dinsdag 4 augustus 2015

Heb Ik Straks Wel Alle Antwoorden.....?

Heb Ik Straks Wel Alle Antwoorden.....?

20 juli 2014 om 11:10
Hoi Lieve Vriendinnen En Vrienden,

'When I call you in the morning and tell you everything's allright. I can't see into the future, don't see the danger in the night. When I hear the sirene wailing, i see the flashin' of light. I know that there is trouble and there are battles yet to fight. cause I may not have all the answers, no I wouldn't have it any other way. And there's an inner peace I'm seeking. There's a lightness in my soul and everythime I think I found it,I wanna touch it, feel it whole
And the day that I stop asking. Will be the day I say goodbye. The world may not be safer but there's no truth without the lie. I may not have all the answers, no I wouldn't have it any other way. I've asked the good Lord Jesus. I'm asking Allah too. I've tried the great god Buddah and now I'm asking you I may not have all the answers, no I wouldn't have it any other way.'
Uut 'All The Answers' Van Ilse DeLange

Ik maak me wel eens zorgen wat ik Moos later allemaal moet vertellen over de wereld waarin we leven. Vertellen over het feit dat Zwarte Piet niet langer meer mag werken bij zijn oude baas, Sinterklaas. Dat Oranje misschien wel nooit wereldkampioen zal worden. Dat er altijd mensen zullen blijven die liegen en bedriegen, dat er altijd mensen zijn die een ander pijn willen doen. Dat Gordon nog altijd ons beeldscherm mag vervuilen. Dat hij ooit naar de tandarts mag. Dat hij ooit zijn vingertje tussen de deur krijgt. Dat er een vliegtuig zomaar uit de lucht wordt geschoten omdat er iemand een foutje maakte, op het verkeerde knopje drukte. Dat lijken van de plek des onheils gewoon achteloos in een vrachtwagen worden gekieperd. Dat Poetin nog steeds op zijn strepen blijft staan....Dat niet altijd iedereen van de wereld is....Dat Opa en de beide Oma's ooit uit de tijd geraken....Hij zit nu in zijn box, te spelen met zijn luchtkasteel, een boekje te lezen en kijkt me soms vragend aan met die lieve oogjes van hem. Papa zegt ie en prevelt verder wat onverstaanbare woordjes. Geeft een kusje aan zijn beer en wiegt zijn kontje heen en weer op een nummer van SnowPatrol. Just Say Yes....Laten wij nu eens met zijn allen ja zeggen tegen de liefde en tegen elkaar. Sluit deuren om anderen te open, stop het haten....stop zinloze oorlogen. Want de wereld stopte deze week voor driehonderd mensen in de blauwe lucht, op 10 kilometer hoogte. Het was net niet hoog genoeg maar ze gaan wel hemelen...een aarde achterlatend, verbijsterend en gedrenkt in ongeloof en gemaakte angst. Ik weet nog niet wat ik, wat wij, allemaal gaan vertellen tegen Moos. Fasten Your Seatbelts...Dat in ieder geval...en voor de rest, de tijd zal het leren....Ik hou mijn hart vast en die van San en die van Moos en van vele anderen....Als iedereen dat nou doet....Wie weet, One Fine Day...Is Oorlog/War een woord wat geschiedenis zal schrijven....en waar Moos dan zijn kinderen- en kleinkinderen over kan vertellen...Ik geef me over, ik geef het door....Ik hoop dat er meer mensen wat meer om onze wereld gaan geven en houden van wat er allemaal rondwaggelt...Pas dan, ja pas dan mag het wel zo.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten