zondag 19 mei 2024

#Kom Maar Op!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'A hand upon my forehead, the joke and then the laugh.
Waking up in your arms, a place to call my own.
This is all I ever wanted from life.
Words of reassurance.

But only if they're true, just some simple kindness.
No vengeance from the gods.
To share what I've been given, some kids eventually.
And be for them what I've had, a father like my dad. 
This is all i ever wanted from life.'
Uut 'Lifening' van Snow Patrol. 

Moi, ben ik weer.
Ik heb een raar wekkertje, zet 'm bijna nooit maar vooral zondagmorgen kruipt ie dicht tegen mij aan. 
'Hallo Papa...' Het praat zelfs. Maakt dan vlechtjes van mijn weinige haar. 
En als ik er dan uit wil gaan klampt ie zich als een koala-beertje aan mij vast. 
'Nog 1 minuutje, Papa' 
Het worden er altijd twee en soms maken we samen het kwartier vol. 
Niks gezelliger dan lekker keuvelen, knuffelen en aanmodderen in the master bedroom!
Soms, denk ik dan wel eens aan een nummer van Snow Patrol, namelijk 'Lifening'.
Een gevalletje ouderwets omdenken. Alles wat ik ooit wilde van het leven ligt voor driekwart naast me en een deurtje verder. Moos slaapt nog. Mouna is al bezig met het snijden van allerlei soorten fruit. 
Ik denk dat ik straks een bakje vers fruit naast mijn laptop heb, ik hou d'r zo van. 
'Bring it On' zingt Racoon nu. Voor enkele weken stuurde één van mijn beste vrienden het nummer door.
Hij was, net als ik, nummers aan het afspelen. Hij vond dit wel pakkend voor de situatie waarin wij toen en nu nog steeds met ons geliefde cluppie vertoeven. Het degradatiespook fladdert al weken rond op het Westerpark. Volgende week wacht de grote apotheose bij onze vrienden van Kloosternarigheid.
Weten wij het vege lijf te redden? Weten wij weg te blijven van plek nr. 13 en maken wij ons op voor twee spannende wedstrijden in de na-competitie? Tuurlijk, het stelt allemaal geen flikker voor. Waar hebben we het over, 4e klasse niveau...Kom op zeg! Het is geen hogere wiskunde. Geen dalparabool, stelling van pythagoras of cosinus.
Neuh, gewoon simpel rekenwerk. Meer iets van optellen en aftrekken. Meneer van Dalen wacht op antwoord. Dat principe. Kieken wat er onder de streep overblijft. 
De trainert van Kloosternarigheid gooide gisteren al wat olie op het vuur. Ik mag dat wel. 
Misschien gaan wij allebei wel door naar de volgende ronde. Moet Rijssen ff flink hun best doen tegen Heracles AVC. Dan mogen wij samen aan de bak om ons vege lijf te redden in de 4e klasse. Zou mooi zijn.
'Blijf er in hè....' Tja, dat zeggen alle clubs. Jullie horen niet thuis in de 5e klasse. Wat ik oe brom!
Maar voorlopig vaart dat schip wel die kant op. Echter, gisteren stond er weer team met ballen.
Kom maar op, Bring it On! Geweldig! Het leverde, jammer genoeg, niet de zege op maar ja we speelden en passant ook nog even tegen de koplopert. Die hadden het geluk gewoon aan de zwarte broek hangen want de uitslag had tevens andersom kunnen zijn. Echter wij gingen voor elke meter, voor elke bal. Met zijn elven stonden we elkaar half en meer dan dat! Prachtig, mooi om te zien!
Toen sterkhouders als André en Brian ook nog eens uitvielen door blessures bleven we gaan als de brandweer...Waarvan Akte! Bredero zei het ooit: het kan verkeren. 
Nieuw elan, vooral geen oude wijn in nieuwe zakken. De zure druiven zijn er uit. Arjan, Theo en nog een keer Arjan hebben deze week toch een klein wonder verricht! Er stond weer een Mariënberg tussen de witte krijtlijnen waar je graag naar kijkt. Top Kerls! De juiste roodzwarte druiven zijn nu aan het gisten...We maken er mooie wijnen van. Grand Cru of een fijne Chablis.
Sorry, het gaat de laatste tijd vaak over het zo geliefde spelletje. Kreeg gisteren net nog geen tranen in mijn ogen. Maar zelfs Moos viel het op, ze spelen best goed hè, Papa. Ja, jongen...Echt wel!
Ze kunnen het wel. De heren oud-voetballers weten de juiste snaren wel te raken! Honderd punten! De ene Arjan is de andere nie...
Bring it On! Kom maar Op! Hoe kritische roodzwarters ineens weer licht in hun oogjes kregen...
Pretoogjes zelf. Kerls met geen verstand er van spraken ineens wijsheden waar je U tegen zegt. Mooi.
Kwam voldaan thuis. Best wel gelukkig voor een paar uurtjes! Krenten in de pap! 
Misschien was dit ook wel iets wat ik ooit wilde in het leven. Gelukkig worden van het spelletje.
De belangrijkste bijzaak in het leven. Maar toch...
Gewoon wat simpele vriendelijkheid en geen wraak van welke god dan ook....
Bakje vers fruit is gearriveerd, dank je wel Mouna. Kleine lieve uitvoering van iemand die ik ooit bijzonder liefhad. Bring it On! Kom Maar op, als je nog durft! 
Krijg een kusje van Mouna, met een lach op haar gezicht. Ik ben hier voor haar, voor haar alleen.
Gisteren ook al. Meimaand - Kusmaand! Zijn van die verstilde momentjes, zij en ik, met haar alleen.
Nog ff niet het geweld van pré-puber Moos, die straks zijn licht wel zal laten schijnen over deze dag en die van gisteren. Hij ziet het toch anders....Mooi man! Houden zo. Er gaan al genoeg van twaalf in een dozijn. 
Pinksteren To Go! One Down! Moos maakte nog een filmpje over een frikandel. Zelf gemonteerd. 
Zal tante Gretha super vinden. Als het over een frikandel gaat roert zij haar staart. Speciaal vind ik dat. 
Hartstikke mooi ook. We hebben allemaal onze stokpaardjes. Mouna danst nu met haar paardje door de kamer. Ze heeft weer één of andere paardenfilm op staan. Ankie in wording...Jolly Jumpert!
Gisteren kwamen we mooi op tijd thuis van de voetbal. 
Het regende even geen zonnestralen dus snel stukkie tikken over de gewonnen nederlaag tegen DES.
De City-Run wachtte. Was ik snel mee klaar. De vingers dansten op het toetsenbord. Als je geluk kunt noteren is dat zoveel mooier dan om je spreekwoordelijke pen in het azijn te willen dopen. Dat wil ik altijd niet meer, te vaak en teveel moeten doen. Ik wil dat gewoon liever niet.....Wil het leven mooier kleuren, niet met inktzwarte teksten maar gewoon vrijheid, blijheid. Alle kleuren van de regenboog.
Werd een stukje van verlangen, verheugen en hoop! 
Wie weet redden ze het! De ene Arjan is de andere nie....Wat ik oe brom!
City-Run. Wat een spektakel. Mooi evenement hoor met prachtige medailles en awards.
Laat dat maar aan ons over! Even wat sluikreclame op de vroege zondag. Moet kunnen toch! 
Secundaire arbeidsvoorwaarden. 
Mijn oude leraar Duits, Der Herman, praatte de boel weer mooi aan elkaar. Allemaal uit het hoofd hè.
Het is net zo'n wandelende encyclopedie. De Winkler Prins in 27 delen of zo...
We moedigen even wat klasgenootjes van Mouna aan. Moos bleef thuis, had geen zin. 
Bel me maar als je wat gaat drinken of happen. Moos ten voeten uit....Lag boven te 'chillen'
De jongens en meisjes renden met roodaangelopen gezichtjes door de Voorstraat. Kom maar op.
Bring it On! Geweldig. Ze hadden dit jaar een recordaantal aan inschrijvingen. 
De markt was bijna te klein. Hoe gaan ze dat volgend jaar toch doen met al dat groen....?
Maar gezellig was het sowieso. Grote drukte bij de ijscokraam en de verse friet van Puur Zuid. 
Mouna was lekker praktisch, zullen we verse friet halen bij de Appie en heb je nog frikandellen in de vriezer? 
Zo gezegd, zo gedaan. Verse Franse Friet met een lange lummel. Lekker hoor! 
Leuke verhaaltjes aan tafel. De drie musketiers eensgezind. Een akkoord op hoofdlijnen.
Stukje Hoop, stukje Lef en vooral Trots. Wij deden het trouwens met z'n drieën ipv met z'n vieren....
Wij hadden er geen 175 dagen voor nodig! Neuh, hooguit een minuutje. Wij komen er wel uit.
Je moet het leven vieren. Bring it On! Voorlopig nog met zijn 3'en.
Zaterdag 1 juni ook. Random Live Festival. Alweer de 5e editie. Dit keer op de Sportboulevard van Hardenberg. Nu geen hardlopers maar festivalgangers die wel van een leuk stukkie muziek houden.
Hoop, lef en Trots! In de geest van de heer de Groot, niet alleen zijn daden zijn...
Zijn geest zal daar ook vast en zeker rondwaaieren. Blik naar boven, gitaar in de hand.
Compact, groen, gezellig, kleinschalig en meer dan genoeg ruimte voor de rock 'n roll carrousel.
Het principe is simpel, ieder kwartier speelt er andere band en dat rouleren doen ze in totaal vier keer. 
Dus iedere band speelt een uur en samen zijn ze vier uur onder de muzikale pannen! 
Lekker hoor. De kinderen zouden eerst thuis blijven, tis mijn weekend maar oppas is niet gelukt!
Appte ff met Reinoud, één van de organisatoren, neem ze toch mee verhaalde hij. 
Ach ja, waarom ook niet. Ze houden van dit soort gezelligheid. Muziek, glaasjes ranja, wat happerij en lekker zitten in het gras en luisteren naar fijne muziek en een papa die dan bijzonder gtp is!
Dit keer muziek van o.a. Bar & Booz, Cpt. Kirk, Tap another Tune en Creebles. 
Random Five trappen zelf een half uur voor de tijd af, vanaf half vier duzz in nieuwe samenstelling.
Is dit een scoop? Misschien wel. Back on Track, ze slingeren de dieselmotoren weer aan. Zij openen hun eigen festival. Lekker toch! 
Nieuwe leden, Female Fronted (met zangeres dus), elektrische gitaren en een stabiele ritmesectie.
Nieuwe songs, oude klassiekers in een nieuw jasje. Kortom, bulte gezelligheid 1 juni in Hardenberg.
Nacompetitie kan nog ff roet in het eten gooien maar dat zien we dan wel weer...
Vorig jaar waren we tevens op tijd aanwezig. Prioriteiten stellen heet dat. Zie het wel. Nu nog niet belangrijk. 
Maar ze hebben weer leuke bandjes op de vier podia staan. Zin an, gewoon vier uurtjes dom veur oe uitkieken en gaan met die banaan. Daar hou ik van naast deze zondag. 
Pretkegel in het vuistje en nieuw leven in oude vriendschappen blazen, rustig terug op het fietsje, zorgen dat je er dan niet van afflikkert....Maat houden heet dat! Ahum...
Kom maar op! Bring it On! Eerst volgende week nacompetitie veiligstellen bij onze vrienden van Kloosternarigheid, mooiste scenario is natuurlijk dat wij allebei doorgaan naar de volgende ronde. 
Dat kan. Kom maar op! Hoop sterft as leste....
Fijne zondag. Joah, mag wel zo. Hoop, Lef en Trots daar gaan we voor! Kop d'r veur!
D'r op of geen Vreten! Dit is alles wat ik ooit van het leven wilde....
Fijne zondag. Joah, mag wel zo. Kun je niet vaak genoeg herhalen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten