zondag 3 september 2023

#Wennen aan September!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Here comes the sun, doo-doo-doo-doo.
Here comes the sun and I say.
It's alright.
Little darlin', the smile's returning to their faces.
Little darlin', it seems like years since it's been here. 
Sun, sun, sun, here it comes.
Little darlin', I feel that ice is slowly melting.
Little darlin', it seems like years since it's been clear.
Here comes the sun, doo-doo-doo-doo
Here comes the sun and I say.
It's alright. 
Sun, sun, sun, here it comes.'
Uut 'Here comes the Sun' van The Beatles.

Moi, ben ik weer! 
Rookte na jaren weer eens een sigaartje, Moos dacht dat het een joint was. 
Moet wennen aan september. Zoonlief blijkbaar ook, zag het allemaal niet meer zo helder!
Het was ook al bijna zondag hè.
Denk je in al je onwetendheid dat de herfst langzaam haar intrede doet, doet de zomer nog weer even een duit in het spreekwoordelijke zakje. We tikken deze week namelijk weer tropische temperaturen aan als ik de Gerrit Hiemstra's van deze aardkloot mag geloven.
Het mut maar, zat er niet meer op te wachten, al genoeg rokjesdagen gehad, wat ik oe brom!
Lopen de vrouwen bloot, is de handel dood. Enne, dat mut niet! 
Hoor al die groene klimaatdrammers reeds droeftoeteren, zie je nou wel.
De wereld is compleet in de war. 
Dat is ie sowieso maar dan precies andersom! 
De wereld is niet razend gemaakt zong Lohues ooit, maar stukje bij beetje.
Wat hij ooit dacht en wat hij er nu van vind. Mooi stukje proza op deze vroege ochtend, stukkie bij beetje. Prachtig Daniël. 
In ieder geval was het gisteren een prachtig mooie dag! 
Geen koffie en geen stoete maar de jaarlijkse buurt BBQ van de straat!
De kinderen keken er al weken naar uit, ze wisten tevens wat het betekende:
het einde van hun vakantie maar ze genoten desondanks...
Morgen wacht groep 3 en 8. Ze worden groot! Hellup...
Zag ze gisteren lopen, springen, gek doen, vuurtje stoken, hamburgertje eten, spelen, achter elkaar aanrennen, cola drinken, dom ouwehoeren, lachen, kleien, gewoon het huis op stelten zetten. 
Genoot. Wil vaak dat het elke dag zondag is, maar 's avonds mag het ook wel die BBQ achter het huis zijn.
Onkruid er uit, kinderen er in. Buurtjes blij!
Een nummer van the Beatles begon zich af te spelen in mijn hoofd, Here comes the Sun! 
Het was reeds donker, de zon doet steeds eerder haar zonnestralen uit en verwelkomt dan de maan, maar de zon begon te schijnen.
Hello, Goodbye!
Maar het werd desondanks licht in mijn hoofd, kon ook het gerstenat uit Enschede zijn maar toch!
Keek naar het vuurtje wat door de buurmannen nog eens flink werd opgestookt, in de basis blijven wij allemaal liever dat kind in ons. Lekker man!
Het deed allemaal niet eens zeer al wilde Johnny Cash mij anders doen geloven met zijn 'Hurt'! 
Moet gewoon wennen aan september, ik hoorde niet veel later de podcast van Blof over het nummer Wennen aan September wat ze samen schreven met The Counting Crows! 
Wist ik weer niet! Was ze wel eens vaker kwijt, ken niet alle albums van de Zeeuwse heren uit mijn hoofd, uut miene kop zeggen we hier, maar ik schrijf al veel te vaak dialectwoorden op in het Sallands. 
Niet iedereen snapt mijn verhalen, ik soms ook niet maar dan moet ik ook nog niet eens gaan lullen in het plat. Dan raken ze de weg kwiet achter de Iessel. 
Wordt er sowieso niet duidelijker op!
Ach, ik had van de week weer mooie gesprekken. Zowel 1 op 1 als op de app of onverwachts op een vrijdagavond.
Mooie mensen kunnen mooie dingen vertellen, minder leuke mensen hebben minder leukere verhalen te vertellen en altijd denk ik dan: Here comes The Sun en toch moet ik wennen aan September!
De herfst heeft meterologisch haar intrede al gedaan, blijkbaar gebeurde dat op 1 september. 
Officieel gaat ie 21 september pas van start, dat vroeg Mouna laatst ook al! 
Zij moet ook wennen. Gaat naar groep 3, ze vind het retespannend. Val ik niet van de trap, Papa?
Komt allemaal goed, lieverd! Werd ik gisteren ook genoemd, lieverd! Zo onschuldig allemaal maar het klonk gewoon lekker dat iemand mij weer eens lieverd noemde....
Vrouwelijke aandacht doet toch iets met je. Tuurlijk wilde ze niks met mij, neuh...haar vriend was ook gewoon te leuk en lustte nog wel een mooi gebakken biefstukje, maar toch!
Het zijn soms van die kleine dingetjes die je dag kunnen maken, gek genoeg! 
Bekend terrein, vreemd genoeg. Je merkt al, heb Lohues in de oortjes. Heb wel iets met Drenthe als je het ziet van deze kant. Hij komt daar weg, ik hier....en toch hebben wij dezelfde horizon!
Werd gisteren in een soort van één adem genoemd met hem. Ik lees zaterdags altijd Lohues en Youp en zondags altied oen stukkies. Ach, je kunt het slechter treffen...Het maakt wel je avond. 
Mooi toch! Geen borstklopperij maar ach, zo af en toe, is het wel leuk dat mensen kunnen waarderen wat je soms schrijft! 
Heb nou wel een beetje een zere keel, rokerige stem. Die ene sigaret van Suus en het Sigaartje van Benno, niet L maar W, hebben haar sporen nagelaten. Normaal gesproken rook ik alleen op de wintersport met een Mummelmannetje on the side!
Ik vertelde dat ik alleen rookte na de seks en al twee jaar niet meer had gerookt, maar dat bleek achteraf ook onzin te zijn. Ver beneden de waarheid. Vorig jaar zomer was ineens de zon daar en naderhand de heerlijke zonde.....Als je begrijpt wat ik misschien bedoel!
Sex is net als roken, als je weer een peuk opsteekt besef je eigenlijk weer dat het ontzettend lekker is! Vaker doen dus...Wat ik oe brom!
Ik heb bijna mijn hele leven niet gerookt, maar ik vind en vond een peukje altijd wel lekker smaken. 
Nou, met die Mümmelman (nu wel met puntjes op de u) kwam het ook goed want buuf Jannie kwam er net aan fietsen uut Gramsbergen met Jantina....Ze liep bijna meteen door naar de ijskast en haalde die drank uut Duutsland op. Maar nu had ik geen sigaartje meer, ach mosterd na de maaltijd maar die ik vanmorgen nog wel even voelde. Een strot als schuurpapier en van die irritante bouwvakkertjes in mijn hoofd, nou ja eigenlijk in mien kop!
Glaasje water, Papa? Nou, doe maar een hele kan Moos! Jochie snapt het, schitterend!
Toch fijn zo'n buurtbarbecue beseffend dat je niet de enige bent die de 3J's als guilty pleasure heeft. 
Onze tegenpool ook, fijn om te horen! Mooie baard trouwens! 
Het was weer gezellig, straks maar even de bende overzien die wij vannacht achter hebben gelaten. 
Want Jeroentje zal zo wel de poort passeren, als ik 'm open sensor tenminste, anders kan ie blijven wachten tot ie een ons weegt! Een slagboom voor mijn gedachten derhalve!
Here comes the Sun!
Verder nog wat te melden. Neu, niet echt. Had van alles in mijn hoofd maar de boel is boven aardig verdoofd. Ik rookte nu voor de sex, de vraag is hoe lang ik nog denk te moeten wachten! 
Ik weet niet zingt Frank nu....Nou, ik weet het ook niet. Trouwens, ook lekker belangrijk! Je moet niet bange wezen hoe de wind soms stiet. Angst is maar voor even, spiet is veur altied!
Laat het eerst maar weer eens volle maan worden. Als Cleopatra met Julius bij de zee staat! 
Gelukkig maken ze de alcohol komend jaar duurder. Stukken beter! Drink je er ook minder van!
Nou, echt niet! Wat een klootviolen daar in Den Haag. Ze willen sowieso alles verbieden wat de wereld nog een beetje leuk maakt en nu willen ze nog meer accijnzen heffen op ons biertje!
Te bezopen voor woorden. Maak voor mien part de shag duurder, ik heb toch geen sex, dus roken doe ik voorlopig nog niet! Maar kom ons niet aan de biertjes en van die andere rommel! 
Ik kan die koppen van Kaag en Rutte niet meer zien! Die hebben echt een flinke slag van de molen gehad, donders veel klappen van de wieken! Hebben die geen leven of zo, roken die niet? of drinken ze niet na het reces een lekker biertje of mooi wijntje....??
En alles maar weglachen of er geen actieve herinnering meer aan hebben. Blief van onze drank af!
Potverdikkemei! Ik reis niet graag door het politieke landschap, vind het geen mooi vergezicht. Ik wil er mijn caravan niet hebben staan, die heeft mijn ex trouwens toebedeeld gekregen in de verdeling van de inboedel (haha), maar je snapt mij wel. Ik heb niks met de politiek maar ze moeten niet moeilijk gaan doen, ga andere wetten en regeltjes in elkaar flansen maar blijf van mien speciaalbiertjes af!
Wennen aan September, het is geen Augustus, wat ik oe brom! 
In Augustus was mien Moe nog jarig. Potverdikkemei, 92 jaar(!?!).
Die heeft wel een lijntje met boven, kan niet anders! Wat hartstikke mooi dat ze er nog is. 
Een vrouw die mij niet nooit zal verlaten, nou ja - ze zal een keer gaan hemelen - maar jullie begrijpen mij misschien wel, of niet, dat kan ook! Ze was de eerste liefde van mijn leven....Totdat ik er achter kwam dat mien Va ook nog op de achtergrond aanwezig was. Gelukkig was hij vaak in het buitenland, hadden wij Moe mooi voor onszelf. Mien Va rookte trouwens wel zijn hele leven, lucky bastard! 
Snap ie...? Maar mien Moe wat een mooi mens.
Net zo eigenwijs als ze lang is, wat dat betreft kon ze wel 3 meter zijn! 
Maar prachtig! Dat was ook zo'n prachtig mooie dag! Met alle breurs (Gert was er ook uut Bremen) en de aanhang even Chinees eten. Gewoon uut Den Ham! Goed te eten. Mouna schoof zo'n beetje de hele Pekingeend naar binnen! Geweldig! Proosten op mien Moe. Martha van de bokse....
Geboren in 1931 en in 2023 nog steeds inpandig! Ik teken er voor. Weet niet of Petrus er over gaat of dat God het laatste woord heeft maar ze heeft nog geen tijd om naar boven te vertrekken! 
Die papieren hoeven nog niet in orde gemaakt te worden. Ik ken nog wel een paar andere kandidaten...
Kan ze soms met de neus aanwijzen. Rare mensen in een steeds gekker wordende wereld!
En toch: Here comes the Sun!
The Amazing Stroopwafels komen langs. Lekker toch! Blijft ook zo'n onvervalste klassieker!
Ben gesterkt door het feit dat een grote man met baard de 3J's leuk vind dus ik schaam mij niet langer al moet ik wennen aan September! 
Wilde het over voetbal hebben maar dat heb ik gisteren niet gezien, wel gehoord! 
4-1 gewonnen. 3-1 was ook al goed geweest. Tja, ik support roodzwart dit jaar ook weer!
Ajax is Ajax niet meer. Jemig, je mag er wel een smoelenboek er bij houden de komende tijd! 
Zelfs Davy is vertrokken naar een functie elders! Ik kan amper 4 mensen opnoemen die in de basis moeten staan. Jay staat onder de lat maar dan houdt het al snel op bij Hato enne euh.....ja, zeg het maar.
Ik ga beginnen met wennen aan September! 
Moos is al wakker, Mouna zal wel zo wakker worden....Daar is ze al.
Tis weer uit met de pret. Mama haalt ze straks op! 
Dat is ook wennen aan September, gaat mij steeds beter af, stukje bij beetje...snap je?!
Voorlopig maar niet meer roken, krijg ik er zo'n zure strot van!
Drinken tegen de dorst vind ik een beter devies.
Here comes the Sun. Zie je nou wel, die wolken blijven nooit lang hangen....
Was het maar waor....dan was het kloar!
(Potdomme, Lohues kwam er weer onaangekondigd tussendoor, sorry)
Regen in de Sahara en op de Noordpool is het niet dooi...
Waar is die storm, waar is de bliksem. Boeiend!
Vuurtje stoken!
Fijne zondag!
Joah, mag wel zo...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten