zondag 18 februari 2024

#Vrouwe InFluEnZa!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'Ga maar staan dan, blijf niet langer binnen.
Je moet weer beginnen. Ach, je weet het, weet het, weet het.
Kijk me aan dan, alles ligt open.
Je mag weer hopen op iets beters, beters, beters.
En je weet het, je hebt al zoveel verloren.
Maar de weg ligt voor je, kilometers, meters, meters.
Je bent vrij om elke kleur te bekennen, het is tijd dat ze zien wie je bent.
Dus doe het dan, praat er niet meer over, maar doe het dan.
Twijfel nou niet langer, maar doe het dan.
En ik doe het dan.
Ik breng je tot het randje, maar doe het dan.
Ik geef je nog een zetje, maar doe het dan.'
Uut 'Doe Het Dan' van Bløf 

Moi, ben ik weer!
Nou, het was mij het weekje wel.
Mouna kwam zondag al niet fit naar de Voermanstraat met Moos in haar kielzog.
Maan- en dinsdag was zij goed ziek. Arm lief meisje. 
Dicht tegen jou aan, zo warm als een houten kacheltje. Kom maar lief.
Die dagen konden wij, Moos en ik, het nog enigszins binnen de perken houden. 
Ik slikte al strepsils en paracetamol uit voorzorg, toch gingen wij tevens de bietenbrug op!
Compleet met pek en veren.
Dinsdagavond lagen wij, afzonderlijk van elkaar, er ook helemaal af. Uitgeteld tegen de touwen. acht tellen.
Jemig. Van het ene op het andere moment greep influenza om haar heen. 
Ze moet wel vrouwelijk zijn, onzijdig sowieso niet en zeker geen mannengriepje want ze sloeg genadeloos toe en liet de meters van de temperatuurstaafje vol in het rood gaan. 
Ik klappertandde als een malle, wilde er mee stoppen maar ik had weinig te kiezen. 
Influenza nam de regie van mijn lichaam over, history repeating!
Dinsdag leek wel of ik buiten sliep in Fins Lapland. 2 paar Noorse sokken maar nog kreeg ik de voeten niet warm. Joggingbroek en hoodie an. Een nacht later was ik beland in een subtropisch zwemparadijs of zoiets. Ik had het warm joh, zweette als een otter en 's nachts om vier uur kon ik voor de tweede keer mijn beddengoed vervangen. Wildwaterbaan in de springbox. Hoe dan? De ene nacht zo koud, de andere zo verrekte heet....Dat moet vrouwenwerk zijn! Zweven als jenever en laten vallen als een steen.
Temperaturen boven de 40 graden en maar pillen slikken. Junkie XL. Van die witte hè, niet van die blauwe!
Gelukkig heb ik daar (nog) geen last van. Ik weet het trouwens ook niet, geen vergelijkingsmateriaal voorhanden. Hij hoeft niet zo vaak meer paraat te staan. 
Mien kleine jongen kijkt derhalve al maanden werkloos toe. Het word eens tied dat hij weer eens een keertje aan het werk gaat. Naar buiten met die handel, stijve nek oplopen en een verkouden neus.
Zakdoekjes volsnotteren. Laat je zien Kerel!
Zal 'm eens aanmelden bij het UWV. Moet ie verplicht 4x per maand solliciteren, laat 'm maar werken voor z'n geld. Moeten wij ook. Er op uit. Je moet wel offertes etc. uitbrengen als je jezelf aan de vrouw wilt brengen, of niet dan! Wat een gedoe! 
Moos hield gelijke trend met zijn papa. Bij hem zakte het donderdag ook richting normale waarden.
Alleen Mama ontsprong de dans. Zeker het sterkere geslacht, wat ik oe brom. Vrouw van ijzer en wij geen mannen van staal? 
Vrijdag bleef Moos nog een dagje thuis van school, uitzieken! 
Ik had mij fris gedoucht en geschoren, klaar voor Friday on my Mind! Schoentjes uit bij Ellen.
Laafde mij 's middags maar niet aan de wekelijkse VriMiBo, ff pas op de plaats. 's Avonds ook geen gekkigheid! Wel 2 voor twaalf. Mijn lieve collega's lieten mij niet in de steek en maakten het vaatje zonder mij ook wel soldaat! Gezellig was het ook zonder de gebruikelijke biertjes! Was niet aan maar stond zekers ook niet uit! Wij hebben altied wel wat te bepraten over televisies en zo....Je kent het wel. 
Net zoals gisteren. Beleefde het spelletje anders. Was nog niet in mijn natuurlijke habitat! Niet in mijn normale hum, als je begrijpt wat ik bedoel. Was er met de kop niet helemaal bij...
Had er ook niet veel fiducie in. Mariënberg is al maanden ziek, zwak en misselijk! 
Daar re(a)geert Vrouwe Influenza als een heuse knetterbiele.....Slaat werkelijk alles om haar heen! 
Ik voelde mij al niet lekker en naarmate ik dichterbij het Westerpark kwam bekroop mij het gevoel dat de wond nog wel even zou blijven stinken! De laatste tijd teveel zachte heelmeesters in Mariënberg en omstreken en die maken nu éénmaal stinkende wonden zonder dat ze het zelf beseffen. Met alleen Pappen en Nathouden blijf je geen 4e klasser.  Ik had er weinig vertrouwen in. Overkomt mij niet zo vaak. 
Als stukkiesschrijvert van de roodzwarte club moet ik toch altijd enige mate van positiviteit blijven behouden. Altijd het licht aan het eind van de tunnel blijven zien. De jongens en heren voetballers niet affikken want een week later moeten ze weer tot volslagen ontbranding komen....
Ben al niet meer zo kritisch, al vinden sommigen dat wel. Je had mij vroeger eens moeten lezen, spaarde ik niet veel mensen incluis ondergetekende. Toen kon je nog wat zeggen, waren we een paar dagen niet on speaking terms maar richting de zaterdag werd er altijd weer nieuw leven in voetbalvriendschappen geblazen. We moesten het toch samen doen. 
Maar gisteren voelde ik mij niet goed, niet senang genoeg! Was een stuk minder Dorgeloos....
Tuurlijk, naweeën van het feit dat ik er enkele dagen compleet af had gelegen. Nog pien in 't dak maar kon mijn ei niet kwijt. Ja, ja...voetbal doet wat met je. Bij mij wel. Gek hè.
De gesprekjes voor de tijd in de bestuurskamer gingen deels langs mij heen. Het ouwe jongens krentenbrood niveau werd ruimschoots gehaald maar het was net of ik er niet was. 
Als je er bent moet je er ook zijn. Ben wel eens vaker afwezig....
Maar blijkbaar had ik mij om niks zorgen gemaakt. Het liep wel weer bij ons vlaggenschip!
Een half elftal aan afwezigen maar ze gingen met z'n allen als de brandweer! Niet met altijd goed voetbal maar het leek weer ergens op! Er werd niet gescoord! Rome is ook niet op 1 dag gebouwd. We kregen ook eens geen doelpunt tegen. De winst van gistermiddag, wat ik oe brom.
Voelde mij nog niet kiplekker maar kreeg er wel weer zin aan. Was bewust met de auto gegaan. Dan bleef het aantal pretkegels tevens binnen de perken!
Was op tijd thuis. Keek eens in de spiegel die niet meer scheef hangt. Waar had ik mij nou zo druk over lopen te maken? Toch nog eens temperaturen, het is een uitgang hè, geen ingang wegens verbouwing achterom! 
Of van de week onbewust toch een klap van de molen gehad? Ik had ontzettend raar gedroomd van al die hallucinaties, wel of niet gecreeërd door al die verhogingen. Ga ik bijzonder slecht op!
Niet veel van deze zaterdagen gehad dat ik mij zorgen maakte over iets waar ik zelf weinig invloed op heb. Altijd geleerd dat je dan niet druk moet maken. Je verandert er toch niets aan.
Fietste niet naar Bergentheim maar haalde wel een patatje bij Rian. Voor het eerst besteld via het internet! Makkelijk ja. 
Zat op een zaterdagavond om zes uur (18.00) uur al gewoon thuis. Verslagje reeds getikt en wat nu? 
Het duurde nog even voordat ondermeer CCR en the Bee Gees begonnen te spelen...
Vrouwe InFluEnZa doet wat met je hè. Raar mens, snap haar niet zo....Waarom ik wel en zij niet!
Flink aan mijn theewater maar anders, nog steeds zweten! 
Ben misschien wel toe aan de nieuwe plaat van Lohues, zal eind deze maand wel af zijn.
Inspiratie deze zondag ver te zoeken. 
Irene Schouten deed mij gisteravond nog even juichen. Wilde al naar bed. Ach, die tien minuutjes deden het 'm ook niet meer. Ze viel in de eerste ronde op de massastart maar won uiteindelijk toch nog de wedstrijd. Het vuur moet blijven branden, de hoop mag niet vergaan. 
Ze snapte er zelf ook niet zoveel van. Mooi hoe zij zich haar zelf weer terugvond na een moeilijk sportief jaar. Daar heb ik wel iets mee....Tuurlijk, leuke verschijning maar als je niet kunt schaatsen heb je helemaal niets te zoeken op het ijs! Dus zie je mij niet snel op een ijsbaan.
Zij had het niet koud en ik vond het tijd om naar bed te gaan. 
Nu onder de pomp. Straks boterham met pindakaas. Vnd een goulashsoepje!
Ook wel eens lekker zo'n weekend waar je nergens druk over hoeft te maken.
Not my cup of tea, parkeer Vrouw InFluEnza straks buiten de deur. Dit is niet mijn droomvrouw.
Zij voedt niet mijn gedachten...Dit wordt 'm nie.
Had ook een keer kunnen overslaan net zoals ik eerder wel eens deed. 
Doe het dan!
Fijn weekend. Joah, mag wel zo...

2 opmerkingen:

  1. Hou Vrouwe Influenza buiten de deur Alfred. En open de poort van het Westerpark voor Vrouwe Fortuna.
    Succes met de snotterneus. Een jong lichaam herstelt snel..., dus het zal nog wel een paar dagen duren... ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal met je eens, Willem. Sinds vrijdag weer aan het werk maar nog steeds niet van harte...haha...Oud lichaam duzz

      Verwijderen