zondag 9 juli 2023

#NottingHardenberg!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'She, may be the face I can't forget, a trace of pleasure or regret.
May be my treasure or the price I have to pay.
She may be the song that summer sings, may be the chill that autumn brings.
May be a hundred different things within the measure of the day.
She may be the beauty or the beast, may be the famine or the feast.
May turn each day into a heaven or a hell.
She may be the mirror of my dreams, a smile reflected in a steam.
She may not be what she may seem inside her shell.'
Uut 'She' van Elvis Costello (Nummertje op de Soundtrack van Notting Hill)

Moi, ben ik weer! 
Val maar weer eens meteen met de deur in huis.
Heb 'm trouwens net wagenwijd open gezet om die 33 graden van gisteren enigszins een beetje naar buiten te bonjouren voordat de kinderen wakker zijn. Want vooral Mouna vindt het niet fijn als 's morgens de deur open staat.
Schiet ze gelijk en onder flink protest onder de warme schapendeken, koud Papa! 
Enfin, heb een paar heftige weken achter de rug, een zelf gecreëerde eigen schuld-dikke bult situatie. Volledig te danken aan mijn sullige onhandige- en incomplete dommigheid! Heb mijn hoofd er niet altijd bij. De communicatie met boven en enkele andere afdelingen beneden aan mijn grote lichaam loopt niet altijd geheel vlekkeloos. Mijn hart staat vaak uit, geeft niet altijd thuis en anders wel mijn lieve kleine jongen! Ben vrij hoor.
Ze werken dan wel bij één bedrijf. De firma twee meter punt zes komma vier, maar staan nooit even bij elkaar te kletsen bij het koffieapparaat, zeg maar! Allemaal van die éénlingen, eigengereidde BV'tjes on the side. Een totaal niet op elkaar ingespeeld team. Het huidige Ajax, zeg maar!
Maar dat terzijde. Enfin. Ruimt Steijn de rommel op?
Het gedoe, wat ik Tinderen en daten noem, heeft de laatste tijd op een laag pitje gestaan. 
Had er niet veel skik van. Neuh, zelf niet lekker in het velletje - zeg maar vel - en ik vond het allemaal wel dikke prima. Vond en vind het voornamelijk ontzettend gedoe en veel van hetzelfde. 
Zoek gewoon een leuk iemand, verder niet! Schijnbaar vind je makkelijker iemand met één oog in het land der blinden of die speld dan een fijn iemand waar het gewoon leuk mee is!
Speelt The Clash ook nog eens Should I Stay or Should I Go, ik snapte vooral de ironie van het nummer toen ik iets behoorlijks stoms aan het doen was! Althans dat realiseerde ik mij pas achteraf toen het kwaad al was geschied. Heb ik weer....Kop d'r bij, jongen!
Het was dit keer niet eens Bachhus die mij de das omdeed maar drie dingen die ik schijnbaar tegelijk wilde doen! 
Ben er echt niet voor in de wieg gelegd, leuk doen tegen vrouwen waar ik niet eens aardig tegen wil zijn. Zoals Eg ooit zei: Ik doe het niet voor mijzelf. Hij destijds voor de voetbal, ik eigenlijk voor Moos en Mouna. Ik gun hun vooral een nog leukere papa die blij wordt van het feit dat iemand hem ook de nodige (vrouwelijke) aandacht geeft. Snappen jullie het een beetje? Na twee jaar zit de klad er nog steeds aardig in, als je begrijpt wat ik misschien bedoel! Niet mijn keuze maar je hebt er wel mee te dealen. De pot verwijt allang niet meer de ketel. 
Maar goed, dwaal weer eens ernstig af. Ik zat na weken weer eens op die Tinder-app! 
Swipen naar links is geen belangstelling, Swipen naar rechts is dat je iemand leuk vind of begint te vinden. Je hebt meestal alleen nog maar het plaatje compleet.
Normaal gesproken Swipe ik zo'n beetje 11 van de tien keer naar links. Niet dat ik zo hoge standaard heb maar het trekt mij niet zo...Kan het niet uitleggen maar iets moet mij meteen pakken. Niet arrogant bedoeld hoor. Ik vind niet zo snel iemand leuk, echt leuk! Wat zegt een foto überhaupt? Hebben jullie misschien ook wel weer gelijk. Maar al 51 hè, ongelooflijke haast zal ik maar zeggen...hahaha Not!
In het begin maakte ik ook al de fout. Zat ik iedereen te liken, terwijl dat niet echt het geval was. 
Kwam ik tevens van een koude kermis thuis. Maar na enkele weken niet op Tinderen te zijn geweest was het bij mij helaas niet als fietsen. Met andere woorden, dat je iets niet verleert! 
Ik was dat hele digitale daten wel ff verleerd! Doordat ik een tijdje niet op Tinderen was geweest stonden er behoorlijk wat dames in de spreekwoordelijke wachtrij. De ene na de andere passeerde vrolijk de revue. Ik dacht ze allemaal naar links te swipen, naar de uitgang! 
Ai, niets was minder waard. Ik likete iedereen dus. Niet alleen de mindere goden, maar ook te mooi, te jong, te onbereikbaar, te eredivisiewaardig, te ver weg etc. Overal waar te voor staat is niet goed, behalve Tevreden en Ted de Braak. Maar snorremans was nergens te bekennnen, die swipe ik trouwens meteen naar links. Echter swipete ik nu alles naar rechts! Dat was niet handig. Niet echt! Neuh...
De enige die ik wel leuk vond, door de APK kwam, swipete ik dus naar links....Naar de eeuwige jachtvelden. Heb ik zo een potiëntele kandidaat de mist in laten gaan....? 
Maar de laatste weken heb ik veel schade moeten herstellen. Tuurlijk, het gros van de vrouwen reageerde gelukkig never-nooit-meer op mijn like, gelukkig maar! Dat was ook niet de bedoeling trouwens. 
Ik weet eigenlijk niet wie ik allemaal heb geliket en die ook nog mijn stukkies lezen. Sorry, Sorry....
Niet dat ik geen belangstelling had, nou ja, eigenlijk ook (weer) niet! Of toch ook wel weer, weet ik veel! Jemig, wat een gedoe zeg. 
Dat hele tinder- en date gedoe. Echt waar, geef mijn portie andermaal maar weer aan Fikkie. 
Maar, helaas, niet alle vrouwen lieten het er bij zitten. Sommigen antwoorden serieus op mijn likes!
Dan ben ik ook nog zo netjes om één en ander uit leggen. Nou, waar ik in godsnaam mee bezig was? 
Snapte ik dat Tinder wel? Hoe kon ik zo achteloos met haar gevoelens om gaan? Zo ver woonde ze toch niet van Hardenberg? Kreeg bergen kritiek en wat niet meer zij over mijn persoontje heen! Daar lusten de honden geen brood van. Vrouwen die boos zijn, zijn niet zo lief. Wat ik oe brom!
Kreeg zelfs een melding aan de broek! In teveel blauwe damesogen was ik een persona non grata! 
En ik weet niet eens meer hoeveel vrouwen ik onbedoeld heb geliket voordat mijn hersenloze brein wakker werd! Met andere woorden: Het werd een hele 'Clash' de laatste weken tussen de vrouwen op Tinder en mij. Een strijd die ik bij voorbaat al aan het verliezen was! Het kabinet viel, gelukkig krabbelde ik wel met veel pijn en moeite weer op. Overleefde ternauwernood de motie van wantrouwen! Gelukkig bijna zomerreces! 
Grappig om aan je zoon van tien uit te leggen wat het daadwerkelijk betekent als het kabinet valt.
Kunnen ze dan niet weer opstaan? Logica pur sang. Ze mogen van mij blijven liggen, Moos. 
Snap het Papa. Jij vind die Rutte al jaren niks hè. Ik hoor je wel eens klagen over hem! Haha, ze horen meer dan je denkt. Ze onthouden ook best veel! Wie is dan wel een goede Minister-president, Papa? Tja, zeg het maar. Zou jij dat willen doen, Papa? Pas niet in de bankjes, Moos. Te lange benen!
Should I Stay or Should I Go! Ik moest er ook wel weer om lachen....Nogmaals, ben niet in de wieg gelegd voor dat daten en zoeken naar iemand die mij net zo leuk gaat vinden als ik haar!
Die andere is mij, bij wijze van spreken, aan komen waaien, dat beviel mij stukken beter....
Ach, ik trek geen volle zalen maar laat ze op één of andere manier nou ook weer niet bepaald leeglopen. Tis maar net hoe je alles bekijkt. Maar Tinder en ik waren de laatste weken echt geen gelukkig huwelijk. Vaker met het bijltje gehakt! Spaanders genoeg derhalve.
De digitale snelweg is vooralsnog niet de mijne. Rij liever over zo'n echte en mooie zoab alsfaltweg. Onderweg naar iemand toe. Onderweg naar later. Dan wil ik alle kanten op. Links, rechts of gewoon rechtdoor. Maakt mij niet uut, soms kun je met mij alle kanten op. Behalve de goede. Tinder mislukkingen wat dat betreft zat! 
Notting Hardenberg, of beter gezegd, voorlopig nog Nothing in Hardenberg!
Bleef afgelopen donderdagavond hangen in de film Notting Hill. Een film uut alweer 1999. Pak de paling maar in. 
Volgens mij al flink wat keren gezien maar ik kan die mooie lach en dito oogopslag van Julia Roberts maar niet weerstaan. 
Bleef hangen op de bank. Ze speelt een actrice maar ook de girl next door met verve. Ik heb iets met schilderen en de jaren negentig, dus bleef ik kijken. Had toch niks te doen, net weer een vrouw beledigd op Tinder. Althans dat vond zij dan. Ik vond het wel meevallen. Ben het toch vaak snel met mijzelf eens.
Ja, sorry, verkeerde kant opgezwaaid euh geswiped....(wat een oen ben je toch, jij ook nog een fijne dag, uut dat ding. Gewoon ik Hugh zijn en jij Julia?). Niet alleen haar naam is mooi.....
Noem mij een stuk oud verdriet, een natte dweil of whatever. Ik ga gewoon goed op zulke films. 
Duik vervolgens met een goed gevoel het bed in. Het schone bed, fris dekbedje. Een ongelukje van Mouna die nacht er voor noopte mij tot enige actie. 
Ik heb iets met dat soort vrouwen. Had ik ook met Michelle Pfeiffer en Hale Berry! 
Die eerste oogopslag. Meteen verkocht! Zo onbereikbaar als de neten, maar toch! 
Zulke kom je niet tegen op Tinder. Neuh, die zijn allang onder de pannen bij type's als een Hugh Grant of de Brad Pitts van deze wereld.  
Lucky Birds! Ach, liet mij mooi gaan. De film Nothing Hill toverde één van die zeldzame glimlachen rondom mij mond. Die lach van haar, van Julia. De TV was net breed genoeg. Ze straalde van oor tot oor. Je kon mij donderdagavond wegdragen, ik was geworden tot één natte dweil...Teiltje?
Dat nummer van Elvis Costello, She! Oh, kippenvel. The Clash was even mijlenver weg! 
Tuurlijk ken ik 'm ook in de Franse uitvoering van die Charles Azenour of vour of hoe heet die chansonier ook alweer, geen zin om het op te zoeken. Vind Franse nummers goed te doen, zeker nu de Tour de France weer op Radio 1 te beluisteren is. Geen idee waar de Brels, Bruels en/of Clercs over zingen. Kan over sleutels of het vlakke land zijn maar als Elvis Costello het zingt snap ik het tenminste nog en kan ik het redelijk volgen. Rock the Casbah komt langs, ik verzin het niet! Maar dat terzijde.
Gewoon leuke film. Zo kom ik mijn 'eenzame' avonden wel door. 
Moet je altijd schrijven? Dat vroeg iemand mij van de week. Ik hoef niks, maar ik leg het mij wel min of meer op. Ook een soort van therapie hè! Maar ik wil het voornamelijk luchtig houden, lukt niet altijd merk ik wel aan sommige reacties van jullie. Nogmaals dank daarvoor! Dat tussen de zinnen doorlezen lukt mij ook niet altijd! Soms is het wat het is! Kan het niet mooier of leuker maken dan het is!
Mis gewoon een Julia Roberts in mijn leven. Ze hoeft niet zo knap te zijn maar wel getooid met zo'n mooie glimlach. Ik heb echt wel een paar mooie dames naar rechts geswiped maar voorlopig laten ze mij nog links liggen. Vind zelf deze laatste zin wel goed gelukt! Haha, laat maar...
Ben hartstikke blij als de kinderen er zijn! Je maakt wat mee, de helft schrijf ik niet eens op!
Gisteren lagen wij ook weer dubbel. En gisteravond dansten Moos en ik op muziek van The Counting Crows achter het huus! Ik een beetje aan mijn theewater en Moos aan de appel/perensap van 't werk. 
Hoe mooi kan soms het leven zijn! Moos een beetje verhalen over de achtergrond van nummers!
Hoe ze ooit zijn gemaakt en waarom? Frank Boeijen kwam daarom langs met ZwartWit! Had ie iets over gelezen. Mama's Gun met lookin' for Moses. Dat Moos eigenlijk van Mozes stamt. Mama's Jasje uit België. We vlogen zo'n beetje heel Europa over in vogelvlucht. Herbert kwam langs met Der Weg. Reinhard Mey met Gute Nacht Freunde maar we sliepen nog lange niet! Met Bruce waren wij ineens in Amerika en even later met Bowie en ahum...euh Spandau Ballet in het Verenigd Koninkrijk. Het werd later en vanzelf zondagmorgen. 
Net zoals ik woensdagavond nog niet wilde slapen met Mouna toen zij bij mij was en Moos op kamp was! Ze swipete niet naar links of rechts maar eiste wel volledig haar Papa-tijd op tot de laatste seconde. 
Ik heb het idee dat ik niks mis als die twee bij mij zijn! Maar voor mij zijn 's avonds de cirkels niet vaak rond. Knaagt er iets in dat achterhoofd van mij, maar wat precies, dat weet ik niet! 
Dan swipe ik ook nog eens de verkeerde kant op en haal mij van alles op de hals! 
Regeren is vooruitzien! Het kabinet is hier niet gevallen, staat nog mooi recht overeind in de kamer. Gek genoeg herinnert mij dat niet aan haar! She deed dat ook niet! Eerder wenste het nummer mij donderdagavond iets van vooruitgesneld succes. Denk ik....Een soort van voorbode.
Dat ik gewoon moet blijven proberen, steeds weer opnieuw. Niks mooiers as dat! Behind Blue Eyes (The Who), welke lijst heb ik vanmorgen aangeklikt? Nu komt London Calling. Hoe dan? 
Wellicht beetje teveel The Clash geluisterd. Zal Golden Brown ook nog wel voorbij snellen! 
Als je maar naar de juiste kant swiped......De juiste richting kiest! Misschien heb ik haar al wel gezien of ontmoet. Je weet het niet! Tijd zal het leren, wat voor jou de goede tijd is kan voor haar net te vroeg komen of te laat. Ik lul ook maar raak voor een knaak. Net meldde zich nog iemand op Tinder die mij terug heeft geliket, zal haar vriendelijk vertellen dat wat mij betreft de deur reeds dicht zit! 
Inderdaad Roxy Music/Bryan Ferry - More Than This!
Genoeg frisse wind om mijn hoofd, de rook is weer verdwenen. Dank u! 
En neem deze flauwekul van vandaag wel met een korreltje zout, alsjeblieft....haha!
Fijne zondag. Joah, mag wel zo! 




2 opmerkingen:

  1. Elvis Costello, zeker niet verkeerd, 'Good Year for the Roses', denk dat je die wel kent en oke vindt.
    Verhalen achter de muziek, google es op de totstandkoming van de hoes van Appleknockers Flophouse van Cuby (kleine rel in een dorpscafe in een Drents gehucht, Zweeloo, meer vertel ik niet). Verhaal achter een nummer. Sweet Home Alabama antwoord van Lynyrd Skynyrd op Neil Young's Southern man. En wat te denken van het nummer Ohio (Niel Young), als aanklacht tegen het optreden van de politie tegen een vreedzame studentendemonstratie. Och man, het verhaal achter de muziek, vaak boeiend! Nou eh..., tot kijk maar weer, ouwe Tinder-terrorist!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elvis heeft sowieso fijne muziek. Ik ga googlen...volgens mij weet ik er wel iets van, moet ik diep graven in mijn geheugen. Kroegmoat is fan van Cuby, zelf ook eens geweest op een zondagmiddag in het Podium.
      Van Lynyrd Skynryd ken ik toevallig het verhaal, één van mijn collega's is een grote (blues)fan en onderweg naar België hier in onderwezen. Ik vind het geweldig zulke dingen...Spreek oe

      Verwijderen