zondag 13 december 2015

Ik Ben De GeBruiksAanwijzing Kwijt.....

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'Are you hanging up a stocking on the wall. Is the time that every Santa has a ball. Does he ride a red-nosed reindeer. Does he turn up on his sleigh. Do the fairies keep him sober for a day. So here it is Merry Xmas. Everybody's having fun. Look to the future now. It's only just begun. Are you waiting for the family to arrive. Are you sure you've got the room to spare inside. Does your granny always tell you that the old songs are the best. Then she's up and rockin' rollin' with the best. What will your daddy do when he sees your mummy kissing Santa Claus' 
Uut 'Merry X-Mas Everybody' van Slade

Jezeke is geboren in een bakske vol met stro....Halleluja, hallo...Jezeke is geboren in een bakske vol met stro...Je verwacht het niet. Je zet iets aan op Spotify. The Best Christmas Songs Ever....of whatever. Dan verwacht je niet onze vriend uut België met zijn Herman Finkers Parodie. Kroamschudden maar dan op zijn Vlaams. Maar goed, het is nog altijd 100x beter dan op deze zondagochtend Mariah Carey met haar uitgemolken All i Want For Christmas is You....Kijk daar ging het eigenlijk gisteren ook al mis. De Warming-up muziek van ons aller eerste Elftal.....Als die Glijert van een Carey voorbij galmt met deze verschrikkelijke Evergreen dan slaat het je op de benen of andere onderdelen van het lichaam. Tuurlijk, snap ik volkomen dat het niet lag aan onze hardwerkende jongens in het veld. Het was gewoon een behoorlijke foute muziekkeuze.....Mijn muziek is niet de muziek van de heren spelers in het veld. Dat mag, dat kan....Geen enkel probleem mee maar als je vervolgens voetbalt als een natte Telegraaf ben je natuurlijk wel bij mij aan het verkeerde adres. Want kerstmuziek is natuurlijk Slade, is Sir Paul McCartney, is ofcourse John Lennon, The Pretenders, André Hazes, Youpie met zijn Flappie, U2, Bryan Adams en voor mijn part Band Aid en Wham met de destijds nog in de kast zittende George Micheal. Maar alsjeblieft niet die natte dweil van een Carey, dan sta je als club natuurlijk al achter met 1-0. Al kwamen wij wel eerst voor....Dat dan wel weer...Nee, ik verwacht dat Hans P. zijn huiswerk vannacht heeft gedaan en de onderste kerstboom boven haalt....Daar ging het natuurlijk volkomen mis...Die muts van een Mariah Carey, die heeft maar twee sterke punten en zelfs daar ben ik niet in geinteresseerd (met puntjes op de i). Kijk, heb je op het Sportpark ervaren jongens lopen. Die wel wat klappen van de zweep kennen. Bel ff, app desnoods ff...Zeg, Alfred wij zijn bezig met wat kersige muziek voor om de heupjes wat los te krijgen. Grote kans dat je dan zo van mij een halve top2000 opgelepeld had gekregen. Bertje M. had daar nog zeker Mud erbij gegooid. Harold de L. nog een nummer uut de gouden jaren Tachtig. Zelfs jullie medeleidert Robert B. had zich kunnen bemoeien met de muziekkeuze en had wat Venice, Matchbox 20 of zo opgeduikeld uit zijn archief. Maar de Technische leiding zag ik zelf met de handen in de zakjes licht swingend op de verneukerige muziek van die Carey uut Amerika...1 van de 2 zong zelfs zachtjes mee...Getverdamme!! .Daar zit een hele grote zee tussen, dat is niet voor niets....Sommige muziek moet gewoon blijven in de United States of America. Je ziet zo'n Barack toch ook niet in zijn Oval Office die Carey in de CD-speler stoppen, ze past er niet eens in maar dat geheel terzijde. Die gooit er wat verfijnde Gospel in, of wat Oleta Adams of die mooie donkere mevrouw die nu al bijna de tachtig jaar aantikt....Ach, hoe heet ze nu ook alweer....ik vraag een hulplijn, terwijl Moos slurpt aan zijn tweede Smoothie krijg ik het verlossende antwoord van lieve en mooie San: Aretha Franklin. 
Daar lag ik vannacht aan te denken. Zo rond de klok van half drie. Een kater miauwde buiten, het was een krolse rode kater met een zwarte staart. Ik stak een hand op en gooide hem de gebruiksaanwijzing toe. Kerst voor Dummies, kerst voor beginners....Ik snap het niet. Dat heet ook een stukje voorbereiding. De juiste muziek. Had ik vroeger al een discussie over met wijlen Eg Waayman, hij vond dat er marsmuziek moest opstaan.....Over Eg niets dan goed. Het duurde even maar wij kregen het toch voor elkaar dat er andere muziek over het Westerpark schalde. 
Vannacht gooide ik Slade de Hardenbergse nacht in. Merry X-mas Everybody. Hadden ze die maar gedraaid, daar wordt je ongemeen vrolijk van. Maar de gebruiksaanwijzing is niet altijd aanwezig. Jammer genoeg, ach wij draaien tot nu toe een lekker seizoen. Toch zit mij die gelijke spelen tegen Lemele en gisteren dus tegen Zelos nog altijd een beetje dwars. Het is net als je op de WC zit als je weet dat het er zit maar er niet uit wil geraken. Als je zit maar toch beter had blijven kunnen staan. Als ik alleen maar gezeik zie druk ik toch de grote knop in. Weet zo'n WC veel dat ik niet een grote boodschap heb gedaan maar alleen een kleine....Toch een beetje tegen de draad in. Van de WC heb ik ook geen gebruiksaanwijzing, net zoals zoveel dingen meer in het leven. Lekker toch. Jullie merken het al, had niet zo veel vandaag. Alles gaat eigenlijk wel op rolletjes. Als maar niet die Mariah Carey uit de boxen knalt, niet op het Westerpark en zekers niet in ons huus.....Dat vind ik zo Mainstreet. Dan moet ik het afkappen....Sorry Hoor, maar Carey kan echt niet meer....Die gaat regelrecht in de Jiskefet. Maar Bing Crosby blijft natuurlijk altijd welkom en straks druk ik nog een keer Slade aan. Want Slade blijft toch wel één van mijn favorieten.... 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten