dinsdag 1 september 2015

Competitie begint Zaterdag, Het Geneuzel Ook Weer.....

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

De eerste voorbeschouwing van het seizoen is weer een feit. Joah, mag wel zo....

Alles komt terecht, We zijn er nog niet maar we zijn onderweg 
Alles komt terecht, We beginnen pas, We beginnen nu pas echt’
Uut ‘We Beginnen Pas’ van De Dijk

Zat vanmorgen op de fiets te denken aan de seizoensouverture van komende zaterdag
Een eendje ging net kopje onder in het kanaal, een brugpieper passeerde mij en stak een hand op.
De eerste voorbeschouwing van de in totaal zesentwintig dit seizoen, kieken wat het wordt!
Ik trapte verder door de regen en een nummer van de Dijk nestelde zich in miene kop, inderdaad:
‘We beginnen pas, we beginnen nu pas echt….
Laten we de voorbereiding maar vergeten, qua uitslagen was deze verre van optimaal te noemen.
Zes oefen- cq. bekerwedstrijden liggen alweer ver achter ons, ik moest zelfs graven in mijn geheugen
om ze weer enigszins helder voor de geest te halen, dat zegt genoeg mijn inziens! Waarvan Akte…
Vijf partijen verloren en eentje glansrijk gewonnen.
Op de Gemeentecup van Hardenberg acteerden wij ook ver beneden ons kunnen….
Dikke streep eronder, de ploeg van trainer Hans Pullen kijkt reikhalzend uit naar de start van de competitie, wat ik oe brom!
De nieuwe oefenmeester moet wel puzzelen met zijn opstelling. Helaas, heb ik door werkzaamheden
en andere vrolijke bezigheden de laatste twee bekerwedstrijden jammer genoeg moeten missen.
Met andere woorden, ik weet niet precies hoe het met de staat van het elftal staat gesteld.
Kan ik gelukkig de Rooms Katholieke Storm Vogels (voetbalvereniging R.K.S.V. duzz) ook niets wijzer maken. Zij kenden wel een lekkere voorbereiding, de oranjehemden van trainer Marcel Brinks zijn bijvoorbeeld door in de beker. Ze wonnen in een echte stadsderby hun laatste bekerduel met 5-2 van Rijssen Vooruit en zitten dus in de volgende ronde. Bovendien ging het met de oefenwedstrijden ook al cresendo. Ze wonnen de potjes zonder winstoogmerk van respectievelijk Hardenberg’85, SVVN uut Nijverdal en Sportclub Daarle.
Maar goed, wat zegt een voorbereiding…? Brinks heeft het voordeel dat hij zijn tweede seizoen ingaat
bij onze gastheer van komende zaterdag, kent zijn pappenheimers en de wellicht aanwezige valkuilen op het hoofdveld inmiddels en anders heeft hij het vast op de video staan…
Daarentegen begon Pullen blanco aan zijn klus….Maar heeft hij volgens mij binnen de 5 weken voorbereiding alle neuzen dezelfde kant opgekregen, maar hoe kijk je elkaar dan in de lieve blauwe ogen…?? Die dingen vraag ik mij dan wel eens af zo zittend op de fiets ’s morgens.
Ik zeg dat alles terecht komt, of zoals een oud Zuid-Afrikaans spreekwoord zegt: Alles sal reg komme…Vorig jaar waren wij R.K.S.V. tweemaal de baas. Uit, op spotpark de Koele, wonnen wij ternauwernood met 1-2. Enkele maanden later, op 18 april 2015, waren wij te sterk voor de Rijssenaren met 3-1. (ik blijf het een mooie uitslag vinden…..3-1, bekt ook zo lekker….)
Zaterdag begint iedereen op nul, is de bal rond, is het elf tegen elf en duurt een wedstrijd nog altied 2 x 3 kwartier. Ik wens de eerste selectie, haar trainer Hans Pullen en de verdere (technische) staf al het geluk en wijsheid van de wereld toe. Laat ons dit seizoen weer ongenadig hard juichen, schiet de ballen er van alle afstanden maar in. Achterin waakt ene Jelle Brinks en zijn secondant Chris Regeling over de zestienmeter. Natuurlijk zullen wij, kritische supporters als we zijn, het niet altijd eens zijn met ons geliefde eerste elftal. Commentaar zal er blijven komen, vanaf Bar-Zuid, de vijfde colonne, van (oud)-voetballers en misschien wel van jullie ouders en vriendinnen….Wie zal het zeggen?
Maar weet dat we allemaal een roodzwart hebben en het beste met de club voor hebben.
Veule wille, veule skik en ik gok ouderwets op een 1-3 zege. Succes Mannen, trap maar mooi een deuk in hard pakje boter….Joah, mag wel zo..(AD)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten