zondag 16 juni 2019

MonkeyTown Hardenberg

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Just a perfect day. Drink Sangria in the park. And the later when it gets dark...we go home.
Just a perfect day. Feeds animals in the zoo. Then later a movie too, and then home.
Oh, it's such a perfect day. I'm glad I spend it with you. Oh, such a perfect day. You just keep me hanging on, You just keep me hanging on.
Just a perfect day. Problems all left alone. Weekenders on our own it's such a fun.
Just a perfect day. You made me forget myself. I thought I was someone else, someone good. Just a perfect day.'
Uut 'Perfect Day' van Lou Reed.

Hoi, ben ik weer.
Ondertussen was ik op zoek naar perfecte dagen. Met terugwerkende kracht geleerd van iemand die er jammer genoeg niet meer is. Gisteren namen wij respectvol afscheid van tante Harriët. Hoop is een kwaliteit van de ziel en hangt niet af van wat er in de wereld gebeurt. Hoop is niet voorspellen of vooruitzien. Het is een gerichtheid van het hart, voorbij de horizon verankerd. (Vaclev Havel, red.).
Vanmorgen vloog ze nog....Van het begin tot het einde onderwees Harriët mij nog gewoon even in een klein uurtje op verstild Kranenburg wat laatste levenswijsheden. Voelde mij net een spons, absorbeerde alles. Eeuwig dank daarvoor, wat was je en ben je toch een hartstikke mooi mens!
Het was een perfecte dag zoals Lou Reed 'm ooit bedacht moet hebben, van bovenaf gewoon liefdevol geregisseerd door een vrouw die als een nooit vergeten koningin op haar troon zal blijven zitten. Vannacht schitterde haar ster warempel al aan de blauwe hemel.
Hier hielp geen medicijn tegen....en in de verte blafte een trouwe herdershond. Waarvan Akte!
Afgelopen vrijdag besloot ik als tijdelijk alleenstaande vader (nog 3 dagen, red.) samen met Moos en Mouna in al mijn ondoorgrondelijke wijsheid op zoek te gaan naar een perfecte dag voor ons drieën!
We vonden 'm in downtown Rheeze, wederom zou ik zeggen... Nu iets verder de grote Beltenweg op richting Hardenberg.
MonkeyTown Hardenberg. Een absolute aanrader.....Voor een perfecte dag in de geheime taal van de kinderen!
Klokslag, euh....Nou ja iets later. Een paar minuutjes over negenen arriveerden wij bij het net geopende Apenstad. Moos vertaalde het later even aan Oma....Google Translaatje in hoogsteigen persoontje.
We waren incognito, we hadden ons niet aangemeld. Moos zei tegen het lieve meisje achter de kassa dat Papa en zijn zusje er zo aankwamen.
Het rook er nog naar nieuw. Maar de eerste indruk was meteen super. Een (nog) bijna lege overdekte speelhal lachte ons toe. Een perfecte dag leek het te worden en zo blij dat ik het kon delen met mijn kinderen.
In de auto hadden wij onze tactiek al besproken. Mouna zou het peutergedeelte (tot 4 jaar) voor haar rekening nemen. Moos sloeg rechtsaf naar de klim- en speeltoestellen vanaf 4 jaar en ouder. Ondergetekende zou de overige randzaken beoordelen en onderwerpen aan het kritische oog.
Bijvoorbeeld het testen van de bonenkoffie, de funbowling en/of de WiFi wel goed zou doorkomen hier in het mooie en rustieke Rheeze.....
Moos kreeg meteen hulp van Cyriel uit groep 4. Het jochie, gestoken in het uittenue van Ajax met nummer 22 achterop, speelde eveneens een thuiswedstrijd in zijn eigen Hardenberg. Al snel klauterde beide belhamels als fulltime apen door, langs en over allerei bijzondere obstakels...New kids in Town.
Mouna wenkte mij. Zij durfde nog niet alleen van de glijbaan af, maar na de eerste keer glijden wist ze waar Abraham de mosterd haalde. De WiFi werkte als een tierelier en ik bracht snel Curacao op de hoogte ook al was het daar nog midden in de nacht. Als San een blik op haar telefoon zou werpen was het eerste wat ze zag twee van haar ...euh herstel drie van haar uitgelaten kinderen. Want inmiddels had ik de Cruijffies en Happy Socks in de hoek geschopt. Ik zat te genieten want MonkeyTown is een pure aanwinst voor Hardenberg en omgeving.
Wij mogen onszelf wel een beetje betitelen als ervaringsdeskundigen....Veel van die overdekte speelhallen van binnen gezien in Nederland, België, Duitsland en zelfs in Oostenrijk en Italië.
Van een kakofonie aan geluid vanwege een werkelijk hondsberoerde akoestiek (dagelijks medicijnen) tot dit net ontdekte pareltje aan de speelboom. Want MonkeyTown Hardenberg schoot vrijdag met stip de top drie binnen, nou ja het belandde door het kritische testpanel (Wij duzz) meteen op 1...echt wel!
Tuurlijk, alles is fonkelnieuw. Maar hier is goed nagedacht over het concept. Met aandacht voor alles, althans ik kon weinig punten ontdekken die minnetjes opleverde. Zag voornamelijk pluspunten. één plus één is drie! Leuk en vriendelijk personeel en een eigenaar die trots op zijn bedrijf is. Bowlen was fun, daarom heet het, denk ik, funbowling. Cyriel, Moos zijn kameraadje in het vierkante kwadraat, won met twee strikes en een spare. Moos was goede tweede. Mouna drie, terwijl ze zei dat ze echt twee jaar is (ik reken het goed). Papa Alfred werd vierde en laatste maar ik had wel een perfecte dag mede dankzij MonkeyTown Hardenberg.
Het meisje vroeg, toen wij na drie uur afscheid namen,  hoe wij het vonden. Nou, ben bang dat wij hier nog regelmatig naar toe (moeten) vliegen....Dik maar dan ook dik in orde! Testteam Dorgelo, drie man sterk, was het er unaniem over eens. Een perfect uitje. Een perfecte dag, hulde!
Dat waren de nieuwe haringen ook met de kibbelingen van Volkert Muys uit Bergentheim.
Het waren bijna allemaal perfecte dagen. Een kniesoor die zou letten op het feit dat Mouna in de douche poepte of dat Zagers bijna moest worden gebeld omdat Moos een hele WC Rol dacht te moeten deponeren in de pot in plaats van zijn eigen (stinkende) afval. Of dat hardnekkige borrelnootje dat toch had besloten om achter te blijven in de borrelzak na een avondje borrelnootjes eten.....
Dankzij of mede dankzij het feit dat San 11 dagen ergens anders was heb ik wel mijn kinderen nog beter leren kennen. Ik was er namelijk 24/7 bij. Pure winst als je het mij vraagt.
Tuurlijk had ik (beetje) hulp van mijn moeder en schoonouders, sommigen vinden/vonden dat ik mij er dan te makkelijk van af heb gemaakt. Je kunt ook andersom denken....Maar dat is soms een brug te ver.
Kwestie van gunnen!
Heb sowieso veel geleerd de laatste paar dagen. Niet alleen van Harriët, maar ook van anderen, van vrienden, van onbekenden maar vooral van mijn kinderen.
Kinderen hebben is het aller-allermooiste wat er is maar ook soms het aller- allermoeilijkste....
Het is geen wiskunde waar je van weet wat de gemene deler is van een som of de stelling van één of andere geleerde.
Ouders zijn nooit uitgeleerd en elke dag vraag je je wel eens af, doe ik het wel goed? Je slaagt niet als ouder met vlag en wimpel, bij mij aan het huis straks geen tas in de uitgestoken nederlandse vlag. Neuh, elke dag moet ik weer in de studieboeken duiken en is de praktijk gewoon de beste leermethode.
Waarom kan het bij een ander kind wel en gaat mijn spruit altijd rechtsaf als je links had verwacht...?
Whisful Thinking, misschien laten wij teveel zien of verbergt een ander teveel angstvallig haar of zijn zwaktes.
Ach, ieder huus hef zien kruus te dragen. En is het altijd makkelijk om naar anderen te kieken en vooral te wiezen.
Maar geef mij Moos en Mouna maar....ondanks alles, ondanks dat ik soms geen bloed meer onder de nagels heb zijn het wel onze eigen bloedjes van kinderen met al hun (on)gemakken.
Moos stiefelde vrijdagavond heldhaftig van de trap af om mij nog een laatste knuffel te geven...Beseffend dat hij ook niet alle wijsheid in pacht heeft. Boven op zijn (tijdelijke) bed naast onze tijdelijke buren hadden we een bijzonder goed gesprek van zoon naar papa en vice versa....Emo-momentje en hierdoor een meer dan perfecte dag.
Hij doet ook dingen en uitspraken en denkt dan pas na....Soms komt 'zijn' berouw redelijk laat na de zonde. Maar wat heb ik een paar mooie perfecte dagen met hem en zijn zusje gehad mede dankzij een beetje hulp van....misschien wel mede daarom!!
De waarheid zal wel ergens in de heg liggen. Als er iemand iemand in ere heeft ben ik het wel....en anders doe ik zoiets met terugwerkende kracht met inmenging van de hoofdpersoon zelf!
Het was een perfecte dag, een mooie dag voor de dood wat ik oe brom! Met een traan en een lach!
Een prachtig mooie dag.
Nu mijn vaderdagkado's maar eens uitpakken. Mouna is eindelijk wakker.
Kreeg vanmorgen trouwens al het mooiste kado uit Curacao door geappt.
Just a Perfect Day en zo blij dat ik deze perfecte dag met jou kon delen.....Liefde op afstand en toch ook weer niet. Just a Perfect Day!
Fijne zondag!
Joah, mag wel zo











Geen opmerkingen:

Een reactie posten