zondag 20 augustus 2023

#AlfredAnders!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'When your secret heart can't speak so easily.
Come here darlin' from a whisper start, to have a little faith in me.
When your back's against the wall, just turn around and you will see.
I'll be there, I'll be there to catch your fall.
So have a little faith in me, have a little faith in me.'
Uut 'Have a little Faith in Me' van John Hiatt.

Moi, ben ik weer!
Ben geen van Hooijdonk, ga mijn woorden niet rectificeren ook al schrijf ik soms de grootste onzin op!
Ben geen machine waar je een euro in de gleuf stopt en ie vervolgens doet wat jij wilt dat ie gaat doen!
Alles op 't automatisme, zoals deze is geprogrammeerd door knappe knoppen in een fabriek. 
Zelfs Femke Bol valt wel eens enkele meters voor de streep terwijl ze op koers lag voor wederom een gouden plak. Potverdikkemei, hoe dan? 
Bezig meestal het Pipi Langkous principe: 'Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het kan...'
Duzz niet! Ik denk het te moeten doen zoals ik denk het te moeten doen! 
Zeg niet dat het altijd goed is, of juist. Ik val gigantisch veel, struikel soms over mijn eigen benen al wandel ik meestal. En iedere keer krabbel ik op omdat de eindstreep nog (niet) in zicht is! Dat ik verder moet ook al wil ik soms gewoon blijven liggen.
Ik moet wel, al het is alleen maar voor M&M.
Kop dr' veur en gaan met die banaan maar ik doe het blijkbaar op mijn manier. 
Zeg niet dat het (altijd) goed is! Jullie hebben gelijk, ik hoef niet alles op te schrijven, doe ik ook niet! Echt niet, niet alle hersenspinsels en gedachtengangen deel ik met jullie al lijkt het soms wel zo! Niet alles haalt zondags de eindstreep, laat best veel vallen voordat ik de streep passeer.
Kan een open boek zijn maar niet alle bladzijden sla ik om. Stond vorige week zondag weer eens voor het tribunaal, moest mij verantwoorden voor mijn daden (haha). Zo zwaar moeten jullie het niet zien hoor! Enkele lieve vrienden namen mij langs de meetlat! Wat ik bijzonder waardeer....echt!
Sta er open voor want 's morgens achter die tikgeit besef ik niet altijd wat ik schrijf, ik ben het snel eens met mijzelf en ondergetekende. 
Het is goed dat er spiegels voor mijn kanis worden gehouden, graag zelfs! 
Dat er ook anders naar mijn woorden kan worden gekeken zoals ik ze misschien (niet) had bedoeld!
De buitenwereld hoeft niet alles te weten, doen ze ook niet, maar ik begreep de strekking van het verhaal. Vergelijkbare situaties kwamen aan bod. Hij doet het zo met zijn kinderen....ik niet, ik doe het anders. Dat klopt! Zij heeft het zo gedaan....ik niet. Ik doe het anders! 
Tuurlijk, probeer ik dingen te kopiëren van anderen maar ik doe het vervolgens wel zoals ik denk het te moeten doen! Wat past in het geheel. 
Soms komt het er uit en soms ook niet! Volgende keer weer proberen, denk ik dan! Nooit stoppen met proberen. Ik moet mij er wel lekker bij voelen...Snap je. 
Maar ik besef ook dat mijn schrijverij soms een compleet ander beeld van mij kan schetsen! 
Dat heb ik niet altijd door. De één vind mij dan zwaar op de hand terwijl ik het juist luchtig probeerde te houden. Sta echt open voor een nieuwe relatie al vertellen mijn woorden soms wat anders!
Dat kan kloppen maar klopt niet! Wellicht haakt potienteel relatiemateriaal hierdoor af. Tja, het zij zo...Dit is een gewoon een stuk Alfred.
Ik hou d'r van dat er goedbedoeld 'commentaar' komt op mien stukkies. Dat mensen het gewoon kut vinden. Je hoeft het niet te lezen hè. Ik laat het binnen fladderen in mien koppie. Boven in mijn hersenloze brein wordt het vervolgens tot een nieuwe brei verwerkt en dan zie ik wel wat een nieuwe dag brengt en welke herinnering ik dan weer kan gaan maken! Niet alles blijft hangen, Harrie wel!
#AlfredAnders! Loop gewoon niet graag achter de meute aan...Bij mij gaan er niet veel schapen over de dam omdat ik weet als ik het wel zou doen zoals hij of misschien zij het doet ik daar op het einde niet gelukkiger van word. De schoen gaat dan wringen.
Denk soms wel een beetje aan mijzelf. Ik kijk er niet zo vaak in maar als ik een keer in de spiegel kijk wil ik zien wat ik tevens voel in dat 2 meter komma zes punt vier lange lichaam....Snap je?
Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil eigenlijk hetzelfde als iedereen maar dan toch net ff Anders!
Ach, al een nieuwe bril besteld bij Hansie Anders. Wie weet ga ik het dan wel compleet anders zien! 
Misschien scherper! Nog twee weken mijn oude ik, dan gaat er misschien wel een compleet nieuwe wereld voor mij open. Ik teken er gelijk voor, de deur is open en anders de schutting wel. Daar is vaker potienteel relatiemateriaal door naar binnen gekomen. 
Anders doen.
Sprak van de week een bevlogen ondernemer die het ook anders doet! 
Niet dertien in een dozijn. Vond het een inspirerend verhaal. Dat hij vanuit zijn achtergrond anders zijn klanten benaderd dan wat blijkbaar gangbaar is in deze branche. Het gaat hem allereest om de mens, niet om bakken vol geld. Hoe hij mensen werft, hoe hij een klus aanvliegt. Geen grijze muis derhalve. De kop bewust boven het maaiveld uitsteken. Geen machine willen zijn, zelfs Femke Bol kan vallen hè! Hij doet het zo! Prachtig toch! Eerst wandelen dan wellicht handelen....Mooi verhaal. 
Toen ik weer terug op het werk was draaide Veronica een nummer van good-old John Hiatt. 
Have a little faith in me. Dat is misschien wel alles wat ik op dit moment vraag. Heb er vertrouwen in dat het goed komt. Al geloof ik het zelf niet altijd, haha. One Fine Day!
Ik heb wellicht een langere aanloop nodig. Was in de voorbereiding ook nooit de snelste met hardlopen. Maar, ik kwam nooit als laatste over de streep, viel nog wel eens, maar ik was nooit de eerste! Zat notabene op een voetbalclub anders was ik wel bij de atletiek gegaan als ik zo graag wilde hardlopen. Snap je. 
Hij spits, ik doelman. Hij vond en vind het doel veel makkelijker dan ik ooit deed, ik moest juist voorkomen dat ze het doel achter mij vonden! Misschien wil ik wel teveel vasthouden, misschien ben ik wel een echte keeper. Een oude romanticus, kijk ik teveel films waar het altijd goed komt! Ik hoor mijn ploeggenoten al schreeuwen: Wou dat je dat vroeger wat meer had gedaan, ballen vasthouden. Nu probeer ik alle ballen hoog te houden....haha. Dan gaat er nog wel eens een vaas stuk, of niet Moos?
Ik doe het Anders! Zoals Langkous ooit zei: Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan. Daar geloof ik nog steeds in. Krijg er ook energie van. Ik werd gelukkig niet veroordeeld maar kreeg opnieuw de vrijheid om te doen wat ik denk te moeten doen! Nogmaals dank vrienden, huilde van blijdschap op de terugweg omdat jullie er gewoon zijn voor mij. Dikke kus! 
Wil graag dat mijn kinderen gelukkig zijn ondanks dat er geen gezin meer is. Wij doen het anders nu!
Gezin werd onzin, vond ik een leuke woordspeling. Not? Ok....Prima hoor. 
Tuurlijk wil ik wakker worden naast haar, blond - bruin - zwart - rood - geel - maakt niet uit! 
Kusje op je neusje...De zon zien opkomen, mijn vingers door je haar. 
Als ik het misschien anders had gedaan had Cupido wellicht al raak geschoten aan de Voermanstraat...weet ik veel, gemiste kans? 
Heb er maar vertrouwen in en als je dat niet hebt ook prima! Ben net Olof, alles prima!
Maar ik wil niet zoals Femke of Sifan Hassan vlak voor de finish vallen, heb al vaak genoeg verloren.....
Deels door mijzelf, blunderde nog wel eens en deels door anderen. Wil gewoon op mijn manier de eindstreep halen! Daarom bracht gisteren Wende op Lowlands de boodschap over, mooi mens!
Kon gisteren daarom ook dubbelop genieten van het biertje uut Otterlo wat Moos voor mij had meegenomen van vakantie. Super jongen. Hij kwam deze Tripel samen met een mooie maar zware Quadruppel zelf even langs brengen met zijn zusje. Wat een geluk heb ik toch!
Ik dronk gisteravond op al dat geluk maar vooral op Mouna en Moos! 
Sifan viel, Femke ook....Toch hebben ze voor mij gewonnen omdat ik het af en toe gewoon anders zie!
Straks helemaal met mijn nieuwe bril. #AlfredAnders!
Ga wandelen....steeds dichterbij de streep!
Vertrouw er maar op! 
En zo niet? dan heb ik weer mooi onzin lopen te verkondigen. 
Er is geen bal aan zonder jou....(dus kom maar op)
Volgende week weer echt onzin!
Vertrouw er maar op! 
Fijne zondag. Joah, mag wel zo!



2 opmerkingen: