zondag 10 april 2016

Serieus!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'Soms neem ie joe wat veur: Haalbare kaart. Maar de volgende dag is 't alweer te laat. Dan giet 't al weer anders dan da'j graag hadden zien. De volgende keer maar beter lustern noar joezölf misschien. A'j denken, zo moe'k doen, dan moe'j 't ok zo doen, dan wu'j ok zo doen. A'j denken zo za'k doen, dan zu'j ok zo doen. Iederiene hef zien manieren en ie joenden'
Uut 'Zo Moe'j 'T Doen' van Daniël Lohues

Kunne ie ook een keer serieus over voetbal praten? De vraag werd mij gisteren gesteld en het antwoord liet niet lang op zich wachten. Ik ben altied serieus. Ik zeg het misschien met een kwinkslag maar meen het altied wel wat ik zegge. Heb maar iene oogappel in het veld en die stiet onder de lat. Maar de andere jungs die dartelen als jonge veulens op die grasmat bint mij even lief. Ook al denk je soms van niet. De vraag werd gesteld door iemand die ik graag mag. Hef het ook niet altijd makkelijk. Als de club verliest wordt hij iets vaker aan zien groene jassie trokken. Ook al had hij die gisteren gewoon onder de toog liggen. Sorry, voor de nattigheid maar bier vlekt ja niet. Serieus....HaHa...Onze Technisch Directeur kent mij toch nog niet helemaal voor de volle 100%. Ik ben altied serieus, ook al breng ik het soms met een dubbele bodem. Die ik gisteren bijna zag. San had het direct al deur....De voeten waren eerder binnen dan mien verstand. Die moest ik eerst weer zoeken achter het huus. Het was gisteren weer genieten op de vierkante meter. Niet van het voetbal, daarover heur ie mie niet vandage. Maar wel de derde helft die werd geconsumeerd met een goed stel Mainbargers en wat van dat nat. Ik kan er toch niet meer zo goed tegen. Zes dagen alcoholvrij en dan vrij baan wat betreft het innemen. Neuh, dan haak ik gauwer af dan eerder. Een mindere bodem, mijn lichaam is wat lichter dan pak 'm beet twee maanden terug. Met succes zijn we bezig in huize Dorgelo/Harmeijer met wat minder kilo's als bepakking. Gistermorgen maakte ik toch een klein sprongetje. Al 11,1 kilo kwiet. Zette gisteren 11 van die suikerpakken op een rij. Best een mooi gezicht. Dat domme gezweet in de sportschool werpt dan eindelijk zijn vruchten af. Zie mensen heel vaak bezorgd kieken. Laatst vroeg een hele lieve oude dame op de zondagmorgen of het wel goed met mij ging. Geen vochtvreter was bestand tegen al het water wat gutste uut mien lichaam. Het zware hijgen bracht de vrouw er toe om te vragen naar mijn gezond verstand. Gaat het wel goed meneer? Toch lief van zo'n vrouw die reeds dik de zestig aan had getikt om dat hijgend paard nog aan te spreken met meneer. Komt vast en zeker nog uut de tied dat je zo werd opgevoed. Tegenwoordig kijken ze jou al dom aan als je vriendelijk vraagt om het net weggegooide papiertje netjes in de daarvoor bestemde prullenbak op het Westerpark te deponeren. Rotzooien en knooien doen ze al veel te veel binnen de witte kalklijnen wat ik oe brom. Serieus! Ja, ik ben serieus weer aan het afvallen. Moet lachen....Lijk soms wel een oud wief dat geproat over mien weegmomentjes op de zaterdagochtend. Eerst ff huizen op de wc. Je weet nooit of ik er nog een onsje meer uut kan persen. De boodschap komt regelmatig over. Geen drie borden pasta meer maar ik laat het nu bij 1 vol bord. De wijze lessen van mijn lieve Friese vrouwtje uut Stavoren die mij voor dik vijf jaar gelden hielp bij Dokter Glas met wat kilo's minderen in mien achterhoofd. Dankzij haar drink ik nog steeds optimel elke middag, ontbijt ik nu 's morgens....en eet fruit om 10 en 3 uur. Nu heb ik een betere instructrice naast mij. Ze gaat zelfs 's avonds mee in bed. Kiek dan heb ik de wereld in de zunne. San is goed bezig en ik vind zelf ook dat ik mij niet slecht parkeer in het vakje waar ik gelukkig geen voor of tegen in hoeft te vullen.
Nu staat er zo'n gezonde smoothie voor mijn neus en straks gaan de gympen an en de blik op oneindig. Lopen in de buitenlucht is nog niet mien ding. Probeerde het voor twee weken terug. Nadat we Moe hadden uitgezwaaid ging ik op pad en nam de achteruitgang op de Marslanden. Twee wandelaars groeten mij en knikte een goedemorgen...en keken amper twee minuten nog eens om. Een hijgend paard op de Marslanden, dat was nieuw voor hun. Ik hapte naar lucht en hapte naar meer. Neuh, voorlopig loop ik hard op de loopband.
Serieus. Ja, ik ben altijd best wel serieus. Eigenlijk in alles. Ik baalde gisteren als een stekker maar stond niet onder hoogspanning. Het blef knooien....met alles. Mooi om deze week mien moat Daniël Lohues weer te zien optreden. Ditmaal niet in Hardenberg, toen Daniel hier was was ik in België zonder hoedje. Woensdag waren we samen in Almelo. Dat was wel zo handig. Hij alleen op het podium en ikke naast San op rij 7. Het was mooi. Het was weer als vanouds. Daniël is ook niet meer allennig. Neuh, Stevie Ann sloapt nou naast hem. Mooi man. Een avond Lohues is oen zegeningen tellen. Zingt hij over appels, dan moet ik lachen.
Serieus. Dat vinden ze ook niet altied van Lohues. Als hij zingt over zien fietsie, betonpoalties of dreuge wordt. Maar neem maar van mij aan dat hij altijd Serieus is. Tis maar net hoe je tegen deze wereld aankiekt. Wij brengen het misschien niet altijd serieus.....maar we zijn bloedserieus wat ik jullie brom daar aan de andere kant van het net. Ach, daarom het niet serieus oogt hebben wij binnenkort wel weer een leuke avond voor de boeg. Gooien wij met ondermeer de Teammanager , eerder genoemde TD, Willems en mien Moat een stukje vlees op het vuur en ploppen wij wat bier open om een avond serieus over voetballen te goan proaten. Geleuven jullie het zelf? haha.....Joah, het mag wel zo.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten