dinsdag 4 augustus 2015

Over the hills and far away....

Over The Hills And Far Away...Duzz!

14 december 2014 om 9:34
Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'Ik roek 't a, ik veul 't a,kan 't zowat preuvn in miene moond. Ik bin al oawer de Iessel hen, kom temet op oale groond. En ik zing veur oe, al heur ie mie nie, ik zing oe zachies toe, dan bin iej bie mie. Ik rie noe rap verdan,op hoes op an veur Kesmis. Op hoes op an veur Kesmis,'t water löp mie in de moond. Ik bin oawer de Iessel, temet op oale groond. Ik zing veur oe, al heur ie mie nie,zing oe zachies toe, ik roek't a wa. Rollade en ragout, op hoes op an veur Kesmis.'
Uut 'Op Hoes Op An Veur Kesmis' van Enorm.
Blijft leuk! Een CD herontdekken die je jaren niet meer heb gedraaid. Natuurlijk hoor ik wel nummers van de bewuste CD via mijn afspeellijst op Spotify waar nu de grootste kerstklassiekers voorbij komen. Jaaaaah, tuurlijk Slade en Mud zijn de revue al gepasseerd en natuurlijk alle uitvoeringen van Band Aid. De eerste blijft gewoon de beste. Bing Crosby is nu aan de beurt, aaaaaaaah White Christmas....Mag dat eigenlijk nog wel...Een Witte Kerst?
'Before You Leave' het super-album van Racoon uit 2008. Het blijft een geweldige CD met alleen de opener al : Good & Ugly gevolgd door Mrs. Angel, ik weet nog precies waar ik was, wat ik deed bij enkele nummers van dit gala-album. Ik gooide de CD donderdagavond in de CD-speler van onze Volvo zonder tankdopdeksel, maar dit geheel terzijde....Op de terugweg van het Westerpark richting de Marslanden ter hoogte van de Boshoek kwam het nummer 'Never Alone' wel ff binnen. Destijds deed het mij niet zo veel ,vond het een super nummer maar besteedde er verder weinig aandacht aan. Ik was gelukkig al weet ik nu beter....Ik deed mijn dingen die elke zaterdagavond toch weer bezopen eindigde....Regelmatig leven...Maar ik verliet mijn veilige leven (Before You Leave) , deed alles wat ik misschien niet mocht doen maar bij het huis van Edwin Evers kwam toch uit een onverwachtte ooghoek, links waar de duim rechts zit het eerste traanvochtje over mijn wang druppelen. Vochtige oogjes van het geluk. Wauw....Het nummer wat nu speelt kan ik ook hele boeken over schrijven....John Lennon (Happy X-Mas, War is Over) kippenvel. Dat zijn kerstnummers die wel een kerstboom raken, wij hebben 'm ook weer staan. Wilde 'm nog op Facebook zetten maar ik was jammer genoeg niet de eerste en zal ook wel niet de laatste zijn...Het principe if you can't beat them Join them vond ik nu niet passend. Gerard Ekdom noemde zijn tweede zoon naar één van de The Fab Four. Hij verhaalde er leuk over in het magazine van het AD wat ik niet in de bus kreeg dus maar las op mijn tablet terwijl San zachtjes tegen mij aankroop met de oogjes dicht. Zij was al in dromenland, ik bevond mij er gisteren midden in. Tikte ff door naar de RTV Oost app, ff kieken of er nog wat nieuws was die ik moest weten. Ja hoor, breaking nieuws op de app van ons regionale Omroep. Thomas Berge verhuist van Losser naar Alphen aan de Rijn....?!?!?!?!?! Serieuze reacties zelfs nog op het komkommerbericht. Had ik mij toch vergist in het jaargetijde, was het nu zomer in plaats van dat het winter werd. Ene Chiel Ottink verhuist van het oosten naar het Westen, moet hij weten maar is dit nu nieuws dat mij interesseert. Blijkbaar wel, hallo Wereld....Hallo RTV Oost....Doe eens normaal zeg. Net zoals een trein anderhalf uur vertraging opliep van de NS (what's new) door een aanrijding met een vogel...........Hallllo Rare vogel, was trouwens een lelijke zwaan die de bril niet ophad en zijn waterloo vond op een geelblauwe gevaarte wat met 120 kilometer tot stilstand kwam door een zwaan. Mut niet gekker worden. Net zoals sommige mensen doorslaan in het versieren van hun huis in deze donkere dagen van het jaar. Wilde vanmorgen die schemerlamp aandoen die ik gisteren nog gewoon met hetzelfde knopje op zwart zette....Uitblazen doe ik niet meer.....Maar hij trok geen stroom meer. Vind je het gek, als je bij ons de Marslanden inkomt heb je enkele huizen die flink Essent, Nuon of welke energiemaatschappij sponsoren...jemig de pemig, Zij trekken alle stroom uit de Marslanden. Sommige huizen baden hier in het licht, God hoeft zijn verrekijker niet eens voor zijn ogen te houden als hij met de kerstdagen zijn enige zoon weer op aarde wil zetten.....Hij heeft het licht al gevonden, wat ik oe brom. Hetzelfde licht ging bij mij vrijdagavond regelmatig uut. Zag het programma Gif van Freek Vonk, je weet wel die bioloog die graag met Slangen en Eva Jinek speelt. Ik heb het niet zo op slangen, wordt al lichtelijk onpasselijk van een tuinslang. Maar Freek toverde de ene na andere slang uit de bewaarboxen van de Ikea. Mooi programma, zo tussen Twee voor Twaalf door....Als ik de vraag toch niet wist zapte ik ff naar Freek en Matthijs met hun DWDD-college over Gif. Wat moet je doen als een slang je bijt.....Gewoon rustig blijven zei Freek............Halloooooo Freek, rustig blijven, dat meen je niet. Hoe blijf je rustig als zo'n Koningscobra zijn gif heeft gespuit in je angstvallige lichaam. Hoe kun je dan in godsnaam rustig blijven...Ikke niet hoor! Ga naar het ziekenhuis en geef even door welke slang je heeft gebeten....Jaja, kind kan de was doen. Maar half achter mijn kussen kijkend hoorde ik toch veel nieuwe dingen van Freek. Over de Mexicaanse keukenspin, de Gifbekkikker etc etc etc...
Net zoals ik 's middags zat in het Giga Konijnen Hol. Ik mocht aanwezig zijn bij de viering van het feit dat onze Zeurvitter de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar had bereikt en al vijftig jaar werkzaam was in en op zijn geliefde Beerze Bulten. Jan Hagedoorn, wij zijn het vaak niet met elkaar eens en soms ook wel...maar dat weerhoudt mij er niet van om iemand te respecteren om wie hij is en wat hij doet. Hij kreeg alle lof toegezwaaid. Aart Schroefdaad liet weer eens zien waarom hij zo goed is, jong of oud, hij pakt iedereen in en wie niet mee wil klappen wordt aan één van zijn schandpalen genageld. Hij had eerst Jan als werkgever, nu Gerrit-Jan en hij werd al matties met Teun, zoon van....Want one fine day kon dat wel eens zijn nieuwe baas worden hahahaha. Aart praatte de show vlot en pakkend aan elkaar....Het is echt een vak op zich! Maar terug naar Jan, hij smolt toen ene Rickie Romeijn hem op de tonen van Rolling Stone's Angie hem toezong....Jantje, Jantje....Let me whisper in your ear, Jantje Jantje...You are so beautiful...Jantje, Jantje...Ik kon Jan niet zien om het hoekje, maar ik weet zeker dat hij zeker zat te genieten. Jan kreeg alle eer toegezwaaid die hij verdiende. Want het is allemaal zo makkelijk. Van een afstandje commentaar geven, iedereen weet het altijd beter maar niet velen doen het....Jan deed het wel en daar mag je ...Nee daar moet je gewoon respect voor hebben wat je er ook van denkt te moeten vinden. Hij heeft Beerze en het Vechtdal wel op de kaart gezet. Mister Toeristenbelastingen maar een punt had ie/heeft ie wel. De sprekers hadden veel lof meegenomen en het was vrijdagmiddag allemaal op zijn plaats. De mooiste speech vond ik was die van Jan Blei...elke zin die uit zijn mond kwam was raak. Ik zat te genieten op de tribune, daar sprak zoveel waardering, vakmanschap, warmte en liefde uit. Want wij hebben gewoon een wereldbedrijf daar in Beerze, wat wij of ik er ook van vond of vind. Ik ben niet te groot of te klein om dat gewoon toe te geven, ik kan over die bult heenkijken. Ik heb gezegd wat ik heb gezegd, en ik sta achter mijn mening maar anderen denken soms de boel kapot te moeten relativeren of aan zogenaamde vriendschappen een einde te moeten maken omdat het niets meer oplevert als de één andere bergen is ingetrokken en nu de band aanhaalt met echte collega's die wel hout snijden. De andere kant opkijken als mijn persoon passeert....HaHa...Wie is nu kortzichtig, of kijkt niet verder dan de bril af is......Vriendschap die nog geen stuiver waard is....Stukkie Jammer. Jan, nogmaals gefeliciteerd met je 65e verjaardag en het feit dat je al 50 jaar de Beerze Bulten bestiert of hebt bestierd....Je kunt Jan wel uit de Beerze Bulten halen maar haal je de Beerze Bulten ooit nog uit Jan Hagedoorn. Ik denk het niet......Wij gaan hier nog ff verder zingen onder onze kerstboom....Oos zegt hij en Papa en Mama als de foto ziet van ons geluk. Ik denk dat ik nu ff Enorm opzet, daar heb ik Enorm veule zin aan....op Huus an veur Kesmis, maar ik ben al thuus en de eerste kerstbal is inmiddels gesneuveld maar scherven brengen geluk........Wij gaan ervoor, kom op daar aan de andere kant...Gooi die schillen van je ogen en ga ook voor je eigen geluk. Leef niet in het heden maar ga voor de toekomst.....Joah, het mag wel zo...
Weer wat stichtelijke woorden op deze veertiende december, een gedenkwaardige dag....Want als die dag er niet was in 1979 was ik noooooooooooooooooooooit zo gelukkig geweest dan ik nu ben. Waarvan Akte.....Thuus is where het hart zit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten