zondag 26 november 2023

#FietsenHok!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'This love is gettin' kind of dangerous, feels like it's a loaded gun.
My-my, it's turning like a cloud of dust, my heart always wants to run.
Oh, oh, oh-oh if you want a cowboy on a white horse
Ridin' off into the sunset if that's the kind of love you wanna wait for.
Hold on tight girl, I ain't there yet. 
No, I ain't there yet, White horse. 
Someday, maybe you could have your way, right now's just not the time.
Something a man just got to do, I wish you could change my mind. 
Uut 'White Horse' van Chris Stapleton. 

Moi, ben ik weer! 
Goh, werd het toch nog gezellig in Vroomshoop, of all places!
Toch geen zwart gat... 
Vroeger kwam ik er wel eens toen tante Gerrie en ome Gerard nog op deze aardkloot rondzwierven.
Was er nooit iets kwijt, ook niet vaak wat teruggevonden. Waarvan Akte!
Tot gisteren!
De zangert van de band vond het heel wat dat ie er stond na ruim 2,5 uur rijden. 
Met andere woorden, wat is dat Vroomshoop toch fucking ver weg. 
Als je het bekijkt van deze kant woon jij ook best een eind hier vandaan! 
Sinds gisteravond weet ik ook weer dat er maar 1 Golden Earring bestaat en dat zijn niet de heren van the Naked Truth. Ach, het was niet slecht hoor maar ik miste gewoon Barry, George, Rinus en Ceasar. . 
Miste de Bonte Wever Slagharen. Lag aan mij hoor, nogmaals, misschien is de wond simpel genoeg nog te vers.
Te veel mooie herinneringen liggen er ten grondslag aan al die keren dat ik ze live zag spelen. 
Ik heb het bijvoorbeeld niet met the Dutch Eagles. Heb de echte ook enkele keren mogen zien en een avondje zitten in het pluche bij deze heren van The Eagles gaf altijd de boodschap mee. 
Het lag ook gewoon aan mij. Het was niet mijn avond, had liever in Hengelo willen zitten maar deze stond al enkele maanden vast en het was ook gewoon donders gezellig! 
Met het Dijk cluppie op pad geeft altijd Schwung aan het leven, zekers nu en vooral gisteren.
Afpilsen bij Sevens van hetzelfde laken een pad. De Skuumkoppe zat er al in voordat ik er erg in had!
Toe maar....De zon gaat enkel onder zonder jou!
Het leven is mooi maar je moet het wel willen zien. Deze oude fietsenmakerswijsheid van notabene een kerel uut Vroomshoop gaf mij voorzichtig een draai om de oren! 
Hij verkoopt er nog steeds fietsen, Lucas Vroomshoop (LuVro), woonde eerst in Beerzerveld, nu huist hij hier aan de andere kant van de Vecht die koud was vannacht! 
Zag mooie dingen in een oogopslag. René die Freek bleek te heten en er waren er maar twee goed gisteren. Gert en ter Bekke! Geweldig! Ard en ik brachten Fero naar bed en namen nog een afzakkertje. 
Herkenning alom. Je gaat steeds meer mensen kennen als je ergens wat vaker komt! Ik reken het goed!
Had haar anders niet zo snel herkend maar zij was wel het eerste meisje wat ik ooit kuste. 
In het fietsenhok van basisschool De Hoekstee. Jolanda.....Toen had ze lang haar, vaak in een paardenstaart, nu een mooi kort kapsel. Goh, ruim 40 jaar geleden had ik haar voor het laatst gezien.
In klas 6 (nu groep acht) bij de laatste schooldag. Dag hoor. Zes jaar lang hadden wij met 10 anderen op de Hoekstee gezeten. Begonnen bij juf Visser, toen meester ter Horst (Gerrit) en de laatste twee jaar bij Henk Herbert. Wat een mooie tijd! 9 meiden en 3 jongens. Arjan, Gerben en ik....
Elke dag in een soort van walhalla. Met onze neus in de boter! 9 leuke meiden en waar Jolanda er één van was. Het was vaak stuivertje wisselen. De klas is helaas niet meer compleet, eentje is er al gaan hemelen. Springt boven over slootjes en soms valt ze er in, Dikke kus Ina, het gaat je goed.
Goh, in het fietsenhok. Eerst ik een kusje, toen zij een kusje. Die kerel van haar was er ook bij dus ik vertelde maar niet teveel details. Dat ik op een Gazelle zat en Jolanda op een Union! 
De banden vol met de wind. Haha, mien lijflied van Skik was toen al gemeengoed aan het worden zonder dat Daniël het wist dat het één van zijn bekendste nummers ooit zou worden...
Ze had nog altijd diezelfde lach en oogopslag. Het werd toch nog gezellig in Vroomshoop!
Was het maar 1978 of het jaar 1987 van vorige week! De wereld loopt op zijn einde maar niet gisteravond!
Zo'n beetje de hele familie van Teun en Johanna was inpandig. Mooie mensen, vaak met Teun vele bruiloften gelopen. Oberen bij Binnenmars. Bij Jan en Alie. Werkte ik ook soms samen met Annelies van der Weide, nu Hankamp. Mooi mens! Die kwam ook nog ff binnendruppelen. Gezellig joh!
Moet meteen denken aan Henk Potgieter. Dat heb je soms! Of aan de kranten van Henry. Aan vroeger dus.
Je hebt van die avonden die binnen no-time een halve kwartslag draaien en toch interessant worden!
Met woorden van een ander en fijne jeugdherinneringen. Leuk om Jolanda weer te zien, zag laatst Gerben nog fietsen. Zijn wij veranderd of toch ongeveer hetzelfde gebleven....? iig wat jaartjes ouder!
Ach, Long Blond Animal. The Twillight Zone, Radar Love, 45 miles...Ze gingen er in maar niet als koek. Als ALS er niet was geweest hadden ze nog steeds op dat podium gestaan Old Soldiers Never Die! Wat ik oe brom!
Het was laat vannacht. Ver na twee uur. The Naked Truth, je bent geen achttien laat staan dat jochie van 6 in het fietsenhok. 
De wereld leek destijds nog ergens op! Je had bijna elke dag Skik, de bande vol...Joah, het mocht wel zo. Nu, nu is het allemaal anders geworden. Het meisje wat ik zo'n beetje voor het laatst heb gekust, overal en nergens, is niet meer mijn meisje en ik mag elke dag mijn eigen potje koken....
Dit weekend niet de kinderen, ze gisteren nog wel even gezien. Dan wil ik ze het liefst meenemen naar huis, deur op slot, sleutel weg en red oe er mee......
Deze week ook weer! Nederland op z'n smalst! We maken ons al zorgen voordat er überhaupt iets van een plan is gesmeed. Buitenlanders denken nu ineens dat ze terug moeten en de NPO vreest dat ze niet meer mogen uitzenden. Ga eens lekker zitten in een fietsenhok met z'n allen, misschien wordt er dan nog wel gekust. Ze kon wel lekker kussen hoor.....Zij op haar Gazelle en ik op mijn Union! Er moet gewoon meer gekust worden. Ik sta dan graag vooraan.
Ik vind die klagers, die slechte verliezers van die lui die al maanden zien dat de buitenkraan lekt in hun tuin maar er niks aan doen en ineens verbaasd opkijken als je achtertuin veranderd is in een zwembad. Goh, hoe komt dat toch? Wat dacht je van die lekkende kraan....!!
Als je die maar laat lekken stroomt de boel vanzelf over, de grond is een keer verzadigd. 
En zich maar afvragen hoe heeft het zo ver kunnen komen dat de PVV de grootste is geworden.
Dan kruipen ze in hun pen en uiten ze hun zorgen. Het zooitje wat er is, is echt niet van gisteren hoor!
In Den Haag hebben ze geen fietsenhok. Daar kussen ze niet maar verzinnen ze de ene onzin na de andere. Ineens zijn ze wakker geworden terwijl ze al jaren hebben geslapen onder hun wachtgeld. 
Nu al oordelen voordat er stappen zijn gezet. Laten wij het toch proberen om het te proberen.
Wat er ooit was heeft ons ook niet echt verder geholpen. Ik heb niet op ze gestemd. 
Ik kleurde, nou ja Mouna eigenlijk, het vakje van Alwin te Rietstap rood. Jammer genoeg hebben ze maar 3 zetels gehaald, die zijn ook afgerekend door de zwevende kiezer....Alwin stond op vier. 
Ach, elk nadeel heeft zijn voordeel. Nu blijft Alwin gezellig wethouder hier in Hardenberg. 
Daar ligt ook nog genoeg uitdaging, wat ik oe brom! Succes Alwin, spreek je nog wel eens...
Goh, ik hoorde ook veel mensen droeftoeteren dat zijn geen mensen in hun omgeving kennen die PVV stemmen. Ik ook niet, nog niet. Niet iedereen spreekt zijn of haar voorkeur uit. Soms hoeft dat van mij ook niet, was ze anders nog bij mij? Haha....Hoezo er een potje van maken. Dan liever Margriet!
PVV kiezers zijn net Top2000 stemmers. Ik ken ook niemand in mijn naaste omgeving die haar stem uitbrengt op Bohemian Rhapsody van Queen. Toch staan ze elk jaar op nr. 1 te koekeloeren...
Hoe kan dat? Nou, dat dus...Ruim twee en half miljoen Ollanders hebben gestemd op de man met dat blonde haar! 
Nou en? Dat kan toch niet meer toeval zijn! Ok, ik heb de verkiezing niet gewonnen. Mijn kandidaat strandde in het zicht van de haven. Misschien hoeft hij daar helemaal niet ontevreden over zijn....Mag ie misschien zelfs blij mee zijn, achteraf gezien. Mooi wonen daar in Kloosterhaar! Zeker achteraf.
Slangenkuil daar joh, groene Mamba's zat daar. Daar wil je niet door gestoken worden laat staan gebeten. Liever de gebeten hond willen zijn in Hardenberg dan in het verre Den Haag.
Ik vind dat de PVV best wel linkse standpunten heeft. Woningnood, de zorg, hoger minimumloon! 
Tuurlijk is migratie een heet hangijzer bij dat cluppie van Geert maar zeg nou eerlijk, het is ook een probleem hoe wij ze allemaal moeten huisvesten laat staan opvangen. De boel de boel laten en de kraan maar laten lekken blijft sowieso dweilen met de kraan open. Nogmaals, Geert moet deals maken, compromissen sluiten.
Benieuwd wat er allemaal blijft staan van zijn ijk- en standpunten. Wie een herberg zoekt moet een kamer krijgen met sleutel. Er moeten oplossingen komen. Ik weet zo even ook niet hoe, gisteren leek het allemaal zo simpel. Lostte wij de (wereld)problemen op een bierviltje op en schudde ik een mooi meisje de hand. Allebei verloren en toch de dag gewonnen. Was iedereen voor, deden wij een plas, en gingen we over tot de orde van de dag. Maar ja, dat was gisteren....Toen verloren we ook van Banthum!
Potverdikkemei! Was ik daar misschien toch, onbewust, een beetje slecht te passe van....
Neuh! Het beeld was duidelijk. Wij waren een keertje Banthum en Banthum was Mainbarg! 
Schaap in wolfskleren.
Wij blijven de jager en de club VKV (vijf kilometer verderop) de prooi. Die moeten over hun schouders blijven kijken met dat ene linkeroog! Ik geef het je te doen!
Ach, dat was het wel zo'n beetje. Moet nodig naar de WC, de Skuumkoppe wil terug naar functie elders.
Zet de kraan maar uut. Er is genoeg water gevallen. Ik zit hier trouwens op het oude zwembad! Dat merk je altijd nog een beetje, je hebt hier iets eerder natte voeten dan enkele straten verder! Of droge schoenen kopen, dat kan ook natuurlijk.
Ze hadden de kraan iets eerder moeten sluiten! Tja, men dempt de put pas als dat kalf verdronken is,
Ik zeg fijne zondag! Zet The Golden Earring op, One Shot Away From Paradise! 
De echte Naked Truth! Back Home. Terug naar het Fietsenhok! Er moet meer gekust worden.
Fijne Zondag. Joah, mag wel zo....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten