zondag 12 februari 2023

#Blik Op De Weg!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'We are caught in a trap, I can't walk out. 
Because I love you too much baby, why can't you see.
What you're doing to me, when you don't believe a word I say.
We can't go on together with suspicious minds.
And we can't build our dreams on suspicious minds.'
Uut 'Suspicious Minds' van Elvis Presley.

Moi, ben ik weer. 
12 februari. Vandaag is het 3 jaar geleden dat ik trouwde met de liefde van mijn leven. 
Met mijn volle verstand, ik wel. We waren al een mooi tijdje bij elkaar, hadden inmiddels twee schatten van kinderen en alles leek een logisch gevolg/vervolg van wat er destijds speelde te zijn. Leek.
In voor- en tegenspoed! Een lederen bruiloft noemen ze het, als je 3 jaar bij elkaar bent. 
Leer knakt niet zo snel, onze verbintenis blijkbaar dus wel. Getrouwd op basis van papieren rietjes en zuigen ho maar...!
Bij het eerste zuchtje wind knapte er al iets! Tijd om herstellen was er niet! Stond meteen al achter met een onoverbrugbare achterstand, de wedstrijd was reeds gespeeld zonder dat ik überhaupt wist dat het eerste fluitsignaal had geklonken. Ik stond nog te hossen in het volle feestgedruis! Te genieten met mijn ogen dicht! Had de wereld in de zunne voordat de storm opstak. Ik zag het nie....
Kon en kan er nog steeds alles van vinden. Totaal niet eens met de beslissing. Maar voor een huwelijk heb je twee ja's nodig, voor een scheiding dus maar één ben ik inmiddels achter. Tja.
Haha, ik vertel jullie niks geen nieuws! Leek is gewoon weer een plaats in het Noorden van Nederland. Niets boven Groningen...
Pak het leven op. Ga verder waar ik ooit was gebleven. Gaat goed hoor....Jullie lezen het wekelijks!
Sta er vandaag misschien wat sarcastisch in. Sorry, het roept nog steeds allerlei vragen op en antwoorden waar ik niks mee kon en euh....kan! 
In mijn zelfverzonnen hartepijn besloot ik om 12 februari maar te 'vieren' als een soort dag van de liefde. Tuurlijk, over twee dagen vieren wij dat met z'n allen. Valentijnsdag! 
Ondanks het feit dat ik het een beetje onzin vind, dat gedoe rond 14 februari, hoop ik stiekum wel dat mijn brievenbus ongenadig kleppert komende dinsdag. Dat ik respect afdwing van de aloude Klepperman hier.
De laatste tijd krijg ik voornamelijk veel liefdesbetuigingen van de belastingdienst in de bus. Die weten mij met alle liefde te vinden. Genoeg blauwe briefjes derhalve. Betaal dit, betaal zus en betaal dit ook maar. Scheiden kost naast al dat verdriet en klotengevoel ook veel geld! Geld vliegt het huis uit!
Rowwen Hèze kan zijn hit bestel maar, bestel maar beter wijzigen in betaal maar, betaal maar! 
Maar goed te pas hoor, maak je over mij geen zorgen. Maar 12 februari wil ik vieren als mijn eigen en zelfbenoemde dag van de liefde. Kijkend naar dat glas halfvol in plaats van halfleeg. 
Zitten jullie ook niet op te wachten, al dat ge-emmer over liefdesverdriet. Geen mooier vermaak dan leedvermaak, of niet dan...haha Enne..je hoeft het niet te lezen hè. Zoals er een knop op je TV zit, mag je mijn stukkies gerust over slaan hoor. Ik slaap er geen minuut minder om laat staan een half uur.
Neuh, ik wil vandaag nogmaals een soort van liefdevolle dank-je-wel zeggen tegen Hakkers Autotechniek in Hardenberg. En in het bijzonder tegen Wilco Hakkers, eigenaar van deze toko en mijn voormalige buurman. Techniek is zijn passie. Sinds hij en zijn lieve vrouw Hilda naast ons kwamen wonen kwam onze auto voor onderhoud- en reparatie bij hem terecht. Eerder was ik bij Karel in mijn geboortedorp. Maar toen de auto op een ochtend de pijp aan Maarten gaf was Wilco die hem weer van Jetje gaf.....
Het was handiger en praktisch. Een kerel die handig is met auto's gewoon naast de deur, kopje koffie?
Mien Moe bleef wel bij Karel, al haar hele leven lang trouwens. Zo trouw als een viervoeter. 
Karel is gewoon een mooie kerel. Uut hetzelfde hout gesneden als Wilco. Wat ik oe brom!
Toen we nog gelukkig getrouwd waren, althans ikke wel, veranderde ik van baan. Zou een auto van de zaak krijgen in het pittoreske en mooie Ootmarsum. Had de Skoda Octavia ook al uitgezocht. Mooie bak, kon ik Nederland mee door crossen en misschien wel naar Leek in het hoge Noorden rijden?
Voor de eerste maanden huurde ik via Wilco een C1 voor een mooi vriendenprijsje. Bijna had ik een klap op mijn lease-auto gegeven toen ons contract voor het leven dus éénzijdig werd opgezegd door de andere partij! Het leek ook allemaal te mooi om waar te zijn, haha! Als iets te mooi is om waar te zijn is dat het meestal ook. Had ik toch kunnen weten. Eigenlijk is het mijn eigen schuld! Als je voor een dubbeltje bent geboren wordt je nooit geen kwartje....hahaha. Ik vind het nog steeds grappig!
Dacht: Laat die auto maar even zitten. Denk dat het geld wat ik nog had ergens anders harder nodig zou hebben. Huurde de C1 wat langer en gewoon tegen dezelfde condities. Top Wilko. 
Uiteindelijk na veel vijven en zessen. Vond ik, godzijdank, een baan in Hardenberg waar ik het super geweldig naar mijn zin heb....Dicht bij mijn kinderen, mocht er iets zijn etc...Lach mij soms de ballen uit mijn broek naast het feit dat er gewoon hard gewerkt moet worden! Keertje scheren, tuintje bijwerken? 
Maar achteraf kijk je een heilige koe in de kont. Achteraf had ik meteen die C1 moeten kopen, nu huurde ik 'm ruim anderhalf jaar!! Ach ja, als je alles van te voren wist was ik nooit aan het hele avontuur begonnen. Maar ik wist niet beter! Ach, zeggen ze dan, je hebt er wel twee mooie kinderen aan over gehouden. Daar zijn de meningen over verdeeld, wil ik graag een boom met jou over opzetten!
Geintje natuurlijk, ik meen het wel serieus, zegt deze boer met kiespijn! Je moet mij met een korreltje zout nemen hè.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Wilco stopte maar niet met mij op de goede weg te helpen.
Hij is naast ondernemer ook een bijzonder mens! Want, jullie weten dat ik totaal geen verstand van auto's heb, vroeg hij volgens mij absoluut niet de hoofdprijs voor de C3 die ik momenteel rij. Wilco appte regelmatig, wat vind je hier van..of is dat wat voor jou, je moet er wel in kunnen zitten? 
Toen hij éénmaal mijn prijs wist schakelde hij wat tandjes terug en kwam wederom met allerlei opties! 
Als het vandaag even niet uitkwam, was morgen of volgende week ook goed! Fijn dat je zulke mensen kent die je, zonder dat je erom vroeg, je willen helpen om de juiste koers te varen. Een mooie vorm van liefde zonder klef te worden. Iets voor een ander willen doen! Ik vond het heel eng dat mensen als bijvoorbeeld Wilco maar ook vele anderen deze vorm van affectie Toonde(n). De Hermans niet uitgezonderd. 
Mijn collega's zijn tevens van die mensen. Denk dat ik soms best wel eens wat ratel als een kip zonder kop wat ze al niet eerder hebben gehoord. Niet dat ik mijn hele ziel- en zaligheid bij hen uitstort maar toch, je bent wel vijf dagen, acht uur met elkaar opgescheept. Ach, je begrijpt misschien wel wat ik bedoel! Praten zonder woorden, zegt soms zoveel meer. 
Papa, zei Moos van de week. Jij hebt echt wel een mooie auto. Ja, dat heb ik..Moos. Ook dikke tevreden mee. Alles doet het. Het gaspedaal, als je 'm intrapt en de rem als je ergens wilt stoppen. 
Ik vond het bijzonder. Weet op het moment U het niet zo goed onder woorden te brengen maar Wilco is een bijzonder mens met het hart op de juiste plek. Dat klopt ook! Tuurlijk is hij geen liefdadigheidsinstelling maar naar mijn bescheiden mening had ie meer kunnen vragen voor mijn C3.
Tuurlijk, heb de ballen verstand van auto's maar toch. Ik vind het bijzonder hoe mensen je soms door een moeilijke periode heen willen helpen.
Nu was het min of meer iets financieels, zonder er iets voor terug te vragen. Kom daar vandaag de dag nog eens om. Het is service met een grote glimlach. Wie goed doet, wie goed ontmoet. Dus ik beveel Autotechniek Hakkers, hier op bedrijvenpark de Haardijk, van harte aan. Denk dat Wilco veel goede mensen ontmoet. Kan bijna niet anders. Hij wil gewoon dat de mensen met een veilig en tevreden gevoel de weg op gaan. Bij hem komt er geen 'het wrak van de weg' van het voormalige tv-programma Kieskeurig langs. Een andere blik op de weg! Nogmaals dank, Wilco! 
Dat was het vandaag wel zo'n beetje. Hou het lekker kort vandaag, heb al weer teveel zinnen op het papier gezet! De meeste daarvan kennen jullie al. Zal de brievenbus leeg maken of heeft Moos dit al gedaan? Weer zo'n blauw briefje Pappa, gooi maar in de prullenbak! Geintje natuurlijk....!
Hopen mag altijd. Of niet dan? Misschien nog ff een paar uur slapen, kinderen liggen tevens nog te ronken. Ja, die heb ik er wel aan overgehouden. Elk nadeel heeft zijn voordeel hè. 
Het mooiste wat mij ooit is overkomen. Koningskinderen, ze hebben alleen de hofnar als Pappa gekregen. Ze hadden, net als ik, tevens geen keuze. Volgens mij zijn ze er wel tevreden mee....en zo niet, kom ik er vanzelf wel achter! Vroeg of laat openbaart zich alles. 
Ze zitten in hetzelfde schuitje en straks in onze C3. Onderweg naar later!
Fijne zondag. Joah, mag wel zo....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten