dat Queen weer op 1 staat. Hoe dan....? In vredesnaam, hoe dan?
Het zijn net Duitsers die Freddie en consorten. Wat er ook gebeurt, na twee keer 45 minuten stappen de Duitsers met der Sieg in de bus nach Hause en zo staat Queen ook weer voor de 18e keer op 1. 
Het is godsgeklaagd. Ik eis een hertelling. Dit is doorgestoken kaart...Hier, hier moeten ze onderzoek naar doen. Ik ben ondertussen er wel van overtuigd dat prikken helpt maar tegen dit onrecht is voorlopig geen medicijn tegen te krijgen. Kom op zeg...!!
Want ik heb slechts, welgeteld, bij één van mijn zgn. Gezichtboek friends het nummer van Queen zien staan. 
Bij al die, nou - ik denk bijna 100 lijstjes - stond dat Bohemian geval er niet tussen hooooor.
Tuurlijk maakt Edwin in Lutten zich niet Al-te-Na, noem verder geen namen, wil geen problemen. Prima kerel bovendien maar verder was er niemand van mijn vrienden die Queen op zijn of haar lijstje had gezet. 
Ik baalde als een stekker maar ook van het feit dat ik bij voormalig mede-collega keepert De Bauert uut Ommen The Call zag staan. I still Believe... Ben ik gewoon glad vergeten om op mijn eigen lijstje te zetten....Ik voelde mij er gewoon slecht over. Mag je best weten...Ziek van!
Hoe dan! Die zette ik steevast als één van de eersten op mijn voorlopige lijst. Dit jaar ook weer, zelfde principe, heel veel artiesten en muziek op de lijst. En dan maar strepen....strepen.
Deze lijst was heel anders dan voorgaande jaren. De hardvochtige tijd vroeg om hard snijden in mijn lijst der lijsten. Oude klassiekers kwamen terug maar sommigen die ik grijs heb gedraaid vervlogen naar betere tijden. Tijden van weleer, toen je nog dacht dat je toekomst mooi gekleurd was. Had ik beter moeten weten? Nu draait diezelfde regenboog een compleet andere kant op. Regen na zonneschijn. Van die dingen duzz. 
Het is gewoon niet te doen. 35 nummers selecteren en uiteindelijk staat dat stomme Queen weer op 1. 
Ik hoor dat nummer bijna nooit op Radio 2, nogmaals hoe dan...?? 
Als ze zich nu daar eens druk over gingen maken in Den Haag maar dat zal ze vast geen barst interesseren, het land is in complete verwarring! En het wordt er allemaal niet beter op.
Zag zoveel mooie lijstjes de revue passeren en steeds kreeg ik een opdonder van jewelste...Shit, die staat ook niet mijn lijst en die ook niet en...shit! die ben ik ook vergeten....Hoe dan??
Geen The Call maar ook geen Bertolf, Heroes del Silencio, Van Morrison (deed mij heel zeer), A balladeer, Van Dik Hout, Japan ,David Sylvian, Herbert Gronemeyer, Die Toten Hosen, Supertramp, Metallica, Anouk, Ilse deLange, The Jayhawks, Rosemary Sons, The Brandos, The The, Boudewijn, Miss Montreal, Toto, James Taylor, Marvin Gaye, Douwe Bob, Klein Orkest, Harrie Jekkers, Johan, 16Down, Scritti Politti, The Waterboys, John Lennon, Traveling Wilburys, Tom Petty, Blof, AC/DC, Bob Dylan, CCR, Iron Maiden, Buffalo Tom, Matchbox 20, The Cult, Queen (toch wel maar wel met ander nummer), Talk Talk, The Talking Heads, Bruce Springsteen, Genesis, Editors, Novastar, Alan Parsons Project, Gary Moore, Tears For Fears, Simon and Garfunkel, Icehouse, INXS, Crowded House, A Flock of Seagulls, Bob Marley, Smashing Pumkins, Sting, ABBA, A-Ha, Mr. Mister, Cockney Rebel & Steve Harley, The Sweet, Fischer-Z, Ramses Shaffey, The Scene, Clouseau, Madness, Wim Sonneveld, Elvis Presley, Elvis Costello, Paul Carrack, Doe Maar, Marillion, Kayak, Tim Hardin, Mike & The Mechanics....etc, etc. etc. 

En zo, zo kon ik nog wel ff doorgaan. Deze week nachtenlang muziek gedraaid op mijn oortjes en op de JBL-speakers, als ik ging douchen, of zat te kakken, eten aan het maken was of een happie en snappie zat voor te bereiden...
Muziek luisteren. Lijstjes controleren, kieken wat die er op heeft staan. Ontzettend trots wezen op echte vrienden die muziek tevens hoog in het vaandel hebben staan. Ik moest toch wat tijdens al die zelftesten....Het onaangename met het aangename ver-enigen. Lekker nuchter ook...Hik!
Gek hè, het deed mij gewoon pijn al die afvallers, die hierboven staan vermeld, en dan ben ik nog ruim een kwart vergeten die mijn lijst ook niet hebben gehaald. Gek hè, dat muziek zoveel met een mens kan doen. Het is als water voor mijn ziel, ik heb het gewoon nodig. Volgend jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen...De Top2000 viel mij zwaar dit jaar. Niks aan gelogen, waarvan akte!
Gelukkig hielpen de vele zelftesten mij van het negatieve zelfbeeld af, met positiviteit kom je zo veel verder. Ja, volgend jaar ergens.... Pantarei. Niets blijft, alles stroomt. 
Potverdomme. God Only Knows....Was het maar vast zomer! Ik kom de herfst, winter en lente wel door hoor. Maak je geen zorgen. We hebben straks een DJ in huis, hoop dat de appel niet ver van de boom valt en hij mijn verzoekjes op waarde kan schatten en vooral leert waarderen. Luister eens naar je Pa, jongen.
Het eerste verzoekje vanmiddag. I still Believe van the Call of toch Pink Floyd, of Lohues met Skik....of toch Van the Man!
Daar ga ik al weer. Keuzestress, dat blijft. Dat gelukkig wel. 
Fijne zondag. Joah, mag wel zo.....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten