dinsdag 4 augustus 2015

Buurman &Buurman, A Je To.....

Buurman & Buurman, A Je To.....

26 juli 2015 om 9:50
Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'Forgive me if I seem a little careless. I’m trying, but I’m still so new to this. I’m learning that I need to. Let it, let it, let it be. I’m scared that somehow I will mess it up. That my faith in love will never be enough. But your voice picks me up and Rescues, rescues, rescues me. And every time I try to see. I am losing sight of what is really there. I just wanna feel like a ship on the ocean. Flying like a bird, floating in the air. We don’t need to chase any destination, baby. We can end up anywhere. You can be the anchor that keeps me grounded. You can be my song, and my summer breeze. We don’t need to chase any destination, baby. Don’t care where we’re going. As long as you are next to me. You’re strong, it’s everything I’m leaning on. Your hands, they keep pulling me along. If you show me, I promise I am. Listening, listen, listening. Feels crazy, but I think we’re breaking ground. This love is something we have simply found. Let’s put it somewhere we can. Keep it, keep, keep it, keep it safe. As long as you are next to me'
Uut 'Next to Me' van Ilse DeLange
Ga in mijn schoenen staan. Als jij er had gestaan, wat had jij dan gedaan? Het lukte het meisje uut Almelo weer een keertje....Mij beseffen wat ik eigenlijk heb. De voormalige verkoopster van de Schoenenreus kan nu zoveel schoenen kopen daar zijn geen inloopkasten tegen te bouwen. Op de één of andere manier kwam het nummer gisteravond ff binnen van Mevrouw Ilse de Lange....het wieffie wat nu ergens anders huist dan in het stadje waar het stoplicht vaak op rood staat. Ilse zong op Radio 2 Next to Me. Kon de tekst niet helemaal goed verstaan, ze sprak natuurlijk niet in mijn moedertaal....Moos komt ondertussen ff zijn trekker laten zien en gooit bijna mijn muis van de tafel. Hij snapt het niet...Een muis in zijn wereld is toch een heel ander diertje dan zo'n zwart ding aan een touwtje, maar dat terzijde. Maarre, wat ik wel verstond kon alleen mijn goedkeuring wegdragen. De tekst dan...Waar de ene buurman vooral gaat voor de melodie gaat deze buurman meestal voor de tekst en is het mooi meegenomen als het ook nog eens helder klinkt. Muziek, daar zijn de meningen over verdeeld. Waar het voor de één vooral hard met scheurende gitaren moet zijn en drummers die na elk nummer de tong op de schoenen hebben hangen mag het voor mij soms allemaal wel een beetje rustiger...Beetje in de tweede versnelling als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ilse, met haar Twents-Nederlandse uitspraak zong wat ik dacht. Mooi dat twee werelden gisterenavond op de N34 ff samenkwamen. Ik reed terug vanaf het Westerpark, na een afwezigheid van bijna vier weken was ik weer eens inpandig. Wij organiseerden een wedstrijdje van Heracles Almelo tegen het Turkse Sivasspor. Waar ik het broodje shoarma miste ontwaarde ik wel weer mien oude voetbalkameroaden. Ze waren nog niet allemaal present. Bouwvak gooit roet in het eten. Zo is mien moatie Bert nog ergens op Lanzarote...samen met vrouwlief Ina. Hij zocht naar Atlantis maar ontdekte dat de weg naar boven bij de vliegende hollander ook Atlantis heeft meegevogeld naar betere tijden. Onze uitvalbasis van tientallen jaren terug was niet meer....berichtte Bert mij via de Whats App. Robert was er wel en had zoon Tobi meegenomen die met zijn oranje bal alweer dankbare capriolen maakte op het talentenveldje. Dat wordt een voetballer pur sang dat kun je zo zien. Ilse snapt het al en ik begin het steeds beter te begrijpen. Ik kan het allemaal wel zo mooi opschrijven maar het uitspreken is vers twee. Wat ik soms in mien hersenloze brein heb ligt vaak nog niet voor op miene tong. Nu ik een verbond voor het leven heb gesloten is blijven moeilijker dan ergens geraken. Ergens tussen de Witte Paal en de afslag bij Hardenberg, zo ter hoogte van het Horse Hotel slingerde Hans Schiffers het nummer op Radio 2. Ilse de Lange mag altijd en vooral op zaterdag. Next to me....Er kan mij vrij weinig gebeuren als jij naast mij wilt blijven staan....Zo lang jij naast mij staat lieve San kan mij vrij weinig gebeuren...Dat besef kwam gisteravond wel ff binnen....Ik tikte de richtingaanwijzer naar rechts en nog geen vijftig meter later meteen naar links. Kwam thuus in Hardenberg, terwijl ik net eigenlijk van huus kwam. Twee werelden maar toch één. Had het gemist maar had in die vier / vijf uur dat ik weg was toch iets anders nog meer gemist. Dacht dat ik zo langzamerhand alles wel wist maar kom er vaak achter dat ik nog niet zoveel weet.....Ik leer, maar sla niet altijd alles meteen op. De accu is bij mij soms opgeladen, maar dan moet er nog meer spanning bij...Dan slaan stopjes nog wel eens door....maken kortsluitingen in miene kop. Begin ik dingen eng te vinden, echter nog geen seconde later is er alweer die gewenning. Acda zong het al eens, ik wil niet wennen aan jou , laat me nooit, nooit wennen aan jou....Ik voel mij soms een beetje Acda, die gozert uut All Stars..Als die iets te dikke keeper...Met zijn verwereldse blikken...die ook niet altijd alles meteen snapt of doorheeft.....Als ik dood zou gaan en terug mocht komen, niet als mijzelf maar als een ander zou ik misschien wel Thomas Acda willen zijn. Kan ik meteen ook toon houden, zingen en domme dingen op het podium doen....en vooral zeggen waar ik nu meestal nog zwijg.
Ik kan niet alles. Maar wat ik nu doe kan ik erg goed. Ik denk aan alles wat fout ging vandaag en hoe het beter moet. Ik kan niet alles. Maar dit wat ik nu doe, doe ik erg graag. Ik doe het licht uit, kruip naast je, het was wel weer genoeg vandaag. Ik wil niet wennen aan jou, laat me nooit wennen aan jou. Je went aan alles, het goede, het leuke maar ook aan het kwaad....Soms vergeet ik ineens dat ik zo van je hou en niet meer zonder kan. Al zeg ik niet altijd alles wat ik wil, al zing ik niet altijd alles wat ik wil....ik zeg het wel....Al hoor je soms niet altijd alles... Die dingen kwamen allemaal ff langs in een flits terwijl de politie eigenlijk koffie zat te drinken...maar de vriendin van mijn andere buurman maakte gisteren wel weer indruk....Dan is het niet meer onze buuv maar een dienster van de wet, die zelfs kerels van twee meter en langer makkelijk weet te handhaven...wat ik oe brom. Maar goed, ik had weer eens zo mooi momentje. Werd ingeleid door goede muziek en een muzikale vriendin van mij.....Next to Me....Mijn koppie maakte ff overuren net zoals de kantine dat deed in de tweede helft van Heracles - Sivasspor. Noodweer op het Westerpark maar een stromende tap die binnen drie kwartier enkele gulle overuren maakten...Ik zag Bolksie garen spinnen...Een warme trui voor een nieuw seizoen Mainbarg. Ben benieuwd. Ik gok weer op een plek 3 onder de leiding van Pullen, Hans Pullen. Stir not Shaken...Schudden maar wel roeren graag....Dat zie ik wel goed komen. Zoals ik veel meer dingen goed zie komen. Buurman & Buurman....haha...Mooi kerls met dito vrouwen. Ik voel mij hier thuus en Moos kijkt er graag naar...Buurman & Buurman...Steeds vaker moet Bob de Bouwer het ruime sop kiezen. Vanmorgen las hij voor uit het boekje van Buurman & Buurman...het is nu nog Iemel & Iemel....A Je To....De serie die eigenlijk Pat a Mat heet, uut Tjsechie of Slowakije komt....Met stemmen van Kees Prins (Debiteuren en Crediteuren, Jiskefet...ie kent 'm wel) en Siem van Leeuwen....(never van geheurd)...Ze beginnen te klussen maar bijvoorbeeld het gat in het dak wordt alsmaar groter....A Je To (Tsjechisch voor 'En Dat is Het'.....)
A Je To....en zo is het maar net. Wat Ilse zingt, wat Acda zegt en wat ik schrijf slaat de spijker op de kop. Moos lacht om de ene Buurman, ik om de andere....Nu lacht hij de wereld weer toe samen met zijn Mamma in het badje...Ik hoor ze beneden gein trappen....
Ik zeg A Je To....Ik ga ook naar boven, spring ik er bij in.....Met schuim van Bliksem en sluit af met Daniel's gevleugelde uitspraak...'Joah, het mag wel zo....'
Fijne zondag. Ik groet u allen. A Je To!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten