zondag 10 januari 2016

Teletekst, 101 - 601 - 801 - Ouderwets? Echt Nie....

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'It's like we just can't help ourselves. 'Cause we don't know how to back down. We were called out to the streets. We were called in to the towns. And how the heavens, they opened up. Like arms of dazzling gold. With our rain washed histories. Well they do not need to be told'
Uut 'Called Out in the Dark' van Snow Patrol

Noem me hopeloos ouderwets, noem mij iemand die moeilijk afscheid kan nemen van eerder. Het zij zo....Kreeg van de week een appie met een linkje. 'Hollander blijft stug van Teletekst houden' en ja ik ben er ook zo één. Ik kom er gewoon open en eerlijk voor uit, je mag er alles van vinden. Maar zelfs op mijn I-Pad en Smartphone heb ik de Teletekst App en waarom? Goeie vraag...? Misschien als het nieuws het magische 101 heeft gehaald dan ik het dan pas echt geloof....Ik las op het AD dat het blokkerige pagina's zijn met tekstjes in 16 regels van 39 tekens. Maar op teletekst lees ik niet dat een naakte Lady Gaga seks in de verf voor een fotoshoot heeft of dat Dreetje weer vakantie viert met zijn weet ik hoeveel oudere vriendin, ditmaal in de sneeuw van Tirol met zijn schoonouders en dat hij nog steeds niet praat met zijn moeder Rachel en zusje. Nou en? Of dat Gordon weer iets van iemand vind, ik denk laat hem alsjeblieft zoeken en vooral op eilanden waar een hek omheen kan. Bijvoorbeeld een onbewoond eiland. Wat een knuppel....Idioot! Allang geen topper meer maar een tobber Pur Sang! De Big bang ster, dacht eerst aan wat anders....., of is dat mijn zieke geest...? Zeg het maar...Maar enfin, Big Bang-ster Kaley verloor in een week tijd haar twee hondjes. Dat is natuurlijk geen mooi nieuws, maar ook geen wereldnieuws als u begrijpt wat ik bedoel. Wist niet eens dat het een TV-serie is, dat kan natuurlijk ook geheel aan mij liggen. Nee, eerder, toen ik nog niet zo'n smartphone had en thuiskwam van de kroeg ging ik niet eerder slapen voordat ik had geteletekst....101-601 en 801 moesten de binnenkant van  mijn ogen hebben gezien. Een dag later kon ik weer kijken want was het nieuws volledig langs mijn zatte kop gegaan, natuurlijk! San heeft mij al vaak vreemd aangekeken als ik op de TV teletekst aandrukte....Wat doe je nou? Nou, nieuws kijken....Een fronsende wenkbrauw, die ik haar teletekst wenkbrauw heb genoemd (stiekum, in mijn eigen gedachten), kijkt mij regelmatig aan. Ja, ik ben ook geen 43 meer....Op teletekst stond ook dat het in Keulen donderde....Nou, dat was nog zachtjes uitgedrukt. Wat daar gebeurde in de eerste nacht van het nieuwe jaar kon het daglicht niet verdragen. Duitsland zit in het nauw....en heeft zijn eigen hand overspeeld. Ben geen Telegraaf lezer maar was het wel eens deze week met de Hoofdredacteur van hetzelfde blad. Je moet wel gewoon de nieuwsfeiten melden en de boel niet verdoezelen....Hoe je het brengt is vers twee. Crimineel gedrag is voor iedereen, ongeacht waar je vandaan komt, een brug te ver. Dan wordt je gearresteerd, veroordeeld en zijn de consequenties voor jezelf. Als je misbruikt maakt van onze gastvrijheid moet je gewoon terug. Maar laten we alsjeblieft niet handen boven hoofden gaan houden. De slechterikken verpesten het altijd voor de goedwilligen, en wij zijn zo goed om alles dan over een kam te scheren. Niet alle Duitsers waren fout in de oorlog, zoals niet alle Nederlanders goede bedoelingen hadden in Nederlands-Indië. Er is altijd en overal uitschot in deze wereld en niet alle Dorgelo's zijn heiligen en hebben wel eens wat gedaan waar ze later niet trots op zijn. Dat komt ook niet op 101 van Teletekst maar neem dat maar van mij aan. Ik wou dat het niet waar was maar het stond er toch echt op 101. Deze week zit ik vier dagen in Duitsland. FF knallen op de PSI Messe in Düsseldorf. Ik hoop dat daar het donderen bij blijft. De angst ligt weer op de loer. Een weekje later vliegen wij met de Clemme op Ski's van de Franse bergen af. Teletekst , nummer weet ik ff niet zo, gaf mooie sneeuwhoogten aan. Wat betreft sneeuw controleer ik ook nog altijd ff wat andere sites om te kijken of het wel waar is....Ook al gebruik ik maar de bovenste 10 centimer van het witte goedje wat sneeuw heet je wilt wel zeker zijn als er sneeuw ligt. Maar dat ligt er....Volgende week geen bloggie derhalve van mijn zijde. Als ik tijd en zin heb verhaal ik vanaf volgende week zaterdag wel dagelijks van onze avonturen in het mooie Tignes in Vive La France. Ik pak een oude stiel weer op, vorig jaar waren wij helaas niet inpandig. Het was ff wennen om na dik 15 jaar niet in week 3 op de lange latten te staan. Je kunt ons volgen, helaas niet via teletekst 101 - 601 - 801....want wereldnieuws is het niet als ik mijn neus in de sneeuw parkeer of dat mien oudste breur op 3500 meter hoogte een functioneringsgesprek heeft met zijn baas. Maar het blijft misschien wel leuk om onzin te lezen op een ander medium dan teletekst. Want op teletekst weet je gewoon dat het echt is. Zelf Politici reageren zelden op fouten in een bericht op internet, behalve wanneer het op teletekst staat...al 35 jaar is Teletekst de nieuwsbron van de NPO, ruim 3,5 miljoen bezoekers per dag....Dus zo ouderwets ben ik toch nog niet. Dus ik zeg goede week deze week. Het gaat donderen in Düsseldorf op een goede manier voor Promotion4u. Nieuw logo, nieuwe catalogus, nieuwe website en vele nieuwe producten die wij aan de man en vrouw gaan brengen. Heb er zin an...Laat die klootviolen opgepakt worden. Als je het verkloot moet je op de blaren gaan zitten en mag wat mij betreft iets met dat ding tussen je benen gebeuren. Normen en waarden hebben wij allemaal meegekregen, je bent te gast, dus gedraag je erna.....
Tot volgende week, hier nog ff de link https://www.facebook.com/ClemmeOpSkisEnGroteAanhang
Joah, mag wel zo....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten