zondag 24 september 2023

#Nieuwe Herinneringen Maken!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Lover, lover talk to me we've both been here before.
Takes a lot of time to see you need less to become more.
But not this time.
Lover, lover come to me and don't say it ain't so.
That you don't know how, you don't know when.
There's nowhere left to go.
And all this time, evening cries with no word, no words.
Oh Lord, seems the best is yet to come.
I'm screamin' it out boy, screamin' it out.
Oh Lord, seems the best is yet to come.'
Uut 'The Best Is Yet To Come' van Novastar.

Moi, ben ik weer! 
Wat als het beste nog moet komen? 
Daar moest ik aan denken afgelopen maandagochtend. 
Reed naar het werk toe, rond de klok van half negen, stond even te wachten bij de stoplichten aan het eind van de Hessenweg hier in Heemse.
Had de intro-rally van 'Jan-Willem Start Op' thuis nog ff gevolgd, had ze (bijna) alle 5 weer goed! 
Niet echt mijn categorie dit keer. Geen jaren tachtig, Rock of kwalitatieve Nederpop. 
Jeroen Kijk in de Vegte en Jan-Willem Roodbeen keuvelden er lekker op los, langzaam wakker worden met deze gasten! Al jaren staat Radio 2 op 1 bij mij.
Twentenaar Eric Dijkstra had natuurlijk de ochtend van zijn leven tijdens het wekelijkse praatje over het afgelopen sportweekend. Tuurlijk kwam de meer dan terechte overwinning van 'zijn' FC Twente ter sprake. Ze versloegen het noodlijdende Ajax met 3-0 (duidelijke cijfers). Ik rekende het goed!
Vroeger, eerder, had ik daarom een verschrikkelijk slecht weekend achter de rug gehad maar je leert te relativeren naarmate je ouder wordt. Nou ja, over sommige onderwerpen dan...Want dan heb ik wel veel nachten ijs nodig!
Novastar werd ingestart met 'The Best is Yet to Come' van de Nederlandse Belg Joost Zweegers. 
Hij is in zijn eentje Novastar, ben je het snel met elkaar eens. Waarvan Akte!
Er was niets 'Wrong' (geks) aan zijn teksten. Hij had geliek, wat als het beste voor mij (en voor Moos en Mouna) nog moet komen. Wat als....? 
Ik had maandag al het nummertje paraat voor zondag. Muziek kan mijn dag maken of breken.
Het weekend zat nog in mijn hoofd maar opende wel een deur, die op een kier stond, in mijn hersenloze brein! 
Tot aan vorige week dacht ik negen van de tien keer dat het beste mij al reeds was overkomen...!
Maar wat als het beste, kan bijna niet - maar toch - , als het beste gewoon nog moet komen! 
Soort van omdenken. Zat voor een paar manden terug even slecht maar steeds meer, steeds vaker, gloort er licht aan het eind van de tunnel. Potverdikkemei, terwijl ik afsloeg naar links, wat als het beste nog moet komen? Kreeg zin aan het idee....Wat als morgen, volgende week of volgend jaar zij ineens daar staat voor de deur of dat Mariënberg gewoon weer eens kampioen gaat worden. Wat als het beste nog moet komen?!?
Moos toch Einstein opvolgt en Mouna al turnend Lieke of Sanne Wevers van de troon stoot! 
Wat als het beste nog moet komen.....? Was inmiddels aangekomen op 't werk, radio uut!  Veronica aan.
Novastar was al afgelost door een nummer van The Babys - Everytime I Think of You. Rekende het weer goed. Potverdikkemei, misschien moest het beste nog wel komen!
Misschien waren zij mij boven aan het plagen, kijken of ie te breken valt? Wankelde de laatste jaren wel vaak maar viel nooit echt om! Geen zelfmedelijden maar echt borstklopperij zat er tevens niet bij!
Als iedereen eens wist wat simpel geluk is, Joost kon 't weten van Novastar, schreef het nummer al rond deze eeuwwisseling. Ben geen snelle leerling maar wat als het geluk mij morgen weer toelacht!
Tikte het alarm in, het kapje legde ik in het restaurant. Die viel toch steeds van het alarm af.....
Knop ging om, waterkoker aan. Een nieuwe (werk)week brak aan maar ik had er zin an.
Omdenken! Was dit nou wat sommige mensen in mijn omgeving bedoelden? Je gaat het pas zien als je hetzelf doorkrijgt. Weet het niet? Alle keren dat ik wakker lag en dacht: wat een mooie dag om nieuwe herinneringen te maken. The Best is Yet to Come? Ik ben voor, ik reken het goed! 
Tijd om op te staan zong plaatsgenoot Evers bij Ruud de Wild. Tevens bij Radio 2 deze week!
Edwin Evers hoeft niet meer vroeg op te staan. Hij kan uitslapen toch vind hij het tijd om op te staan!
Kan hem geen ongelijk geven. De morgenstond heeft namelijk goud in de mond! 
Zagen wij vorige week ook nog eens toen André en Janny langs de mooie Vecht voerden in hun bootje.
Denkend aan Holland!
Het Vechtdal zien vanaf het water, mooier kan bijna niet! Het is hier toch fantastisch!
André en Janny aan de kade in Dalfsen met een mooi biertje van het Vechtdal voor hun snufferds.
Benieuwd wat Evers heeft te vertellen in zijn nieuwe, persoonlijke theatershow.
'Edwin speelt zichzelf', mooie titel maar Evers speelt nooit geen rol, althans dat vind ik. Wie ben ik?
Evers is Evers zowel op de radio, als op tv (waar hij liever minder vaak acteert) en gewoon thuis hier in Hardenberg. Als je hem een keer tegenkomt is hij die van HHC en wij die lui van Mainbarg. Amen!
Maar Evers speelt hier 13 november gewoon achter het huus in de Voorveghter liedjes van zichzelf, van zijn eerste twee solo-albums. Geen covers ditmaal of een Verrückte Halbe Stunde, maar eigen liedjes en verhalen over van alles. Hij doet het het niet alleen. Hij wordt vergezeld door al die muzikanten waar hij al jaren mee werkt. Heb er zin an, ook onderdeel van nieuwe herinneringen maken. Ik geloof, nu ik er zo aan denk, dat het beste echt nog moet komen. Waarom ik dat denk? Goeie vraag....Geen idee!
Heb zo'n idee dat ik wel weer genoeg shit naar Bovenveld heb gebracht. The Best is Yet to Come!
Wordt blij van André en Janny als ze lopen over kasseien waar wij tevens hebben gelopen. 
Soms wordt je stekeblind als je te vaak ronddwaalt in je eigen omgeving. Kop in 't zand. Niet doen.
Ik zat te genieten van al het pracht en praal wat er allemaal is te vinden langs de Vecht. Gramsbergen, Hardenberg, zag de stuw in Diffelen, Ommen en Dalfsen. Mooi in beeld gebracht door omroep Max! 
Max zag ik vanmorgen nog weer rijden in Japan. Another day at the office. Mouna kroop halverwege de race er gezellig bij. Ze keuvelde er mooi op los. Al vaker verhaald, maar ik kan er zo van genieten!
Zondagochtend!
Twee ronden voor het einde was spuit elf ook wakker en met zijn drieën in bed zagen wij Max Verstappen over de Finish komen. Volgende week kan hij zich, als ik goed heb opgelet, zich voor de 3e keer tot wereldkampioen kronen. Het beste moet inderdaad nog komen! 
Zal Moos straks ook zo snel gaan of haalt Mouna hem rechts of links in. En ik bakzeil?
Het beste moet voor hun ook nog komen. Worden ze papa en mama? blijven ze bij hun vriend of vriendin, of verlaten ze de liefde van hun leven voor een ander? Maken ze dezelfde fouten of worden ze er gewoon beter in...?
Denk soms best veel. Kontakt met het thuisfront en vrienden maakt dat ik niet uit de bocht vlieg!
Niet dat ik te hard rij maar ik wil soms te graag. Te graag op zoek naar het beste in de eerste plaats voor mijn kinderen. Ik merk dat ik mijzelf goed kan wegcijferen voor hen, alhoewel ik graag op de voorgrond sta. Gek hè. Er is iets beters voor mij in de plaats gekomen. Kinderen staan op plek nummer 1, zonder twijfel!
Merkte wel dat ik iets te vaak boven het maaiveld uitkwam, nu word ik onderuit gehaald maar ik ben een keeper geweest, geen goede, maar ik weet wel hoe ik soms moet vallen. 
Als ik zweef ben ik jouw tegengewicht totdat mijn wereld weer aan mijn eigen voeten ligt! 
Lohues zei het gisteren treffend! Herinneringen moet je koesteren maar niet alles moet je willen terugkieken (kijken). Hij had geliek. Hij had het over Maja de Bij, een tekenfilm van vroeger.
Staat net als bij Daniël ook op mijn netvlies gebrand. Vroeger, eerder, keek je alleen woensdagmiddag TV. Net zoals alleen woensdagavond er voetbal op tv was te zien! Dat hij tegenwoordig zomaar ineens die eerste paar regels van de openingstune zingt. Vanuit het niets.
Hij schreef wat ik dacht. Dat hij ervan overtuigd is dat als je plotseling een liedje in je kop hebt, er altijd wel iets is waardoor je dat nummer innerlijk hoort. Ik snapte wat hij schreef! Een aanleiding is er altijd
Ja, zo is het! Ik heb vaak liedjes in mijn kop! Laatst nog K3, maar dat kwam door Mouna. 
Het opzoeken van mooie herinneringen kan heel mooi zijn. Die mooie stad, dat grote bos maar Lohues zei ook dat het soms verschrikkelijk kan tegenvallen. Dat ene restaurant heeft nu een andere kok of dat bandje een andere drummer. Ik droomde vannacht ook iets moois. Had te maken met een fijne herinnering ergens aan een verlaten strand. Spelende kinderen en daartussen maakten Moos en Mouna een groot zandkasteel. Ik kuste haar en nam een slok van mijn biertje, shit - dat had andersom gemoeten. Schrok wakker van het feit dat ik bang was dat het bier op was. Niet van het luchtkasteel.
Steeds weer nieuwe herinneringen maken dan vervagen uiteindelijke die oude.....
The Best is Yet to Come, er ligt blijkbaar iets mooiers in het verschiet! Geloof er nou maar in!
En zo, zo houden wij elkaar op de been! Vroeger was niet alles beter. Ik denk het vaak, vaak als ik onze jongens zie voetballen. Maar was het vroeger altijd beter? Neuh, denk het niet!
Ze hebben in ieder geval momenteel bij Mariënberg een betere keeper...haha! Thijs hield ons gisteren op de been, ik miste bijna Jelle niet (meer). Mensen vergeten wel snel. De Koning is dood, lang leve de nieuwe Koning! Ben bevooroordeeld, keepers liggen mij gewoon aan het hart. 
...En is Dennis nu beter dan bijvoorbeeld Penk Hotgieter ooit was? 
En zou Tony of Bert kunnen tippen aan Rolf of André met de kennis van nu? 
Of is Job Wolters het nieuwe nu! Jong maar ook al zo verrekte goed net als Wesley en Collin....
Ach, op goede dagen vind ik iedereen beter en toch geloof ik ook bij de voetbal dat het beste nog weer moet komen. Misschien geen 1e of 2e klasse meer maar een roodzwarte kinderhand is tegenwoordig al gauw redelijk gevuld, wat ik oe brom! De hang naar nieuwe successen ligt gewoon op de loer op het altijd gezellige Westerpark. 
Maar wat als ik gisteren met een mes had lopen zwaaien, onze trainer had bedreigd dat ik hem zou doodsteken. Want opeens in een andere opstelling spelen? Dat kan echt niet! Doodsteken zal ik oe!
Wat was er dan met mij gebeurd? 
Wat denken jullie? Opgepakt door de politie en dat ik zeker een nachtje of 2 had moeten zitten in de cel. Mijn zonden overdenken en natuurlijk een levenslang verbod om ooit nog een sportpark in de regio te bezoeken. Onderzoek bij een arts die daarvoor is opgeleid en meer van die dingen.....Bezoekje aan een TBS-instelling of iets soortgelijks. Een gevaar voor onze samenleving! Toch, Toch...Toch?
Ik zou toch niet behoorlijk dringend maar vriendelijk zijn verzocht om het sportpark te verlaten en als ik daar geen gehoor aan gaf dat ik vervolgens op de trein werd gezet richting elders....?
Met verbazing las ik van de week dat het wel gebeurde op het AZC hier aan de Jachthuisweg! Je gelooft het niet toch bleek het waar te zijn. Geen nieuws van de Speld, zelfs geen speld tussen te krijgen.
Daar liep donderdagavond een man te zwaaien en te dreigen met een mes. Hij wilde vervolgens niet vertrekken en werd daarom maar door onze politie op het station afgeleverd met het verzoek om te vertrekken richting ergens....!?!?!?!?!?!?! Bovendien mag hij zich een week niet laten zien op het AZC?
Sorry, ik hoorde jullie niet want mijn beide klompen zijn inmiddels gebroken! Vind je het gek dat wij ondertussen moeten toegeven dat wij problemen hebben met het opvang van mensen die (tijdelijk) een veilig (t)huis zoeken. Het migratieprobleem wordt zo alleen maar groter, het draagvlak valt compleet weg! Een verwarde man wil er op los steken, wordt niet aangehouden of in de cel gestopt maar gedropt op het station..?? Wat als ik daar nou net liep met mijn kinderen, even met de trein naar Oma....
Dat die man nog niet tot innerlijke rust is gekomen en denkt: Goh, zo'n witte grote man wil ik ook nog wel aan mijn mes rijgen......? Mes, steek, pijn...einde oefening! Papa dood! 
Of moet ik gewoon denken: Het beste moet nog komen? Maak ik mij alleen maar zorgen, is het dagelijkse kost geworden dat wij van deze excessen al niet meer in de war raken?? 
Of ben ik daar te dom voor, te nuchter! Iedereen moet nieuwe herinneringen kunnen maken en zich gastvrij voelen als je het even moeilijk hebt of je thuisland behoorlijk in de war is.
Maar moeten wij niet de kerk in het midden laten en gekke mensen die andere mensen moedwillig kwaad willen doen gewoon opsluiten en niet op de trein zetten met spreekwoordelijke vertraging....??
Ik vraag dit natuurlijk voor een vriend want ik ben van mening dat het beste nog moet komen...
Gelukkig mag ik volgende week gewoon op het Westerpark komen, ik hou mij nog keurig aan de wet!
Schrijf soms de grootste onzin over mien cluppie maar ben nog geen steek veranderd. 
De voetbal (Mariënberg) is nu elke week weer vaste prik. Het spel is op de wagen, onderweg naar later!
Misschien wel kampioen, je moet soms een stapje terug doen om weer grote stappen te durven maken.
Fijne zondag. 
Joah, mag wel zo.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten