zondag 30 augustus 2015

Welkom In Utopia....euh Eibergen!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'Ze gaven me een kaartje. Zetten me op de trein, vergaten me te zeggen waar ik moest zijn. Conducteur, gaat deze trein nog terug? De banken zijn hard en de mensen zijn stug. Gaat deze trein nog terug? Kijk door het raam naar buiten. Zie weinig uitzicht meer, bomen vallen bij bossen, kraaien strijken neer.' 
Uut 'Gaat Deze Trein Nog Terug' van De Dijk

De tekst hierboven is eigenlijk keuze nummer twee van deze ochtend. Had na gisteren een nummer van Vitesse in miene kop maar kan de tekst nergens vinden. Rosalyn kwam langs bij Rob Stenders op Radio 2. Maar hoorde vorige week per toeval nog een ander nummer van de band van drummer/zanger Herman van Boeyen waar zelfs Herman Brood nog een blauwe maandag in heeft gespeeld. De wereld die Wikipedia heet is alwetend...wat ik jullie brom! Ook zo'n feitje waar je niets aan hebt....Hoe heet de zanger van Talk Talk, juist ja Mark Hollis...en zo ken ik nog meer van die weetjes uit mijn jarenlange poparchief. Ik dreutel het zo op, gooi er een kwartje in en je krijgt info voor een ouderwetse rijksdaalder. Ik zocht naar het nummer Whole lot of Travellin, maar behalve een paar vage You-Tube filmpjes uit de vergeten jaren tachtig kwam ik niet verder. Lekker Boeiend! Bovendien zit ik een beetje in tijdnood. Moet links en rechts nog wat stukkies schrijven, gelukkig kan ik kort zijn over het wedstrijdverslag van het vlaggenschip. Daar stak USV mooi de draak mee....Ze weigerden om mee te werken aan het verplaatsen van een bekerduel....Ik kreeg de commotie maar half mee aangezien ik in België vertoefde maar toch. Niet erg netjes van de voormalige fietsclub van Union. Eigen belang boven het belang stellen van 1500 dorpsinwoners uut Mainbarg, Beerzerveld en Beerze. We roeien voorlopig nog altijd met de riemen die wij hebben in deze voorbereiding. Gisteren gingen wij met z'n allen het kanaal in, ik hoop niet komende week de boot...Ach waar pullen bier allemaal niet goed voor zijn....Maar goed, ik dwaal weer eens volledig af. Kwam gisteren in Utopia, waar dromen waarheid zijn. Voor het eerst in ons/mien leven bezocht ik Utopia. Nooit geweten dat het lag in Eibrergen, notabene nog geen uur rijden van hier. Dik drie kwartier als je het uitrekent in Mainbarg. Gek dat ik afstanden nog altijd baseer op mien voormalige woonplaats terwijl ik alweer bijna twee jaar inpandig ben in het Hardenbergse...Gisteren waren wij in het landelijke Eibergen en het betoverende Openluchttheater...Wauw, kippenvel. Terwijl de zon plaatsmaakt voor een bijzondere volle maan schittert het Openluchttheater in de bezwangering van mijn ogen. Ik geniet...Zo moet een zomeravond zijn waarin alles samenkomt. Zit naast het mooiste wat deze wereld heeft te bieden, namelijk mijn eigen San. Ze is mooi, ze is de wereld in miene zunne. Hoor mensen om mij heen keuvelen maar hoor alleen haar ademhaling. Zelfs als ze zachtjes ademt wil ik het uitschreeuwen dat geluk op mijn schouder zit. Ooit zong Frank Boeijen over welkom in Utopia, waar dromen waarheid zijn. Jammer dat Boeijen gisteren iets te diep in het glaasje had gekeken....Had teveel Kronenborg (kleine woordspeling) in het park genomen...blijkbaar...haha Gelukkig schonken ze in Eibergen niet van het Deense Gerstenat maar gewoon Grolsch in het theater en Hertog bij de Lindeboom, waar wij eerst gezellig zaten te tafelen met Porc Rack en Argentijnse Steak...Vooraf Zalmtartaar en gegratineerde champignons op een bedje van gestrooide liefde met aardbeienhartjes als toetje, weten jullie wat er op het menu stond. Neuh, eerlijk is eerlijk. Boeijen maakte er een potje van. Ik hoor u denken, nuchter versta je hem niet wat als hij iets teveel zijn lichaam heeft geofferd aan Bachhus. Ach, ik heb van Frank al zoveel concerten gezien, ik denk inmiddels dat ik de vijftig al ben gepasseerd. Toch deed het mijn fan-hart pijn....Dit verdiende het mooie openluchtheater in Eibergen niet....iedereen zakt wel eens door, iedereen drinkt net iets teveel maar ruim duizend man zit wel op jou te wachten. Normaal hoor je mij niet klagen, maar ik vond het jammer dat ondanks je swingende setlist met alleen maar hits niet het predikaat grand cru opgeplakt kreeg. Want ik heb Eibergen en zijn openluchttheater in het hart gesloten. Wat een relaxtheid heerst daar....Geen overspannen gedoe, geen mensen die zich belangrijker voelen dan de gast. Gewoon lekker Twentse nucht....euh of is Eibergen lichtelijk de Achterhoek...? nuchterheid. Mannen op leeftijd die binnen 8 dagen 5x de Stones hebben gezien....Pink Floyd op de achtergrond en brilletje mooi in de haren....Dom ouwehoeren, het meisje van de catering mag gewoon langs het dranghek waar wij gewoon voor blijven staan, volgende keer ook zo'n shirtje an. Neuh, wij komen zeker terug. Eibergen is bijna naast de deur. Dat Frank zich te buiten ging bij eetcafé de Klok is jammer, hij sloeg niet de juiste maat. Brabbelde af en toe wat onsamenhangend, het was niet de Boeijen die ik ken....Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, ik genoot des te meer van het Openluchtheater van het Oosten. Wat een magische sfeer heerst daar...Ik heb enig vergelijkingsmateriaal (o.a. Bloemendaal) maar als de zon verkast naar elders gebeuren er mooie dingen daar in Eibergen. Eten bij de Lindeboom viel ook in de smaak....Een Boeiende Avond ondanks de mindere dag van Frank. Eerlijk is Eerlijk.....Wel leuk dat hij Winter in Hamburg speelde....Warm werd ik 's morgens wel van de optocht in mien Hometown van eerder. Wat een ontzettende leuke optocht gezien. Moos had één en al oog voor al die creatievelingen uit Mainbarg en omstreken.... Het Oranjefeest is maar eens in de vijf jaar maar dan pakken ze ook echt uit....De versierde straten, een zestienmeter hoge Eiffeltoren in de Wiecher Hentostraat of Boer zoekt vrouw in de Marke....Gaaf, en vergeet de Johan Clemmestraat niet....Of de camping in de Hesselinkkamp...Over elk detail was nagedacht! Hulde....Zat van de week in België, weer genoten in mijn tweede vaderland. De eerste dagen met Sanneke lief die mij vergezelde en het werken ineens een stuk leuker maakte...Mooi dat het zo kan. Wegwijs gemaakt in mijn tweede vaderland. Een trein die vertrok van Eindhoven Centraal met de autosleutels nog in de tas van Sanneke....haha, gewoon met een uur vertraging weer België in. Ik vergeet wel eens vaker wat....Maar wel ff Aad de Mos koffie zien drinken bij het Coffeelab, kijk elk nadeel heeft zijn voordeel...Had weer hele andere dingen op mijn kerfstok maar ben een beetje uut mien doen. Mien grote kameroad zit niet aan tafel, toch gek wakker worden vanmorgen. Moos is bij zijn neefjes in Hattem zodat wij konden genieten in Eibergen...Maar vanmorgen geen ooooooooooooooh op de springbox, geen gekke koprollen en samen naar de helden van de stad kijken...Ach, straks halen wij 'm weer op, maar wat kun je zo'n mannetje missen....Had het van de week in België waar ik hem 4 ochtenden moest missen.....Zit je daar een bolletje weg te kanen in de buurt van Brussel, maar in gedachten zit je gewoon aan de van Kouwenborchstraat te eten...en had je het nu niet erg gevonden als hij had gesmeerd met zijn beker melk en broodje Nutella.......Trots in België op Dafne Schippers, leuke opmerkingen op Twitter dat iemand nog een tijdje achter haar had aangelopen...maar zijn versierpogingen niet gelukt waren. Balen van buitenlandse media dat zij de overwinning in twijfel trekken, Doping...!?!?!? Kom op zeg, iedereen weet dat Dafne dat nooit zou doen....waarom kunnen wij nooit eens genieten van het moment U. respect tonen voor iemands vakmanschap. Welkom in Utopia, waar dromen waarheid zijn. Of het nu Eibergen of Peking is....Dromen komen uit. Mijn droom in Eibergen spatte niet uitéén hoor. Ik heb een geweldige week gehad die ik fantastisch afsloot in Eibergen, alleen had Boeijen daar iets minder zijn inbreng in dan ik van te voren had gehoopt....Iedereen heeft wel een keer zijn dag niet. Misschien ik ook wel vandaag, als je dit stukkie niets vond...Sorry, oorzaak....?? Goeie vraag. Tis niet mijn eerste en zeker ook niet mijn laatste bloggie die ik tik...Joah, mag wel zo...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten