zondag 2 juni 2024

#FestivalKriebels!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden, 

'There is no pain you are receding, a distant ship smoke on the horizon.
You are only coming through in waves, your lips move but I can't hear what you're saying.
When I was a child, I caught a fleeting glimpse out of the corner of my eye.
I turned to look but it was gone, i cannot put my finger on it now.
The child is grown, the dream is gone. 
I have become comfortably numb.'
Uut 'Comfortably Numb' van Pink Floyd. 

Moi, ben ik weer! 
Gisteravond, net een half uurtje thuis van (wederom) een geweldige dag. 
Gewonnen met de voetbal, we zitten in de finale. Mooi man!
Kinderen zijn dit weekend hier, waren mee naar Random Live. Allemaal fijne bandjes.
#Festivalkriebels
Ik heb ze al heel lang maar de appel valt gelukkig niet ver van de boom. Hier in ons tijdelijk paradijs.
Zij houden er ook van, Moos en Mouna. We denken Eva voor het gemak maar even bij.
Glaasje ranja, beetje luisteren naar muziek, oordopjes in en een hamburgertje van de plaat. Af en toe kwamen ze even kijken of Papa nog redelijk nuchter was. De tuinslang roerde zich gelukkig niet!
Giet mooi kinderen...Papa heeft een goede dag.  Het meeste gerstenat valt dusdanig in goede aarde...
En weg zijn ze weer. Voetjes in het zand, spelen met de jongens van GJ & Mandy!
Mooie afsluiter van de zaterdag die toch al niet kapot kon.
Kwam dus thuis. Mocht nog even een verhaaltje tikken over de strijd tegen HTC uut Zwolle.
Wij harkten een keurige 2-0 zege bij elkaar. We schoffelden naar hartelust tegen de Tuinders, ze kregen weinig poten aan onze roodzwarte trappers. Lekker wat volk op het Westerpark. 
Allemaal lieve mensen, sommigen kwamen zelfs uit PrayingHouse. Zag de snor al van ver...!
Dochterlief ook mee, mooi duo! The Brandos gingen zachtjes spelen in mijn hoofd! Kriskras...
Zat achter mijn laptop, ff snel het verslagje schrijven dan mocht Mouna naar bed, wilde ze niet maar moeten is soms ook wat, lieverd. Tis al laat. Zij overleefde notabene half gebakken het Random Live Festival.
Ze belandde ongevraagd in de heg. 
Meestal is Papa dat met een slok teveel op, wat zat er toch in die ranja? Had een onverlaat er stiekum wat Beerenburg of Wodka doorheen geflikkerd? Lollig doen anno 2024? Zeg het maar..?
Neuh, bij het scheiden van de spreekwoordelijke markt nog ff wat troubles in Paradise.
Bar & Booz speelden net één van haar geweldige laatste nummers, bijna tied om naar huis te gaan.
Lag Mouna ineens in de heg. Wel of niet geduwd? Dat is de vraag. Maakt ook niet veel uut, ze lag er wel in en dat lag niet in de planning. Neuh...
Beste schaafplek op haar lieve kleine buikje. Dat deed flink wat pijn, snapte ik helemaal. Aaaaaaah
Zo zielig. Op naar de EHBO, die waren ook langzaam het kamp aan het opbreken maar hadden meteen tijd voor het lieve meisje. Top! Veel konden ze niet, even wat desinfecteren (schoonmaken, ok) en een gaasje en wat verband er op. Zo komen wij steevast bij de eerste hulp. Zijn we goed in! 
Mouna vond ineens het festival niet meer zo leuk, ze kreeg andere kriebels. Weg van hier, Papa! 
Dus misten wij the afterparty met Tenessee Aces. We zaten al op de fiets richting huis. Ard stuurde de foto. Leuk....
Thuis kwam de EHBO kist tevoorschijn na eerst onder de douche te zijn geweest. Alles met beleid.
Met een nieuwe handdoek afdrogen, dan schuurt het niet zo. Droogt trouwens ook voor geen meter maar dan maar ff met de föhn er op. Alles met beleid hè. Later Vaseline erop gesmeerd. Gaasje er op.
IJsje uit de koelkast, lekker bij Papa zitten, stiekum van Papa's pizza smullen. Tja, papa had nog niet gegeten. Toen ik een hamburgertje wilde halen was de stroom even op. Tja, dan kun je niet bakken.
Vandaag ga ik weer allerlei kanten op. Wilde verhalen dat ik bezig was met het stukkie over de voetbal.
2-0 winst. Moest ik even gieten in een paar stichtelijke woorden. Trots op mien cluppie.
Ze hebben de geest weer, zekers niet uut de fles laat staan uit groene pretkegels...
Moos regelde de muziek op mijn oortjes. Eerst Joost, hij kon het weten...maar toen ging Moos echt zijn best doen. Hij weet waar ik van hou. Muzikaal gezien dan. Hey Papa, dit lijkt wel Skik. Ze zingen ook in het dialect. 
Iets met Hendrik Jan en Bökkers, komen ze uit Zweden of zö met die puntjes op de o...
Kreeg dit nummer een paar weken terug aangereikt van Jan. Moet je eens luisteren, Dorgelo!
Draai het wel eens in de Volvo op weg naar goddeloos 'n Ham. Was gisteren behoorlijk toepasselijk. 
'Dit is mien leaven, dit is mien volk. Dit is de wereld die ik ken. 
Dit is mien leaven, dit is mien volk. Ik wil ook nergens anders hen. 
Dit is de diesel in mien tank. Kan hier tenminste zeggen wat 'k denk.'
Dat duzz. In het dialect, Nedersaksisch komt het nog wat meer binnen. Vooral op dagen als gisteren.
Dit staat in je speellijst, Papa. Ken ik die ook? Liet hem 'Annie uut de Bochte' en 'Iederene hef een Reden' horen. Hij snapte niet alles, wat is een buul met wiet? Is dat een joint, Papa....? Ja, zoiets.
Soms kan een kind van elf jaar ook al teveel weten, of niet dan? 
Maar Hendrik Jan bracht de boodschap over. Gewoon simpele tekst op een doodnormale zaterdag maar vrat wel in op de goede manier, als je begrijpt wat ik bedoel. 
Ik wil het misschien wel anders, graag zelfs, maar als zij er zijn (M&M) kan mij verder weinig gestolen worden. Ze zijn de wereld voor mij, door hen voel ik mij soms Adam in het voormalig paradijs....
Geen sissende tuinslangen, neuh Gardena is niet echt mijn merk. En van appels eten krijg ik uitslag.
Mooie dag gisteren en om een lang verhaal kort te maken en anders knopen sommigen mensen er geen touw meer aan vast. Genoten met een grote U. Miste wel mien moat maar dat terzijde...!
Random Live, 5e editie, was er weer één voor de boeken. Je kunt redetwisten over de locatie, de vorige had iets meer feeërieks, maar geef het de tijd dan groeit alles wat beter en mooier...Trust me!
Met de bands was niks mis. Kende er 3 van de vier. Alleen Capt. Kirk was nieuw voor mij en toch ook weer niet als ik zag wie er op het podium stonden. Slecht in namen derhalve maar wel herkenning. 
Verder Bar & Booz (o.a. van on the cover), Tap Another Tune uut Slanting Ditch and Creebles (Kriebels) uut Daarle en omstreken. 
Beetje bekend geworden door sportclub Daarle. Ze waren daar lovend over, leuk bandje Alfred. 
Moet je horen. Werd al uitgenodigd op hun 60-jarig feestje waar ze voor enkele weken terug reeds de pannen van het dak speelden. Tja, soms moet je uitnodigingen overslaan anders komt de firma op leven en dood te vaak om de hoek kijken (credits: De Dijk).
Maar het zou maar jouw collega zijn. Wat een strot heeft die zangeres. Karlien Bosch. Is zij ook de naamgeefster van het leuke festival 'n Bos Food & Drinks in Daarle? Ik vraag dit natuurlijk voor een vriend. Ook al een paar keer geweest. We houden van festivals hè. Die leuke kerel van haar stond rechts, voor de kijkers links. Ik vergistte mij al, kan gebeuren hè.
Mandy kwam even buurten, collega hè. Sommigen hebben ook altijd geluk. Mooi & Mooi bij elkaar!
Alle bandjes waren goed te doen. Miste jammer genoeg door de voetbal de aftrap van de organisatie zelf. Random Five, in nieuwe bezetting met ook een zangeres en de gitaren op volle oorlogssterkte. 
Zie jullie binnenkort vast nog wel eens. Maar Creebles, ik krijg er de kriebels van....
Vooral toen ze ff Comfortably Numb van Pink Floyd speelde. Kippenvel! Zat net naar boven te kieken en warempel, naast Ludwig zat mien Va op zo'n wolk bijzonder Groot te weh (te zijn...)
Als ik denk, denk ik vaak in het taaltje van hier. Sorry, kan niet anders. Dan houd ik alles dicht bij het gevoel. Neuh, naast voetballen hebben ze in Daarle ook verstand van een mooi stukkie muziek maken.
Daarle speelt 5e klasse maar de band Creebles scoort zeker punten op muzikaal gebied. 
Ach, Random Live is sowieso een lekker knus festivalletje. Geen moeilijk gedoe. Bier koud, hamburgers warm (als de stroom het dut) en mooi dom ouwehoeren. Je komt nog eens iemand tegen. 
Hey, was dat niet die meid die altijd bier tapte bij Celebration samen met die andere Erna, of stond ik er nou voor...? Dat kan ook. Met mijn lengte ben je bijna altijd de Sjaak bij concerten. Wordt er weer op je schouders getikt, nooit door mijn toekomstige ex maar altijd door lui die liever de band zien dan mijn grote rug. 
Tja, het kan verkeren. Bredero was er niet maar zat wel ergens op het vinkentouw.
Het was gezellig, mooi dom voor je uitkijken en grappig doen. Combinatie die ik graag nastreef. 
Kinderen die lekker aan het spelen waren, soms even kwamen luisteren. Moos die weer nummers herkenden. Trots hè. De appel blijft maar niet ver van de bomen vallen....Ik hou d'r van. 
Festivalkriebels. Daar hou ik van, krijg ik iig geen knoop van in mijn maag. Als een bandje skik heeft aan het maken van muziek heb je mij al half, laat staan driekwart te pakken. Ik hou van live-muziek.
Dan mag het van alles zijn. Van Bach tot klassiek, van rock naar Nederpop. Maar het liefst iets er tussen in. Comfortably Numb kwam ff binnen. Genoot met ogen dicht al had ik ze open....Snap je!
We stonden mooi vooraan bij Creebles. Postbode en Postbode ook. Ik kon ze niet uit elkaar halen...
Ina kende ze. Stond blijkbaar geen maat op! Mooi weer, tot net iets voor acht uur toen ik Mouna uit de heg mocht halen. Dat was maar een klein smetje op het feest en het feit dat ik zonder hamburger naar huis mocht!
Ach, een kleinigheid hou je altijd. Wij staan op de drempel van lijfsbehoud, dat maakte ook wel mijn dag gisteren. We waren daarom ook iets wat verspätet op onze afspraak op Random Live. Kein Drogencontrolle.
Het eerste uurtje lieten wij noodgewongen verstek gaan. Tja, voetbal hè, de belangrijkste bijzaak in het leven. Moos dacht dat wij met de 2-0 voorsprong het Westerpark wel konden verlaten. Dat gaan ze niet meer weggeven hoor. Hij kreeg gelijk, zoals zo vaak. Kereltje is niet van gisteren, net als Mouna. 
Dat worden straks echte volwassen mensen hoor. Ben ik niet bang voor, als er maar geen heg in de buurt is. Nu papa alleen nog. 
Zo hou je altijd wat. Koester dagen als gisteren. Tage wie diese....Heb nu net die Toten Hosen op de speakers staan. Schalt door het huis, nou ja - in mijn oortjes - , Mouna is wakker en vroeg vriendelijk of ik de dopjes in kon doen. Ze kijkt weer eens de zoveelste paardenfilm op Netflix, als je één paard hebt gezien heb je ze toch allemaal gezien. Zo'n goede ruiter ben ik nooit geweest, ik spoor meestal het verkeerde paard aan. Neuh, helder licht ben ik niet of nooit geweest. 
Wilde gisteren Kimchi halen, nieuwerwetse vorm van Atjar Tjampoer, gefermeteerde chinese kool.
Zag ik donderdagavond langskomen bij de Augurkenkoning. Maar wat er in mijn koelkast ligt niks van dat Kimchi gedoe. Wel genoeg witte wijn. Op de toekomst voorbereid....Nu nog effe Kimchi halen.
Je merkt wel. Het was zo'n dag dat er van alles gebeurde maar gelukkig ben ik niet aangenaam gevoelloos geworden. Zekers niet Comfortably Numb. Merkte gisteren, niet alleen aan mijn thee-water, dat alles nog aardig doet aan mijn lichaam. Het heg-indicent gooide even wat roet/kimchi in het eten...
Maar je moet ook nog wat te dromen hebben. Dat doen wij zaterdag 8 juni ook weer....Dan komt onze droom of zekers ons doel van dit seizoen ten volle uiting op een mooi sportpark in Ommen!
Dan knalt er hopelijk een ander nummer over het zwangere sportpark van de plaatselijke FC....
Kriebels (Creebles) en Festivals. Festivalkriebels, zal mijn taak als broeder eens opnemen. 
Mouna vraagt om verzorging. De schaafwond valt gelukkig mee, ze laat zich gewoon graag in de watten leggen. Niks is een meisje van zeven jaar vreemd en ik hou er van. Volslagen gevoelloos zal ik nooit worden. Kom maar door Pink Floyd.....Volgend jaar helaas niet noar Daarle, toch...toch?
Fijne zondag. Joah, mag wel zo...

2 opmerkingen:

  1. Slag om de arm houden Alfred. Wie zong ook alweer 'de meeste dromen zijn bedrog?' Vreugde en verdriet zullen zaterdag samen komen, maar als ik moet gokken zet ik licht in op jullie (65%). Best een leuk team en 2 oude meesters, Zweers en Hofsink.
    het grote verschil: jullie hebben iets om te verliezen, Lemele heeft iets om te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zeker Willem. We rekenen ons nog niet rijk, zekers niet! Zag jouw stukkie op Vechtdal Centraal. Zaterdag weten wij meer....Tot dan op sportpark Westbroek

    BeantwoordenVerwijderen