zaterdag 19 september 2015

Het is Even geen Feest Om Mainbarg-supporter te zijn.....



Voorwaarts zet Mariënberg 5 stappen Achteruut…!
(kansloze nederlaag Roodzwart in Westerhaar)

Onderweg van Westerhaar naar de thuisbasis appte ik het allermooiste op deze aardkloot al.
“Lief, zet alsjeblieft de wijn- en balsamico-azijn uit het zicht.”
Bij thuiskomst dirigeerde ik eigenhandig de schoonmaakazijn naar buiten. Wat ik jullie brom!
De pen van uw razende reporter moest geen enkele kans krijgen om in welke azijn dan ook
het ruime sop te kunnen kiezen.
Had daarvoor een bloemetje gekocht bij de Lelie op de Wieke! Niet alleen onze vrienden van Voorwaarts zaten op rozen, maar dit weekend ook mijn lieve vriendin.
Na welgeteld 36 minuten was het duel tussen Voorwaarts en Mariënberg wel gespeeld.
Gert Dogger knalde een bal ver buiten de zestien strak achter Jelle Brinks, 3-0.
Einde oefening, over en sluiten…..Wissels liepen al warm maar het gewenste schokeffect bleef uit.
En dan moet je bijna nog een uur ballen. Begon grassprieten te tellen en reclameborden.
Zag een bord met FREES MIJ erop gekalkt, tja….Ik vreesde met grote vreze(n) en velen met mij.
De oude kapper wilde na 9 minuten in de eerste helft al weer naar het mooie Mainbarg verkassen.
Na negentig urenlange minuten getrap in den roodzwarte emmer kon ik ‘m nog niet eens ongelijk geven. Neuh, de laatste weken is het geen feest om Mainbarg supporter te zijn.
Op de Wieke, in Westerhaar tegen Voorwaarts (Sempre Avanti) zou het allemaal anders gaan dan in die twee weken daarvoor.
De goede weg waren wij ingeslagen tegen DES Nijverdal, ondanks de 5-1 nederlaag schenen er voldoende lichtpuntjes om op verder te borduren…..en de laatste jaren waren wij tegen de Westerhaarse ploeg altijd de bovenliggende partij geweest.
Kortom, alle voortekenen leken goed…..
Maar ja, hoop is uitgestelde teleurstelling. Wij kwamen thuis van een ijskoude kermis…brrrrr
Ja, we zitten in de hoek waar de klappen vallen. Alle cliché’s zijn momenteel op de ploeg van
trainer Hans Pullen van toepassing.
Na 45 minuten had een 3-3 tussenstand de verhoudingen misschien….Neuh, ik ga niet mee in deze als wij en als dit en als…zus en als zo….Als je drie 100% kansen niet verzilverd heb je gewoon nergens recht op. Punt, dikke punt! Voorwaarts liet wel zien hoe je dat doet. Na amper 9 minuten was de eerste beste kans meteen kassa. Gert Dogger rondde een fraaie aanval doeltreffend af, 1-0.
Hierna had André Plaggenmars de kans op de gelijkmaker maar Stuifzandt is gewoon een topkeepert.
De 2-0 van de thuisploeg viel te snel , meteen na de levensgrote mogelijkheid voor Plaggenmars en ontregelde het roodzwarte aanvalsplan compleet.
Nu was het Tim Harms die Brinks verschalkte….Echter bleef de ploeg met de moed der wanhoop erin geloven, ik keek of Pasen en Pinksteren toch niet op 1 dag wilde vallen….Kevin Bolks had de aansluitingstreffer op zijn slof hangen maar een katachtige reactie van Stuifzandt voorkwam de ijdele hoop. Tja, en dan lukt alles bij een ploeg die wel gewoon draait….geen zand in de motor heeft.
Meneer Gert Dogger haalde uit van dik twintig meter en, eerlijk is eerlijk, schoot heerlijk de 3-0 tegen de touwen….Kans nummer drie, vlak voor de theepauze, was ook niet besteed aan de voorwaartsen van Mainbarg. Het was huilen met de pet op en de gastvrouw in de bestuurskamer gaf mij een berustend klopje op mien schouders…..Koffie jongen….? Ja Mevrouw, Doe Maar en Henny Vrienten was in geen velden of wegen te bekennen….Vrouwe Fortuna ook nie!
We hadden, as we speak 19.48 uur op zaterdagavond, nog steeds kunnen ballen….
Dogger en volgens mij Jordy Niks maakten het alleen nog maar erger….5-0.  De goal van Gertje Dogger was er eentje van 18 karaats met gordijnen van boterzacht fluweel en een kus van Juffrouw Jannie….De gifbeker moet helemaal leeg….Waar ligt het aan…??
Zoveel vragen, zoveel antwoorden….Maar zoek het voorlopig ff uit.
Ondertussen kent Mainbarg 280 hoofdtrainers….Kop d’r bijhouden want volgende week wacht Kloosterhaar, laten wij hopen dat het geen Kloosternarigheid wordt….
We moeten gewoon Sempri Avanti blijven gaan….De eerste punten liggen voor het oprapen.
Ergens tussen die zure appels….Wat ik jullie brom. (AD)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten